Zou dit 'm worden ?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20789
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nee, dat zijn verschillende motoren.

Met name qua vermogen en Nm's
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Garfield schreef: Een T-versie heb ik over nagedacht maar ik ben geen toeren-liefhebber en ben ook wat huiverig voor hoe dat soort auto's gereden zijn door de vorige eigenaars.
Dan zeker geen T5 nemen, maar gewoon een 2.4T. Dat is een zogenaamde low pressure turbomotor en is werkelijk een genot om mee te rijden! Zo soepel als een diesel, maar zo stil als een benzine. In combinatie met een automaat echt super!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Fransosowitz
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
Locatie: Drenthe

De 2.4T is een geimporteerd exemplaar aan het kenteken en de RDW (https://ovi.rdw.nl/) gegevens te zien:

Datum eerste toelating 02-04-2002
Datum aanvang laatste tenaamstelling 07-04-2010
Datum eerste afgifte Nederland 31-05-2008


Misschien dat ie daardoor wat goedkoper is? Overigens hoeft dat geen nadeel te zijn lijkt mij.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

Garfield schreef:Die T5 ziet er inderdaad wel interessant uit zo op het eerste gezicht.
http://www.autowereld.nl/volvo/v70/t5-f ... tails.html
Lage km stand, veel opties.
Wat is de catch ?

Die 2.4T lijkt ook interessant, met open dak, is fijn.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22antsndduu#
Ook hier, wat is de catch ?
De catch is waarschijnlijk dat je bij beide de distributieriem moet vervangen, bij de 2.4T over 686 km en bij de T5 omdat de riem bij het niet halen van 160.000 km binnen acht jaar toch vervangen moet worden. (Beide zijn overigens importauto's.)

Dat is de reden dat ik naar bouwjaar 2003 heb gezocht. Zo kon ik het plezier van het laten vervangen van de distributieriem nog een jaartje uitstellen en van dat bouwjaar valt de BPM nog mee.

Het aanbod in Duitsland valt inderdaad tegen op dit moment. Sowieso moet je er ook daar bovenop zitten, de interessante auto's zijn zo weg.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
flipjebetuwe23
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 23.08.2009 - 20:37

De catch is waarschijnlijk dat je bij beide de distributieriem moet vervangen, bij de 2.4T over 686 km en bij de T5 omdat de riem bij het niet halen van 160.000 km binnen acht jaar toch vervangen moet worden.

Ik heb een t5 uit 2000 bij deze is de riem pas vernieuwd. Ik kwam ook niet aan de kilometers. Maar volgens mijn volvo dealer was het of de 160.000 kilometers of 10 JAAR en dus geen 8 jaar.

En het valt me op dat de t5 maar net 200 pk heeft is dat een fout van de verkoper of gaat dit richting het verhaal van een ander forumlid die de auto uit Zwitserland heeft :)
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

flipjebetuwe23 schreef:. Maar volgens mijn volvo dealer was het of de 160.000 kilometers of 10 JAAR en dus geen 8 jaar.
Dat wist ik niet, bij een 2.4T is de interval na 8 jaar, tenminste dat is mij verteld door de Volvo dealer.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ha, grappig dat Autoscout !
Ik vind daar veel meer (interessante) auto's dan op Autotrack.

Ik heb e rnu 4 op mijn Autoscout "parkeerdek" staan:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22udjindnkk

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhpkrhhcf1s4

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhspteidbwmu

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhsooeafhwru

Commentaar ?

Ik denk dat ik volgende week ma/di maar wat vrij neem en een proefritje hier en daar ga maken.
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Gast

drowel schreef:Deze met vrijwel alle opties:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l21bkqtlhev4#
Is een importer (Duitsland) de vraag is dan altijd hoe het zit met de km-stand.
Mede omdat het importer is, is ie te duur.
Gast

JuRgenv70 schreef:Hoi,

Succes met zoeken, altijd leuk om te doen. Ik dacht alleen dat het omslagpunt waarop diesel interessanter werd dan benzine ergens rond de 25000 km lag?

