Volvo v70 t5 MY2005 gekocht!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

T5je schreef:Welkom mede T5 rijder. Pracht wagen heb je. Leuk verhaal ook.
Over de knopjes: Ben er zelf wel blij mee. Als er kinderen achterin zitten kun je zo de deuren vergrendelen. Vind ik wel handig. Trouwens, heb alle knopjes geprobeerd en bevalt mij wel best zo. Vind er niet één overbodig.
Over tunen: Heb de mijne in een winteractie laten tunen voor 220 euro. Absoluut geen spijt van gehad. Is sterker, rijdt soepeler en is nog zuiniger ook. Niet spectaculiair. Ca 5 %.
Over verbruik: Snap niet hoe jij aan de 1:11 a 1:12 komt. Heb zelf nu twee keer boven de 1:11 gehaald. Maar dan is het optrekken als een vrachtwagen en op de snelweg niet harder dan 110 op de teller op de CC. En daar heb ik geen T5 voor aangeschaft. Mijn verbruik ligt nu rond de 1:10. Was voor het tunen 1:9,5
Rest is hier al vermeld.

Gaat je best lukken heel veel plezier van je T5 te hebben. Wens je er veel succes en plezier mee.
Ha t5-er, ik moet zeggen dat ik sommige knopjes meer ben gaan waarderen, komt vooral door onwetendheid in het begin. Waar heb je de boel laten tunen? Ik zit een beetje met eventuele gas installatie in de maag, volgens mij ga ik veel meer plezier beleven aan de t5 als ik lekker op gas ga rijden. Dan maakt het niet zoveel uit of je even lekker vaak doortrekt. En de beste gas-inbouwer (mesman) kan maar tot 280pk leveren met speciale injectoren. En om nou van 260 naar 280pk te tunen? Weet niet of je dat wel gaat merken. Keuzes keuzes.

Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik qua gebruik nu ook ongeveer op 1:10 zit. Dat zijn dan vnl woon-werkverkeer-kms waarvan 10% op snelweg. Een weekendje naar familie op de snelweg is niet echt veel zuiniger omdat je toch sneller gaat rijden en zo nu en dan even een tussen-sprintje trekt. Ik wil wel eens 1 tankje heel zuinig op gaan rijden, gewoon om te kijken hoe zuinig het kan. In principe moet hij rond de 7l per 100km kunnen rijden, mede door de 6 versnellingen.

Maar wat een souplesse levert de motor nu al, vooralsnog elke keer weer een dikke grijns op mijn gezicht als ik mag rijden :)
michel a4
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 30.10.2007 - 01:30

Ik heb het zelfde probleem met het alarm(ook uit duitsland),maar ik hoef van de verzekering OHRA geen klasse 3.
Ik ben wel van plan om er 1 te kopen van defa 801 met can bus,dit houdt in dat je geen extra afstandsbedienng kijgt maar gewoon je eigen gebruikt.
Het systeem wordt gewoon op de computer van de auto aangesloten
Mijn volvo garage bouwt het org alarm niet in ivm het missen van gedeeltes van de draadboom.
er is wel iemand op het forum die het heeft laten doen voor een heleboel geld,moet je even zoeken
Ik wil het alarm er wel in hebben want ik vertrouw de mensen NIET + dat het hier in de buurt al vele malen is opengebroken
super gave auto trouwens
michel
V70 D4 2014
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Kleine update, ongeveer 21k gereden in dik een jaar tijd. Geen gekke dingen meegemaakt. Grote beurt laten uitvoeren + 4 nieuwe Continentals Sport Contact laten monteren. Heb wel een melding van FourC systeem, Volvo Specialist kon alleen zien dat het een magneetklep was dat een storing veroorzaakte. Hele ophangsysteem moest worden vervangen a 600 euro. Heb er verder geen last van, dus laat het vooralsnog maar zo.
Ook geven de parkeersensoren achter soms een error, soms doen ze het nog. Ook dat staat op het lijstje. Veel electronica in de auto, dus er kan veel kapot. Motorisch echter nog steeds perfect, wat een heerlijke motor. Je kunt er superrelaxed mee maar ook even presteren als het moet. Gemiddeld verbruik redelijk stabiel 1:10. Zuiniger is mogelijk op lange afstanden, maar je gaat niet continue 120 op de cc rijden, daar rijdt het te goed voor :)

Fotootje:
Afbeelding
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Heb je de wagen nog laten tunen, eigenlijk?

De mijne ga ik a.s. zaterdag wegbrengen naar Fasttech. Dan wordt maandag de software aangepast op de rollenbank. Ik ben benieuwd hoe 't afloopt en hoe de wagen daarna rijdt.

