Is de 2.0 met multipoint injectie te chippen of op te voeren?
Kan je nog iets met andere nokkenas? of grotere downpipe, of kat vervanger?
Het koppel zal niet dramatisch toenemen, maar misschien enkele pk tjes meer?
2.0i op te voeren?
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
sjoerdb
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
er valt weinig mee te doen.... tuurlijk kan een andere uitlaat helpen en andere nokkenassen zal wel moeilijk worden, doe er een sportfilter in enz. een non-turbo motor is gewoon altijd slecht op te voeren.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- Live4Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
- Locatie: Molenhoek
- Contacteer:
zet er een turbo op
(als je geld, tijd en zin genoeg hebt
)
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24703
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
koop een 440 turbo, die kost net zoveel als een turbokit (ongeveer)
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Je kan ook de 2.0i chippen. Kost een hoop en levert maar een beetje extra 119pk en 178nm ipv 110pk en 165nm.
http://www.bullpower.nl/chiptuning/benzine/volvo.html
http://www.bullpower.nl/chiptuning/benzine/volvo.html
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
als het niet zo vreselijk duur was, zou ik dat wel een optie vinden.
zijn er goedkopere adresjes die dat doen?
zijn er goedkopere adresjes die dat doen?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Hier heb je een stappenplan om een B20F optevoeren>
I would prefer the following tuning order for a B20F:
Stage 1:
-K&N replacement filter + Cold air bigger intake.
-480 Turbo CSC sports exhaust system (or equivilant) optional I would remove the cat.
Stage 2:
-Bosch 4 bar fuel pressure regulator (for enrichment in open loop and better mixing
of the fuel)
-advanced Hall sensor for advanced ignition
Stage 3:
-gasflowing+porting of manifolds (intake and exhaust) and throttle body.
-portmatching of the manifolds
Optionally you could look for a nice 4-2-1 exhaust manifold.
Stage 4:
-gasflowing+porting of the cylinder head
-uprated camshaft
optionally a remapped ECU would be ideal, but expensive.
Stage 5:
-Forced induction or an engine swap (turbo or 16V)
Stage 2 till 4 could be in non nummerical (exp: first stage 4 and then 2) order,
but that's up to you.
I would prefer the following tuning order for a B20F:
Stage 1:
-K&N replacement filter + Cold air bigger intake.
-480 Turbo CSC sports exhaust system (or equivilant) optional I would remove the cat.
Stage 2:
-Bosch 4 bar fuel pressure regulator (for enrichment in open loop and better mixing
of the fuel)
-advanced Hall sensor for advanced ignition
Stage 3:
-gasflowing+porting of manifolds (intake and exhaust) and throttle body.
-portmatching of the manifolds
Optionally you could look for a nice 4-2-1 exhaust manifold.
Stage 4:
-gasflowing+porting of the cylinder head
-uprated camshaft
optionally a remapped ECU would be ideal, but expensive.
Stage 5:
-Forced induction or an engine swap (turbo or 16V)
Stage 2 till 4 could be in non nummerical (exp: first stage 4 and then 2) order,
but that's up to you.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Andere auto is goedkoper!
Al dat tunen zonder er exorbitante bedragen aan uit te geven zie je niet echt terug in vlotheid vd auto.
Mijn advies, hand op de knip, lekker doorsparen voor een 850 2.5T / T5 oid
Al dat tunen zonder er exorbitante bedragen aan uit te geven zie je niet echt terug in vlotheid vd auto.
Mijn advies, hand op de knip, lekker doorsparen voor een 850 2.5T / T5 oid
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
de aardigheid van een 440 of 460 is nu net dat hij vrij licht is van gewicht. En dat scheelt wegenbelasting.
Ik zat net te lezen in een auto magazine over de peugeot 407. 1600 kilos op wielen! Ik wist niet wat ik zag. Nu is dat geen vergelijkbare auto maar toch.
een 850 weegt ook wel een kilootje of 1300. Nee, geef mij voorlopig maar de 4 serie....
Ik zat net te lezen in een auto magazine over de peugeot 407. 1600 kilos op wielen! Ik wist niet wat ik zag. Nu is dat geen vergelijkbare auto maar toch.
een 850 weegt ook wel een kilootje of 1300. Nee, geef mij voorlopig maar de 4 serie....
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Ik ben begonnen met een 460 B18U blok. Top wagen. Veel lange afstanden mee gemaakt.
Jaar of 5 hand op de knip gehouden, geen rare uitgaves gehad. Veel plezier gehad van die auto.
Houdt em heel.
Je gaat sparen begrijp ik?