-Motorrijtuigenbelasting per jaar diesel: € 1740,00
-Motorrijtuigenbelasting per jaar benzine: € 924,00

Verschil +- 800 euro. Kun je een litertje of 500 benzine voor kopen

Groet Maarten
Dat kan, maar kom je op benzine niet zo ver...... :P
Dus verbruik moet je ook nog even meerekenen. :wink:
Gast

Garfield schreef:Ha, grappig dat Autoscout !
Ik vind daar veel meer (interessante) auto's dan op Autotrack.

Ik heb e rnu 4 op mijn Autoscout "parkeerdek" staan:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22udjindnkk

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhpkrhhcf1s4

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhspteidbwmu

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhsooeafhwru

Commentaar ?

Ik denk dat ik volgende week ma/di maar wat vrij neem en een proefritje hier en daar ga maken.
Eerste drie zijn Duitsers.
Dan kan je er beter één zelf uit Duitsland halen. Die winst kun je dan zelf verdienen.
De laatste is een XC en dat zit je met deze jaren met de tussenbak.
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

Nummer drie is geen Duitser: Datum eerste afgifte Nederland 21-06-2002
Nummer een wel en twee inderdaad zo te zien ook.

En inderdaad, dan kan je beter zelf actief op mobile.de gaan zoeken.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bart thanks, maar:

De eerste twee zijn 140pk, die vind ik niet krachtig genoeg - dat bleek vandaag tijdens de proefrit met zo'n motor.

De derde heeft geen vast ingebouwde audio en geen trekhaak.

Dus ze vallen helaas alledrie af.
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Gebruikersavatar
Olvov
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
Locatie: Provincie Zeeland

Naderhand een trekhaak laten monteren zal toch niet zo duur zijn, of wel?

Waarom focus je niet op weinig kilometers , zoals deze ?
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

@Olvov: die Belg is idd. interessant zo te zien.
Kosten trekhaak weet ik niet, maar ik gok op €500,- - €1000,- ?
Zou ik echter wel eens na kunnen vragen, dan weet ik het zeker.

@bartv70: dank voor de tip maar ik vind die tuning niet echt interessant.
Het koppel wordt een pietsie hoger maar wel bij nog meer toeren.
Als ik die vermogens/koppelcurves na tuning zie, zie ik een motor die alleen maar piekeriger wordt.
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Gast

Olvov schreef:Nummer drie is geen Duitser: Datum eerste afgifte Nederland 21-06-2002
Je hebt gelijk. :P
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Garfield schreef:Bart thanks, maar:

De eerste twee zijn 140pk, die vind ik niet krachtig genoeg - dat bleek vandaag tijdens de proefrit met zo'n motor.

De derde heeft geen vast ingebouwde audio en geen trekhaak.

Dus ze vallen helaas alledrie af.
Je laat het overgaan om een trekhaak ? Ik koop liever eentje zonder en laat er dan zelf een onderzetten. Ik was (gebruikt) voor 150 euro klaar, incl. 13 polige stekker en montage. Die 140pk is trouwens prima te doen hoor, ik hang er zelfs een caravan van 1350kg achter.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

AlexV70 schreef:
JuRgenv70 schreef:Hoi,

Succes met zoeken, altijd leuk om te doen. Ik dacht alleen dat het omslagpunt waarop diesel interessanter werd dan benzine ergens rond de 25000 km lag?

-Motorrijtuigenbelasting per jaar diesel: € 1740,00
-Motorrijtuigenbelasting per jaar benzine: € 924,00

Verschil +- 800 euro. Kun je een litertje of 500 benzine voor kopen

Groet Maarten
Dat kan, maar kom je op benzine niet zo ver...... :P
Dus verbruik moet je ook nog even meerekenen. :wink:
Om nog maar te zwijgen over de verzekering (is gewichtsafhankelijk, plus dat diesel duurder is, omdat die over het algmeen meer rijden !?!)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21236
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Een trekhaak komt bij Volvo op €705, na een beetje rond gebeld te hebben zijn er ook bedrijven die het voor €500 doen.
Met name de belg lijkt een een knappe auto, het leer is onaangetast.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”