Het huidige verbruik ligt nu rond 1 op 9, met behoorlijk zware rechtervoet. Valt me niet tegen. Ik hoop stiekem dat het na het tunen wat gunstiger gaat worden. Bij mijn vorige wagen scheelde het zeker wel (was wel een diesel).
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

elianmars schreef:Heb je de wagen nog laten tunen, eigenlijk?

De mijne ga ik a.s. zaterdag wegbrengen naar Fasttech. Dan wordt maandag de software aangepast op de rollenbank. Ik ben benieuwd hoe 't afloopt en hoe de wagen daarna rijdt.

Het huidige verbruik ligt nu rond 1 op 9, met behoorlijk zware rechtervoet. Valt me niet tegen. Ik hoop stiekem dat het na het tunen wat gunstiger gaat worden. Bij mijn vorige wagen scheelde het zeker wel (was wel een diesel).
Nog steeds niet laten tunen. Aan ene kant lijkt het me erg gaaf, wil hem nl toch niet meer gas in laten bouwen ivm inruilen/verkoop later. Aan de andere kant, je kunt na deze v70 bijna niks meer rijden wat aan de v70 kan tippen. Heb ergens gelezen dat onze T5 met tussenacceleraties al sneller was dan een V70R (met 300pk) en dat wordt alleen maar erger als je zelf 300pk hebt. Hoe moet je daar later in hemelsnaam overheen gaan, dan moet je al richting M5 of RS6 gaan ofzo :)

Maar ben wel benieuwd naar jouw bevindingen, hoe duur is het, scheelt het veel met Rica?
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

t5power schreef:
elianmars schreef:Heb je de wagen nog laten tunen, eigenlijk?

De mijne ga ik a.s. zaterdag wegbrengen naar Fasttech. Dan wordt maandag de software aangepast op de rollenbank. Ik ben benieuwd hoe 't afloopt en hoe de wagen daarna rijdt.

Het huidige verbruik ligt nu rond 1 op 9, met behoorlijk zware rechtervoet. Valt me niet tegen. Ik hoop stiekem dat het na het tunen wat gunstiger gaat worden. Bij mijn vorige wagen scheelde het zeker wel (was wel een diesel).
Nog steeds niet laten tunen. Aan ene kant lijkt het me erg gaaf, wil hem nl toch niet meer gas in laten bouwen ivm inruilen/verkoop later. Aan de andere kant, je kunt na deze v70 bijna niks meer rijden wat aan de v70 kan tippen. Heb ergens gelezen dat onze T5 met tussenacceleraties al sneller was dan een V70R (met 300pk) en dat wordt alleen maar erger als je zelf 300pk hebt. Hoe moet je daar later in hemelsnaam overheen gaan, dan moet je al richting M5 of RS6 gaan ofzo :)

Maar ben wel benieuwd naar jouw bevindingen, hoe duur is het, scheelt het veel met Rica?

Omdat het niet om een standaard chip gaat, maar de wagen echt op de rollenbank optimaal wordt afgesteld, kost het een flinke duit. 850 euro, om precies te zijn :shock:
Maar als ik er net zo'n fijne wagen voor terug krijg, als in het geval met mijn vorige wagen, die ik ook bij hen heb laten tunen, is me dat het geld dik waard.

De MY T5 motoren schijnen de sterkste blokken te zijn die Volvo tot nu toe gemaakt hebben. Kunnen, zonder interne aanpassingen, tot ca. 450 pk hebben.
Niet dat ik zover wil gaan, trouwens. Rond 300 lijkt me wel genoeg :lol:

Ik zal mijn bevindingen laten weten als ik de wagen terug heb.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

elianmars schreef: Omdat het niet om een standaard chip gaat, maar de wagen echt op de rollenbank optimaal wordt afgesteld, kost het een flinke duit. 850 euro, om precies te zijn :shock:
Maar als ik er net zo'n fijne wagen voor terug krijg, als in het geval met mijn vorige wagen, die ik ook bij hen heb laten tunen, is me dat het geld dik waard.
Ik zal mijn bevindingen laten weten als ik de wagen terug heb.
Wow ja dat kost wel een aardige duit. Trouwens niet eens zoveel duurder dan een standaard rica tuning? Kost daar zo'n 690 euro en dan heb je ws een standaard chip? Ben benieuwd of het nog wat gaat schelen qua verbruik, wellicht dat ik zo vrouwlief kan overtuigen :)
JuRgenv70
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 08.05.2010 - 22:36

Erg mooi. Ik zou ook zeggen: spoiler en je bent klaar.