Jaar of 5 hand op de knip gehouden, geen rare uitgaves gehad. Veel plezier gehad van die auto.
Houdt em heel.
Je gaat sparen begrijp ik?
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
nee hoor, ik ga zuinig zijn op mijn 4xx
Heb net een 440 met bijna full options gekocht. weer een b20f aut4. Het is alleen de vraag of hij door de apk komt.
als dat lukt denk ik dat ik een keer een katvervanger probeer. Chippen geeft ook een beetje winst, maar heb daar geen 300 euro voor over.
Een nokkenas met meer "lift" vinden zal wel helemaal een probleem zijn.
Heb net een 440 met bijna full options gekocht. weer een b20f aut4. Het is alleen de vraag of hij door de apk komt.
als dat lukt denk ik dat ik een keer een katvervanger probeer. Chippen geeft ook een beetje winst, maar heb daar geen 300 euro voor over.
Een nokkenas met meer "lift" vinden zal wel helemaal een probleem zijn.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Sleutelaar, ik heb de luxe gehad om een uurtje zonder kathalisator te rijden. De Downpipe is mij ooit afgeknapt bij de kat. Kort daarna (klein uur na afbreken) werd ik aangehouden door een agent in burger.
Stationair koppel ging merkbaar achteruit. Het door knallen naar 6000 toeren wil wel, maar het blok is niet geschikt voor dergelijke toerentallen.
Stationair koppel ging merkbaar achteruit. Het door knallen naar 6000 toeren wil wel, maar het blok is niet geschikt voor dergelijke toerentallen.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- Volvo440ever
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
- Locatie: Rotterdam
Misschien dat je hier iets kan vinden.
http://www.volvo480forum.com/index.php? ... pic=1017.0
Succes
http://www.volvo480forum.com/index.php? ... pic=1017.0
Succes
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Is het niet een idee om een Turbomotor van de sloop (op marktplaats) te halen en deze te laten tunen?
Lijkt mij de meest "goedkope" oplossing. Zorg wel dat je een blok koopt met inbouwgarantie, dan ben je er zeker van dat je het blok mag terugbrengen als deze na inbouw problemen geeft.
De belangrijkste vraag echter blijft..... is het echt nodig?..... Ga je een zware caravan trekken? Een 2.0i is tenslotte al aardig potent right?
Lijkt mij de meest "goedkope" oplossing. Zorg wel dat je een blok koopt met inbouwgarantie, dan ben je er zeker van dat je het blok mag terugbrengen als deze na inbouw problemen geeft.
De belangrijkste vraag echter blijft..... is het echt nodig?..... Ga je een zware caravan trekken? Een 2.0i is tenslotte al aardig potent right?
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
bedankt voor jullie reacties. moet je voor een turbo niet een heel andere draadboom hebben? dan een b18u of een b20f?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Er komen wel dingen bij lijkt me, zo'n blok is wel aardig anders op bepaalde punten. Misschien kun je de betreffende bekabeling zelf toevoegen.
Ik zag dat je ook ergens anders op het forum vroeg of een 850 2,5 20V te tunen is. Zou je niet gewoon een geblazen auto kopen want N/A motoren tunen is nou eenmaal moeilijk en duur.
Ik zag dat je ook ergens anders op het forum vroeg of een 850 2,5 20V te tunen is. Zou je niet gewoon een geblazen auto kopen want N/A motoren tunen is nou eenmaal moeilijk en duur.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Gewoon een auto kopen met een turbo erin. Scheelt je denk ik heel wat euro´s.
Kijk bijv eens naar deze: http://link.marktplaats.nl/359941060
Lijkt mij een hele mooie basis om te tunen.
Kijk bijv eens naar deze: http://link.marktplaats.nl/359941060
Lijkt mij een hele mooie basis om te tunen.
-
sleutelaar
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
tja, da's nu jammer. ben net voorzien. Heb een 2 liter automaat met airco, halfleer, airbag etc.
Toch bedankt voor de tip. als deze de apk niet haalt, is jouw suggestie nog een mooie.
Toch bedankt voor de tip. als deze de apk niet haalt, is jouw suggestie nog een mooie.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Het valt me op dat zulke (mooie) 440's/460's (turbo's) weer regelmatig worden aangeboden. Ik denk dat de recessie bij de meesten wel een beetje over is. Maar ik snap niet zo goed dat je wil gaan tunen? het blijft een automaat, daar heb je sowieso al een verlies van 10 tot 15% van de pk's. Een 2liter handbak is al een heel stuk sneller. En daar zijn er ook meer van.















