De auto zal worden bestikkert en zal dienen voor de fleet/pers.
Hierna krijg ik een s60 D3 waar ik 4 jaar mag mee rijden

Het zal pijn doen als ik straks weer in mijn 320d moet kruipen.
Fulaks schreef:De vergelijking van Jippen was natuurlijk een 2.0D van Volvo met een 320d van BMW, dus beiden viercylinders. Pluimpje voor Volvo dus (of PSA...). En de nieuwe D3 is weer een stap voorwaarts...
Ik kan enkel beamen wat je zegt. De 2.7 TDI CR is wel voor bezadigdere rijders. De 2.0 TDI CR heeft mij wel verbaasd door zijn stilte en verfijnd karakter alsook door zijn souplesse( trekt van 1200 rpm op tot in de hogere toeren). De 2.4D/D5 trekt inderdaad ook vanaf 1500 rpm helemaal door tot het einde, wat weinig wagens hebben.Stretch schreef:Ik heb nog wel graag een duw, maar het is inderdaad niet leuk als de duw stopt in hogere toeren, dat heb ik al ervaren bij de 1.9 TDI PD, en 2.7 TDI CR (die laatste heeft het heel erg, doet gewoon niets meer in hogere toeren), de 2.0 TDI cr is inderdaad een stuk minder ruw en een pak stiller, maar dat neemt veel weg van de snelheidsbeleving en de pret vind ik (je voelt het koppel veel minder). BMW x20d en x25d zijn erg verfijnde motoren, maar voor mij misschien wat te verfijnd, m'n 2.4D is ook vrij lineair, maar geeft nog wel een voelbare duw en blijft trekken zoals een benzine, dat heb ik in nog niet veel diesels gevoeld! Maar ik ben nog jong, over enkele jaren zal ik het ook wel graag rustiger hebben zeker
Bedankt ! Weer wat bijgeleerd...945i schreef:Noise, vibration, harshness....