Het werkt echt!

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Dat van dat automatische stadslichten in/uitschakelen zoals beschreven op http://www.miketdi.de/faq/40/tagfahr.htm
Daar staat dat het alleen op Phase II werkt? Werkt dus ook op phase I!

- contact aan
- lichtstakelaar op stand 1 (parkeerlicht)
- grootlichthandel naar je toe halen en vasthouden
- lichtschakelaar weer naar 0 schakelen
- contact uit

Et voila, de lampen branden niet meer in stand 0 maar alleen nog in stand 2 (en met contact af is brand er niets, ook niet met schakelaar in stand 2).

Ik vind het persoonlijk wel handig als je bijvoobeeld ergens staat te wachten met draaiende motor dat je dan het licht uit kan doen.

gr. Edwin. 8)
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

komt die van jou uit '99 of 2000?
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Dus: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=#50343

Op een oudere phase 1 werkt het gegarandeerd niet, daar lopen de stroomkabels rechtstreeks van de accu via zekeringkast naar de schakelaar en vervolgens terug naar de lampen, zit niets tussen verder.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Mijne is van maart 2000. Ik weet niet precies wanneer Phase II is gekomen maar dat was niet gek lang daarna....

Heb het net geprobeerd en werkt perfect. Zowel het uitschakelen als weer terug inschakelen ervan!

Is dit nog niet eerder hier op het forum aan bod geweest dan?

gr. Edwin. 8)

Ik zie net tot mijn verbazing dat het zelfs gewoon in het instructieboekje staat op pagina 1:12!! :roll: :shock: :D

Dus werkt zeerzekers op bouwjaar 2000....

gr. Edwin. 8)
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ja is wel vaker voorbij gekomen op het forum, het laatste modeljaar phase 1 had gewoon al de nieuwe elektronica.
Gebruikersavatar
yerun
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:35
Locatie: Den Haag

De lampen branden sowieso niet in stand 0.. bij mijn V40 (phase I, 2000) is dat gewoon de uitstand.. wat is hier zo bijzonder aan?
Wat ik begrijp dat bij latere modellen het licht niet uit kan als de motor aanstaat... ?
Volvo V40 1.8 Europa Ph1 (2000)
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Dan is dat bij jou blijkbaar al aangepast (trucje uitgevoerd), want standaard branden de dimlichten ook op stand 0.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Yerun
Bij in ieder geval de Phase II zijn, bij ingeschakeld contact, altijd de lichten aan. Ook als de schakelaar op stand 0 staat.
Als je het contact afzet, maakt niet uit of de schakelaar in stand 0 of 2 staat, zijn de lampen allemaal uit.

Als je bij een Phase II je grootlicht continue wilt laten branden, of je mistverlichting aan wilt doen, moet de schakelaar in stand 2 staan. Bij de schakelar in stand 0 kan je dan alleen maar seinen.

Sommigen vinden dit irritant, ik heb er mee leren leven. (en vergeet nooit meer mijn lichten aan of uit te doen.) En neem de knipperaars in de vakantielanden maar voor lief en groet ze vriendelijk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
smash
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 03.10.2005 - 20:11
Locatie: noordwolde

Ja was laatst nog op de tv in het programma wegmisbruikers.
Een ongeluk gebeurde toen een auto wou in halen en de tegenligger niet vroegtijdig aan zag komen.
oorzaak: geen verlichting aan!
Dus ik laat het zoals het is alleen bij het starten zet ik hem in standje 1 is wat beter voor de accu lijkt me.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Beter voor de accu? Die paar seconden zou toch niet zoveel uit mogen maken op een gezonde accu?

Ik heb de schakelaar gewoon altijd op 2 staan...
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

De lampjes gaan denk ik wel eerder kapot
Nigel
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Maar die kosten je de kop niet lijkt me :)
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Nee maar van even aan die knop draaien voor het starten krijg je ook niet direct RSI :)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Als je start gaan je koplampen standaard even uit om op dat moment geen extra stroom te vragen, er is dus aan gedacht...
Volvo for life
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ja, ze gaan dus een keer extra uit en een keer extra aan, dus ze gaan 2 keer zo vaak aan en uit. De lampen slijten dan dus ook ongeveer 2 keer zo snel.
Nigel
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Lol :P
Waar je al niet aan kan denken zeg :D

Maargoed, vind de lichtensoep van de Volvo goed geregeld. Ben fan van met hele dag met lampen aan rijden. Als het te veel brandstof kost wordt het tijd voor spaarlampen lijkt me ;)
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

is het trouwens toegestaan om met alleen de 4markeringslichten rondom te rijden overdag?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
havym
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 03.05.2006 - 22:22
Locatie: Enschede

Werkt deze beschrijving ook voor een V40 uit '96?
Heb het geprobeerd maar werkt niet.
en om in de schakelaar te gaan knutselen? Nee dat lijkt me niet.

@marcelg:
En alleen sidemarkers rijden? Ja volgens mij mag dat wel. ik heb zelf rode sidemarkers achter.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Het is bekend dat S/V40's nogal wat lampen verbruiken. Ik zag in de garage hystorie van mijn V40 dat de lampen bij elke 20000km beurt standaard zijn vervangen. Tja, dat kan natuurlijk ook.

Persoonlijk ben ik wel fan van het altijd licht voeren en zal mijn verlichting dus niet aanpassen. Op de V70 kon je het sowieso helemaal niet aanpassen. Het went erg snel dat je je lampen niet aan of uit hoeft te doen. 8)
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
josas
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22

Ik heb Golf 4 gereden en daar schakel je de lampen handmatig aan(net als bij de meeste merken)...
Ik heb nog nooit zo veel lampen verwisseld als bij deze auto's!!! :sign7:
Heb de V40 nu 3 jaar en welgeteld 1 koplampje, 1 achterlicht en 1 zijverlichting verwisseld. Toch niet slecht, dacht ik zo.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”