hallo,
echt raar mijn verwarming blijft maar warme lucht blazen
ook al staat deze uit.
dan zet je ze toch dicht dacht ik maar dat gaat niet het blijft er maar uit blazen en met deze hitte is het echt afzien
op een ander forum zei iemand dat het mischien de kachelkraan zou kunnen zijn maar ik heb echt geen idee waar die zit
als ik harder rijd blaast ze harder de warme lucht naar binnen terwijl nog steeds alles uit staat en de klepjes dicht
bij voorbaat dank voor de reacties
verwarming blijft maar warme lucht blazen 940
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
- Locatie: Scharnegoutum
- Contacteer:
Hoi.
Waarschijnlijk is de huls welke om het stalen draad van je bedienigsschuif naar de kacheleenheid losgekomen. Dit kan zowel aan de kachelzijde zijn als aan de bedienigsschuif zijde zijn. Erg makkelijk om te repareren.
Groet,
Mathieu.
Waarschijnlijk is de huls welke om het stalen draad van je bedienigsschuif naar de kacheleenheid losgekomen. Dit kan zowel aan de kachelzijde zijn als aan de bedienigsschuif zijde zijn. Erg makkelijk om te repareren.
Groet,
Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
- Locatie: Scharnegoutum
- Contacteer:
Hoi Joris,
Ik zal kijken of ik de pagina's heb van het werkplaats handboek over dit onderwerp. Als dat zo is plaats ik ze hier.
Groet,
Mathieu.
Ik zal kijken of ik de pagina's heb van het werkplaats handboek over dit onderwerp. Als dat zo is plaats ik ze hier.
Groet,
Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21419
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik denk dat ik het weet: in het motorcompartiment zit tegen het schutbord (waar de verwarmingsslangen naar binnen gaan) een afsluiter in je verwarmingsleidingen. Het kan bijna niet anders of deze is lek. Zelf heb ik namelijk het zelfde probleem gehad en vorige week de afsluiter vervangen.
Origineel Volvo en ongeveer 80 euro ...
Origineel Volvo en ongeveer 80 euro ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21419
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
You name it.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
- Locatie: Scharnegoutum
- Contacteer:
Hoi,
Helaas staat de kachelbediening niet in het wp handboek wat ik heb. Ik moet even graven in het geheugen maar, als ik het goed heb kun je bij de 940 voor 1995 de plastic strip welke rond de verwarmingbedining zit ( deze loopt tot het stuurconsol) lospeuteren en dan kun je de schuif loshalen door 4 schroeven te verwijderen. Dan kun je de schuif voorzichtig wat naar voren trekken. Dan kun je zien of de huls nog vast zit. Dit zou ik een iedergeval controleren (ook bij de kachelkraan kan de huls loszitten) voordat je een kachelkraan gaat aanschaffen.
Groet,
Mathieu.
Helaas staat de kachelbediening niet in het wp handboek wat ik heb. Ik moet even graven in het geheugen maar, als ik het goed heb kun je bij de 940 voor 1995 de plastic strip welke rond de verwarmingbedining zit ( deze loopt tot het stuurconsol) lospeuteren en dan kun je de schuif loshalen door 4 schroeven te verwijderen. Dan kun je de schuif voorzichtig wat naar voren trekken. Dan kun je zien of de huls nog vast zit. Dit zou ik een iedergeval controleren (ook bij de kachelkraan kan de huls loszitten) voordat je een kachelkraan gaat aanschaffen.
Groet,
Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 07.07.2009 - 12:34
Misschien de draaiknop er een keer af gehad?
Het is toch niet zo dat de draaiknop er andersom op terug geplaatst is...........Die knoppen kan je er namelijk zo af halen en weer terugplaatsen en als je dat andersom doet is het alsof je kachel uitzet maar dan juist aan.
Trouwens nog even en je hebt er weer profijt van !!
ps Is het trouwens al opgelost ?
Helaas mis ik de oplossingen over de verschillende onderwerpen nogal eens.
Het is toch niet zo dat de draaiknop er andersom op terug geplaatst is...........Die knoppen kan je er namelijk zo af halen en weer terugplaatsen en als je dat andersom doet is het alsof je kachel uitzet maar dan juist aan.
Trouwens nog even en je hebt er weer profijt van !!
ps Is het trouwens al opgelost ?
Helaas mis ik de oplossingen over de verschillende onderwerpen nogal eens.