Ja, dat moet wel want er wordt aangegeven dat de motor soms gewoon netjes stationair loopt. Bij een distributie die niet op tijd staat kan dat niet. Ik houd het op een sensor die af en toe geen/slecht signaal geeft. Bijv. de nokkenas- of krukas sensor. Blijft trouwens wel vreemd dat zoiets is veroorzaakt door/tijdens een beurt.AlexV70 schreef:Beetje eigenwijs, maar nmm is het mechanisch probleem, immers geen melding en de storing is behoorlijk.speklaurens schreef:HELAAS ](*,) ook dit onderdeel mocht niet baten.... ideeen en suggesties zijn nog steeds welkom..
Ze moeten bij het begin beginnen, als ze geen storing uit de computer krijgen aangereikt.
Dus: staat alles nog op tijd?
HELP volvo wil niet meer stationair lopen
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
De vraag is wat netjes is stationair lopen is.
Ik heb het meegemaakt dat ze koud nog wel stationair wilde lopen, maar zodra je gas gaf, het hopeloos werd.
Ik ben wel nieuwsgierig wat ze allemaal los hebben gehad bij die beurt.
Ik heb het meegemaakt dat ze koud nog wel stationair wilde lopen, maar zodra je gas gaf, het hopeloos werd.
Ik ben wel nieuwsgierig wat ze allemaal los hebben gehad bij die beurt.
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Luchtmassameter is het eerste wat er eigenlijk in me op komt... gasklep is schoon en gangbaar? En werkt de cruise control??
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hoewel ik volledig in het duister tast vwb de oplossing, wilde ik jullie dit topic toch niet onthouden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
Update
Afgelopen vrijdag middag hebben wij een zeer uitgebreid gesprek met de dealer en de betreffende monteur gehad. Ze hebben ook even laten zien wat er nu precies gebeurd:
De motor start namelijk gewoon en loopt zowel als hij warm of koud is keurig stationair. Zodra je de airco aanzet begint de motor heel erg onregelmatig stationair te lopen (tussen 800 en 1500 toeren schommelend) en slaat na een paar seconden af. Zet je de airco uit, maar geef je gas en laat je het gas weer los, valt het toerental helemaal weg en slaat de motor ook uit.
Volgens de monteur hebben ze enkel de accu vervangen en airco pomp afgesteld en verder de standaard werkzaamheden voor een kleine beurt. Wel vreemd natuurlijk dan dan net de motor afslaat als de airco aangezet wordt. Zodoende is mijn gevoel wel versterkt dat het tijdens de kleine beurt verkeerd is gegaan.
Hoe dan ook, gezien eigenlijk alle voorgaande opties inmiddels zijn uitgeprobeerd, zijn ze op dit moment de bedrading van de hele auto aan het doormeten. Misschien dat het topic waar Oceanracer naar verwijst inzake het massa probleem toch de oplossing is?
We houden jullie in ieder geval op de hoogte en als er nog meer ideeën zijn, horen we dat graag.
Afgelopen vrijdag middag hebben wij een zeer uitgebreid gesprek met de dealer en de betreffende monteur gehad. Ze hebben ook even laten zien wat er nu precies gebeurd:
De motor start namelijk gewoon en loopt zowel als hij warm of koud is keurig stationair. Zodra je de airco aanzet begint de motor heel erg onregelmatig stationair te lopen (tussen 800 en 1500 toeren schommelend) en slaat na een paar seconden af. Zet je de airco uit, maar geef je gas en laat je het gas weer los, valt het toerental helemaal weg en slaat de motor ook uit.
Volgens de monteur hebben ze enkel de accu vervangen en airco pomp afgesteld en verder de standaard werkzaamheden voor een kleine beurt. Wel vreemd natuurlijk dan dan net de motor afslaat als de airco aangezet wordt. Zodoende is mijn gevoel wel versterkt dat het tijdens de kleine beurt verkeerd is gegaan.
Hoe dan ook, gezien eigenlijk alle voorgaande opties inmiddels zijn uitgeprobeerd, zijn ze op dit moment de bedrading van de hele auto aan het doormeten. Misschien dat het topic waar Oceanracer naar verwijst inzake het massa probleem toch de oplossing is?
We houden jullie in ieder geval op de hoogte en als er nog meer ideeën zijn, horen we dat graag.
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
Hij doet het weer!!!
Oceanracer had gelijk met zijn topic. Bleek een massa probleem te zijn. De contacten zagen er goed uit, maar bleken toch geen goed contact te maken. Ze zijn schoongemaakt en de auto loopt weer als een zonnetje.
Bedankt voor al jullie reacties!!
Oceanracer had gelijk met zijn topic. Bleek een massa probleem te zijn. De contacten zagen er goed uit, maar bleken toch geen goed contact te maken. Ze zijn schoongemaakt en de auto loopt weer als een zonnetje.
Bedankt voor al jullie reacties!!
