De Keuring 24-6-2010 ( opgelost )

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Live4Volvo schreef:Laswerk is een apart verhaal...
Ik heb nu een schermpje besteld (bij winparts.nl) voor €18,00 en dat moet er nog ingelast worden.
De garage vertelde mij dat als ik alles bij hun zou laten herstellen, het me €790,- zou gaan kosten. (Dat kan dus goedkoper...)
Wat een geld he, ik reken nog steeds om in guldens, en dan schrik je van €790,- wel wakker.

De prijs zal niet liggen aan wat rubbertjes/ruitenwisser maar puur inlassen van zo`n scherm, maar ik neem aan dat ze het wel helemaal afwerken incl spuiten op kleur toch?.

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Update:

Ik heb mijn auto opnieuw laten keuren. Bij een andere garage deze keer.
Resultaat: Goedgekeurd!

Puntjes die hij nog vond en herstelde waren:

- afstelling rechterkoplamp
- Remverschil met handrem

Wat ik uiteindelijk zelf nog heb gedaan aan de auto:

- Halogeen terugplaatsen (Xenon was afgekeurd én 2 dagen later defect)
- Draagarmrubbers Voor (alle 4) vervangen

Voor de rest:

de voorbanden zitten tussen 1,6 en 2,5mm dus die zullen binnenkort ook vervangen worden. (of omgewisseld naar achteren)

wat was ik uiteindelijk kwijt:

- €40,00 brughuur (D.I.Y. garage)
- €56,75 Draagarmrubbers
- €120,00 APK e.d.
- €18,00 achterscherm (moet alleen nog een keer erin gelast worden)

Totaal: 234,75
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

de voorbanden zitten tussen 1,6 en 2,5mm dus die zullen binnenkort ook vervangen worden. (of omgewisseld naar achteren)
Doe dat NIET, dat is echt gevaarlijk op een nat wegdek. Altijd het meeste profiel achter plaatsen! Je staat achterstevoren voor je met je ogen kan knipperen in een bocht en een nat wegdek als je onvoldoende profiel achter hebt. 1,6mm is echt veel en veel te weinig. Kijk anders ff op de sloop voor een set 2e hands bandjes met ruim profiel en plaats die achter.
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Iroll schreef: Je staat achterstevoren voor je met je ogen kan knipperen in een bocht en een nat wegdek als je onvoldoende profiel achter hebt.
Haha, daar heb ik geen nat wegdek voor nodig ;)
Iroll schreef: 1,6mm is echt veel en veel te weinig. Kijk anders ff op de sloop voor een set 2e hands bandjes met ruim profiel en plaats die achter.
Het is ook nog geen 1,6mm. Ze zitten nu op 2,4 voor. en achter nog ruim voldoende (meer dan 3mm). Ik ga denk ik gewoon voor nieuwe banden. Ik weet een adres waar je maximaal €35,00 per band betaald.
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”