Ha t5-er, ik moet zeggen dat ik sommige knopjes meer ben gaan waarderen, komt vooral door onwetendheid in het begin. Waar heb je de boel laten tunen? Ik zit een beetje met eventuele gas installatie in de maag, volgens mij ga ik veel meer plezier beleven aan de t5 als ik lekker op gas ga rijden. Dan maakt het niet zoveel uit of je even lekker vaak doortrekt. En de beste gas-inbouwer (mesman) kan maar tot 280pk leveren met speciale injectoren. En om nou van 260 naar 280pk te tunen? Weet niet of je dat wel gaat merken. Keuzes keuzes.T5je schreef:Welkom mede T5 rijder. Pracht wagen heb je. Leuk verhaal ook.
Over de knopjes: Ben er zelf wel blij mee. Als er kinderen achterin zitten kun je zo de deuren vergrendelen. Vind ik wel handig. Trouwens, heb alle knopjes geprobeerd en bevalt mij wel best zo. Vind er niet één overbodig.
Over tunen: Heb de mijne in een winteractie laten tunen voor 220 euro. Absoluut geen spijt van gehad. Is sterker, rijdt soepeler en is nog zuiniger ook. Niet spectaculiair. Ca 5 %.
Over verbruik: Snap niet hoe jij aan de 1:11 a 1:12 komt. Heb zelf nu twee keer boven de 1:11 gehaald. Maar dan is het optrekken als een vrachtwagen en op de snelweg niet harder dan 110 op de teller op de CC. En daar heb ik geen T5 voor aangeschaft. Mijn verbruik ligt nu rond de 1:10. Was voor het tunen 1:9,5
Rest is hier al vermeld.
Gaat je best lukken heel veel plezier van je T5 te hebben. Wens je er veel succes en plezier mee.
Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik qua gebruik nu ook ongeveer op 1:10 zit. Dat zijn dan vnl woon-werkverkeer-kms waarvan 10% op snelweg. Een weekendje naar familie op de snelweg is niet echt veel zuiniger omdat je toch sneller gaat rijden en zo nu en dan even een tussen-sprintje trekt. Ik wil wel eens 1 tankje heel zuinig op gaan rijden, gewoon om te kijken hoe zuinig het kan. In principe moet hij rond de 7l per 100km kunnen rijden, mede door de 6 versnellingen.
Maar wat een souplesse levert de motor nu al, vooralsnog elke keer weer een dikke grijns op mijn gezicht als ik mag rijden