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Fijn dat het uiteindelijk is opgelost! :thumbright:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Compliment @ Oceanracer! En blij voor de TS dat het is opgelost 

...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Heel knap @Oceanracer, =D> blijkt wel weer dat je geen monteur hoeft te zijn om oplossingen aan te dragen.
Als ervarings- en leesdeskundige kom je heel eind.
Als ervarings- en leesdeskundige kom je heel eind.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hoho, ik heb alleen maar gerefereerd naar een topic waarin melding werd gemaakt van een massaprobleem. Met dank aan Willem63 die zo vriendelijk was zijn ervaring op het forum te vermelden, anders had ik het immers ook niet geweten. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- denkweb
- 4th Gear member
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Weer een massa problemen opgelost 

Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Welke contacten zijn er nu precies schoongemaakt? Lijkt me wel zo handig om te weten voor eventuele andere mensen met soortgelijke problemen.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
We wachten nu op de rekening, ik zal even kijken of ze opschrijven welke punten schoongemaakt zijn.
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
Eindvonnis:
We hebben eindelijk de rekening van Broekhuis ontvangen na 2 weken hier om zeuren. Totaal moesten we € 1800,= betalen. € 750,- hiervan zijn kosten voor de kleine beurt, rest zijn de kosten voor het stellen van de diagnose en verhelpen probleem.
Het enige wat ze mbt de massa hebben vermeld op de rekening is `Div. massaverbindingen gereinigd ivm overgangsweerstand` echt veel duidelijkheid schept dit natuurlijk niet.
Wij gaan echter niet akkoord met de rekening die wij gepresenteerd hebben gekregen. De € 750= voor de beurt hebben we betaald, maar € 1000,- voor het vinden van het massa probleem is wel erg gortig. Bijkomend hebben wij een perfect lopende auto afgeleverd en is hij tijdens de beurt kapot gegaan. Ook worden er zaken in rekening gebracht voor het vervangen van het gaskleppenhuis terwijl dit het probleem helemaal niet was.
Hoe dan ook, het verhaal gaat nog een naar staartje krijgen...
We hebben eindelijk de rekening van Broekhuis ontvangen na 2 weken hier om zeuren. Totaal moesten we € 1800,= betalen. € 750,- hiervan zijn kosten voor de kleine beurt, rest zijn de kosten voor het stellen van de diagnose en verhelpen probleem.
Het enige wat ze mbt de massa hebben vermeld op de rekening is `Div. massaverbindingen gereinigd ivm overgangsweerstand` echt veel duidelijkheid schept dit natuurlijk niet.
Wij gaan echter niet akkoord met de rekening die wij gepresenteerd hebben gekregen. De € 750= voor de beurt hebben we betaald, maar € 1000,- voor het vinden van het massa probleem is wel erg gortig. Bijkomend hebben wij een perfect lopende auto afgeleverd en is hij tijdens de beurt kapot gegaan. Ook worden er zaken in rekening gebracht voor het vervangen van het gaskleppenhuis terwijl dit het probleem helemaal niet was.
Hoe dan ook, het verhaal gaat nog een naar staartje krijgen...
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Wat een narigheid zeg. Succes met de "strijd".
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
Ach, we gaan vanmiddag even langs bij Broekhuis. De afgelopen jaren hebben wij veel goede ervaringen met hun gehad en over het algemeen zijn we wel tevreden met hun service. Ik ga er dan ook van uit dat we er wel uitkomen
Dat wij iets moeten betalen is logisch, alleen de hoogte willen wij ter discussie stellen. Ik zal gelijk voor het forum vragen wat ze nu exact hebben gereinigd. Misschien dat een mede Volvo rijder in de toekomst dit dan bespaard blijft.
Dat wij iets moeten betalen is logisch, alleen de hoogte willen wij ter discussie stellen. Ik zal gelijk voor het forum vragen wat ze nu exact hebben gereinigd. Misschien dat een mede Volvo rijder in de toekomst dit dan bespaard blijft.
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.06.2009 - 20:30
- Locatie: Almere
die 750 klopt wel,
de beurt is al 365, een nieuwe accu, ze hebben de aircopomp poelie afgesteld en voor 8,50 LPG getankt komt nog BTW bovenop... dan zit je al gauw op 750 euro...
Ze gaan de werkplaatsbon opzoeken zodat wij kunnen kijken hoeveel uren ze eraan kwijt zijn geweest en dan gaan wij kijken of wij die extra 1000 euro het waard vinden of ze dat netjes hebben doorbelast. the story continues......
de beurt is al 365, een nieuwe accu, ze hebben de aircopomp poelie afgesteld en voor 8,50 LPG getankt komt nog BTW bovenop... dan zit je al gauw op 750 euro...
Ze gaan de werkplaatsbon opzoeken zodat wij kunnen kijken hoeveel uren ze eraan kwijt zijn geweest en dan gaan wij kijken of wij die extra 1000 euro het waard vinden of ze dat netjes hebben doorbelast. the story continues......
Volvo S80 uit 1999 2.4 170 pk sinds 21-06-2008