Maarten
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

elianmars schreef:Heb je de wagen nog laten tunen, eigenlijk?

De mijne ga ik a.s. zaterdag wegbrengen naar Fasttech. Dan wordt maandag de software aangepast op de rollenbank. Ik ben benieuwd hoe 't afloopt en hoe de wagen daarna rijdt.

Het huidige verbruik ligt nu rond 1 op 9, met behoorlijk zware rechtervoet. Valt me niet tegen. Ik hoop stiekem dat het na het tunen wat gunstiger gaat worden. Bij mijn vorige wagen scheelde het zeker wel (was wel een diesel).
tssss, jij blijft ook niet lang tevreden ... :evil: :wink:
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

JuRgenv70 schreef:Erg mooi. Ik zou ook zeggen: spoiler en je bent klaar.

Maarten
Waarom die spoiler? Is prima zo!
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Quota schreef:
elianmars schreef:Heb je de wagen nog laten tunen, eigenlijk?

De mijne ga ik a.s. zaterdag wegbrengen naar Fasttech. Dan wordt maandag de software aangepast op de rollenbank. Ik ben benieuwd hoe 't afloopt en hoe de wagen daarna rijdt.

Het huidige verbruik ligt nu rond 1 op 9, met behoorlijk zware rechtervoet. Valt me niet tegen. Ik hoop stiekem dat het na het tunen wat gunstiger gaat worden. Bij mijn vorige wagen scheelde het zeker wel (was wel een diesel).
tssss, jij blijft ook niet lang tevreden ... :evil: :wink:
Valt toch wel mee? Ik heb 'm al ruim drie maanden :lol:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Ik heb de mijne al bijna 3 jaar en nog niet getuned... ;-)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
julz67
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 23.03.2009 - 20:19

Wat een mooie wagen zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar heel veel plezier van hebt. Alleen de spoiler nog, maar dat is al vaker gezegd.. :)

Ik lees trouwens met regelmaat op het forum dat Hartog een hele sterke tuner is. Deze is ook aanzienlijk goedkoper dan Rica en enkele anderen. De extra berg PK's en NM's is natuurlijk erg mooi, maar de auto wordt helemaal top (naar eigen keuze) afgesteld. Helaas (nog) geen eigen ervaring (vrouw niet makkelijk te overtuigen :( ).

Jij zit de komende tonnen km's in ieder geval goed. Succes!
Volvo V50 2.4
Volvo V40 1.6
Volvo 440 1.8
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

julz67 schreef:Wat een mooie wagen zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar heel veel plezier van hebt. Alleen de spoiler nog, maar dat is al vaker gezegd.. :)

Ik lees trouwens met regelmaat op het forum dat Hartog een hele sterke tuner is. Deze is ook aanzienlijk goedkoper dan Rica en enkele anderen. De extra berg PK's en NM's is natuurlijk erg mooi, maar de auto wordt helemaal top (naar eigen keuze) afgesteld. Helaas (nog) geen eigen ervaring (vrouw niet makkelijk te overtuigen :( ).

Jij zit de komende tonnen km's in ieder geval goed. Succes!
Thanks! Even bij Hartog gekeken:
Benzine (turbo) motoren met meer dan 200pk : 850 euro inc. b.t.w.
Das bijna duurder dan Rica! Of is de website van hartog al verouderd?
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

julz67 schreef:Helaas (nog) geen eigen ervaring (vrouw niet makkelijk te overtuigen :( ).
Trek jij je daar dan wat van aan? Ik in ieder geval niet :lol: :lol:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
julz67
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 23.03.2009 - 20:19

@t5power; Mijn excuses. Ik heb dit verkeerd geïnterpreteerd aan de hand van mijn eigen situatie. Ik heb contact gehad met Rica, BSR, Ziptuning en Hartog om mijn ongeblazen 2004 2.4 naar de 170-180PK te krijgen. Hartog kwam met 350 all-in, dus ik heb verondersteld dat jouw auto ook voor een interessante prijs aan de beurt zou zijn. Dat de prijzen voor 200PK+ geblazen motoren zo enorm omhoog schieten had ik niet voorzien. Beter lezen, mijn fout... :oops: Desondanks; Succes met die prachtauto en met 260 paarden onder de kap, sta je toch al niet echt helemaal achteraan...

