verwarming blijft maar warme lucht blazen 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
joris1981
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06.07.2010 - 17:09

hallo,

echt raar mijn verwarming blijft maar warme lucht blazen

ook al staat deze uit.
dan zet je ze toch dicht dacht ik maar dat gaat niet het blijft er maar uit blazen en met deze hitte is het echt afzien
op een ander forum zei iemand dat het mischien de kachelkraan zou kunnen zijn maar ik heb echt geen idee waar die zit

als ik harder rijd blaast ze harder de warme lucht naar binnen terwijl nog steeds alles uit staat en de klepjes dicht

bij voorbaat dank voor de reacties
Madman
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
Locatie: Scharnegoutum
Contacteer:

Hoi.

Waarschijnlijk is de huls welke om het stalen draad van je bedienigsschuif naar de kacheleenheid losgekomen. Dit kan zowel aan de kachelzijde zijn als aan de bedienigsschuif zijde zijn. Erg makkelijk om te repareren.

Groet,

Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
joris1981
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06.07.2010 - 17:09

moet ik dan het zijpanneel loshalen van het midden consule waar de kachel schuif op zit en dan zou ik het kunnen zien?
Madman
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
Locatie: Scharnegoutum
Contacteer:

Hoi Joris,

Ik zal kijken of ik de pagina's heb van het werkplaats handboek over dit onderwerp. Als dat zo is plaats ik ze hier.

Groet,

Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
joris1981
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 06.07.2010 - 17:09

dank je wel madman dat is echt super
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21416
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik denk dat ik het weet: in het motorcompartiment zit tegen het schutbord (waar de verwarmingsslangen naar binnen gaan) een afsluiter in je verwarmingsleidingen. Het kan bijna niet anders of deze is lek. Zelf heb ik namelijk het zelfde probleem gehad en vorige week de afsluiter vervangen.

Origineel Volvo en ongeveer 80 euro ...
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Ziko
4th Gear member
Berichten: 544
Lid geworden op: 03.03.2010 - 12:23
Locatie: Velp

Ook wel kachelkraan genoemd :)
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21416
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

You name it.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Madman
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
Locatie: Scharnegoutum
Contacteer:

Hoi,

Helaas staat de kachelbediening niet in het wp handboek wat ik heb. Ik moet even graven in het geheugen maar, als ik het goed heb kun je bij de 940 voor 1995 de plastic strip welke rond de verwarmingbedining zit ( deze loopt tot het stuurconsol) lospeuteren en dan kun je de schuif loshalen door 4 schroeven te verwijderen. Dan kun je de schuif voorzichtig wat naar voren trekken. Dan kun je zien of de huls nog vast zit. Dit zou ik een iedergeval controleren (ook bij de kachelkraan kan de huls loszitten) voordat je een kachelkraan gaat aanschaffen.

Groet,

Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
hb1295
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 07.07.2009 - 12:34

Misschien de draaiknop er een keer af gehad?
Het is toch niet zo dat de draaiknop er andersom op terug geplaatst is...........Die knoppen kan je er namelijk zo af halen en weer terugplaatsen en als je dat andersom doet is het alsof je kachel uitzet maar dan juist aan.
Trouwens nog even en je hebt er weer profijt van !!

ps Is het trouwens al opgelost ?
Helaas mis ik de oplossingen over de verschillende onderwerpen nogal eens.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”