De V50 heeft onlangs de 180000 km beurt gehad. Sindsdien een lekke verstuiverpakking gehad die gelukking weer vervangen is.
Sinds deze week al een aantal maal gehad dat er rustig met de auto in 2e of 3e versnelling werd gereden, dat er uit het niets een stotter in de motor zit. Alsof er heel even geen brandstof is of iets dergelijks.
Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
PS
Bij welk toerental gaat de turbo meedoen?
Stotter V50 1.6D 2005
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Turbo ergens rond de 2000tpm.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wat voor motor zit er in je V50?
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Uhm, staat in de topic titel 1.6Drsnhakan schreef:Wat voor motor zit er in je V50?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Volgens mij is de turbo dan beschikbaar vanaf 1750 tpm.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Vanaf 1750 tpm zou 240 nm (max. koppel) beschikbaar moeten zijn. (Volgens de site van Volvo)
Doorblazen zou misschien een optie kunnen zijn. Maar dan zou ik dit wel doen wanneer je motor goed warm gereden is.
Doorblazen zou misschien een optie kunnen zijn. Maar dan zou ik dit wel doen wanneer je motor goed warm gereden is.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Wel rekening mee houden dat't een turbo is met variabele schoepen.
Met andere woorden, er is een groot verschil in gevoel als je bv aan 1000rpm plankgas geeft. Of als je rustig aan't cruisen bent aan 2000rpm en dan pas plankgas geeft. In zijn 2 kan je dit heel goed proberen.
Heb ook wel al eens een haperingske gevoeld, maar denk dat't dan meer te maken heeft met ofwel de airco die ff aanslaat of die stoeme roetfilter.
Met andere woorden, er is een groot verschil in gevoel als je bv aan 1000rpm plankgas geeft. Of als je rustig aan't cruisen bent aan 2000rpm en dan pas plankgas geeft. In zijn 2 kan je dit heel goed proberen.
Heb ook wel al eens een haperingske gevoeld, maar denk dat't dan meer te maken heeft met ofwel de airco die ff aanslaat of die stoeme roetfilter.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27488
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als je de airco zo erg voelt zou ik hem eens goed na laten kijken, maar het lijkt me sterk dat het in dit geval het probleem is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Zoals ik het ook in mijn topic heb beschreven: je merkt het aan het verbruik (bij onze 2.0D is dit meestal rond de 8.2L/100 km en af en toe voel je hem schokken).
Bij de laatste beurt hebben ze de verschildruksensor vervangen en een software update uitgevoerd. Het is nu wel wat minder, maar nog steeds te vaak als ik kijk naar 1 jaar geleden. Normaal hoort zo'n roetfilter zichzelf te regenereren tussen de 300 en 900 km. Bij ons gebeurd het nu bijvoorbeeld 2 keer in de 300 km.
Bij de laatste beurt hebben ze de verschildruksensor vervangen en een software update uitgevoerd. Het is nu wel wat minder, maar nog steeds te vaak als ik kijk naar 1 jaar geleden. Normaal hoort zo'n roetfilter zichzelf te regenereren tussen de 300 en 900 km. Bij ons gebeurd het nu bijvoorbeeld 2 keer in de 300 km.