@elianmars; Tja... Goed bezig! Keep up the good work... :thumbleft:
Volvo V50 2.4
Volvo V40 1.6
Volvo 440 1.8
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

julz67 schreef:@t5power; Mijn excuses. Ik heb dit verkeerd geïnterpreteerd aan de hand van mijn eigen situatie. Ik heb contact gehad met Rica, BSR, Ziptuning en Hartog om mijn ongeblazen 2004 2.4 naar de 170-180PK te krijgen. Hartog kwam met 350 all-in, dus ik heb verondersteld dat jouw auto ook voor een interessante prijs aan de beurt zou zijn. Dat de prijzen voor 200PK+ geblazen motoren zo enorm omhoog schieten had ik niet voorzien. Beter lezen, mijn fout... :oops: Desondanks; Succes met die prachtauto en met 260 paarden onder de kap, sta je toch al niet echt helemaal achteraan...
Ik snap dat het ws wat meer werk is met turbo motoren, maar dat het zoveel duurder moet zijn (en dan weer duurder voor autos met nog meer pks), dat had ik niet verwacht...
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

elianmars schreef:
t5power schreef:
elianmars schreef:Heb je de wagen nog laten tunen, eigenlijk?

De mijne ga ik a.s. zaterdag wegbrengen naar Fasttech. Dan wordt maandag de software aangepast op de rollenbank. Ik ben benieuwd hoe 't afloopt en hoe de wagen daarna rijdt.

Het huidige verbruik ligt nu rond 1 op 9, met behoorlijk zware rechtervoet. Valt me niet tegen. Ik hoop stiekem dat het na het tunen wat gunstiger gaat worden. Bij mijn vorige wagen scheelde het zeker wel (was wel een diesel).
Nog steeds niet laten tunen. Aan ene kant lijkt het me erg gaaf, wil hem nl toch niet meer gas in laten bouwen ivm inruilen/verkoop later. Aan de andere kant, je kunt na deze v70 bijna niks meer rijden wat aan de v70 kan tippen. Heb ergens gelezen dat onze T5 met tussenacceleraties al sneller was dan een V70R (met 300pk) en dat wordt alleen maar erger als je zelf 300pk hebt. Hoe moet je daar later in hemelsnaam overheen gaan, dan moet je al richting M5 of RS6 gaan ofzo :)

Maar ben wel benieuwd naar jouw bevindingen, hoe duur is het, scheelt het veel met Rica?

Omdat het niet om een standaard chip gaat, maar de wagen echt op de rollenbank optimaal wordt afgesteld, kost het een flinke duit. 850 euro, om precies te zijn :shock:
Maar als ik er net zo'n fijne wagen voor terug krijg, als in het geval met mijn vorige wagen, die ik ook bij hen heb laten tunen, is me dat het geld dik waard.

De MY T5 motoren schijnen de sterkste blokken te zijn die Volvo tot nu toe gemaakt hebben. Kunnen, zonder interne aanpassingen, tot ca. 450 pk hebben.
Niet dat ik zover wil gaan, trouwens. Rond 300 lijkt me wel genoeg :lol:

Ik zal mijn bevindingen laten weten als ik de wagen terug heb.

De wagen staat nog steeds in Haaksbergen bij Fasttech. Zaterdag ga ik 'm halen.
Ik heb er dus nog niet mee gereden, maar de cijfers die ik telefonisch heb doorgekregen maken me wel heel nieuwsgierig naar hoe de wagen rijdt. 329 pk en 440 Nm :shock:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

elianmars schreef: De wagen staat nog steeds in Haaksbergen bij Fasttech. Zaterdag ga ik 'm halen. Ik heb er dus nog niet mee gereden, maar de cijfers die ik telefonisch heb doorgekregen maken me wel heel nieuwsgierig naar hoe de wagen rijdt. 329 pk en 440 Nm :shock:
Jo he! Is dat met rollenbank gemeten? Van 260 naar 329, das 70 pk erbij! Is alles verder stock? Cat,injectoren e.d.? Wat had je ook alweer betaald?
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

t5power schreef:
elianmars schreef: De wagen staat nog steeds in Haaksbergen bij Fasttech. Zaterdag ga ik 'm halen. Ik heb er dus nog niet mee gereden, maar de cijfers die ik telefonisch heb doorgekregen maken me wel heel nieuwsgierig naar hoe de wagen rijdt. 329 pk en 440 Nm :shock:
Jo he! Is dat met rollenbank gemeten? Van 260 naar 329, das 70 pk erbij! Is alles verder stock? Cat,injectoren e.d.? Wat had je ook alweer betaald?
Op de rollenbank gemeten, ja.

Er zijn een 3 inch downpipe met sportkat, TME uitlaat en K&N filter gemonteerd (de laatste zal niet echt veel doen :lol: ).

Er is nog niet betaald, maar de kosten zijn 850 euro.

Ik ben echt reuze benieuwd hoe de wagen rijdt!
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”