[Lease] C30 - Geleverd!

De opvolger van P1800 en 480
Reader
2nd Gear member

Hallo!

Na een tijdje te hebben rondgekeken bij diverse merken (Alfa, Toyota, Honda) etc. En diverse proefritjes met o.a de Giulietta toch maar weer eens de Volvo showroom binnen gestapt, in eerste instantie voor de V50, maar toch weer aangetrokken tot de C30, blijft een mooi ding zeg!

Echter heb ik wat practische vragen, en waar deze beter te stellen dan hier :)!
- Kan de achterbank volledig plat? (vlakke laadvloer?)
- Past er een racefiets in? (zo ja, hoe? (met alle wielen los? of?))
- Zijn er mensen met ervaringen op vakantie, 2 personen, tentje the works, hoe makkelijk is dat?
- Of de auto bij jullie bevalt hoef ik denk niet te vragen, maar vinden jullie hem practisch? (ook na 3 jaar?)

Bij de D2 is een trekhaak gelukkig gewoon mogelijk, dus het hoeven geen breekpunten te zijn, wel goed om eens wat ervaringen te horen van ervaren C30 rijders.

Alvast dank! :)

[Edit 1]
Hoe denken jullie over het hebben van de Xenon optie? bied dat echt meerwaarde? ik heb er zo mijn twijfels over, wie kan / durft hier iets over te roepen?

[Edit 2]
Na de offertes terug te hebben gekregen van de lease maatschappij viel de Summum, vanwege overscheiding budget, helaas af.

De Configuratie is als volgt:
Volvo C30 D2 Momentum
Titanium Grey metallic lak & onderpanelen.
5HNH Leksand Offbl.-Blond/ Offblack/ Offblack

+ Pro Line
+ 17" Serapis velgen
+ Interior Styling pack
+ Trekhaak afneembaar (Volvo)
+ Winterbanden regeling

Deze gaan we indienen en het proces verder in gang zetten! Houd jullie op de hoogte!

[edit 3]
Plaatjes vanuit de configurator toegevoegd.

[edit 4]
Joepie!

Vandaag een belletje gehad van de leverende dealer! Maandag 10 Januari 2011 om 10:00 gaan we de Alfa 147 inleveren en de C30 meenemen!

Dat word nog een lange maand.... ;-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
anthem2
2nd Gear member

Als je van plan bent om met de wagen op reis te gaan zou ik opteren voor een v50 wil je alles mee kunnen nemen.
Maar aangezien het over 2 personen gaat met een tentje moet dit met de c30 wel lukken.
een racefiets zal er zeker wel ingaan met de banken plat,maar je zal de wielen moeten losmaken vrees ik.
En een trekhaak op een c30 is simpelweg niet mooi...
Ik vind persoonlijk nog altijd dat de c30 voor de jongere generatie volvorijders is,niet dat de gemiddelde leeftijd of oudere generatie er niet mag in rijden maar die willen een auto als gebruiksvoorwerp en dan is een c30 wat te klein.

grts anthem
Giuseppo
2nd Gear member

Reader schreef:- Kan de achterbank volledig plat? (vlakke laadvloer?)
Ja, Kofferbak is op dezelfde hoogte als neergeklapte stoelen.
Past er een racefiets in? (zo ja, hoe? (met alle wielen los? of?))
Nou het zou wel passen, maar de grootte van de opening is het probleem. Ik doe zelf altijd beide wielen eruit, maar met eentje zou net moeten lukken.
Zijn er mensen met ervaringen op vakantie, 2 personen, tentje the works, hoe makkelijk is dat?
Met 2 personen is echt goed te doen, met neergeklapte stoelen is er behoorlijk wat ruimte.
Of de auto bij jullie bevalt hoef ik denk niet te vragen, maar vinden jullie hem practisch? (ook na 3 jaar?)
Als je geen pakezel wil goed te doen, een nadeel: bagage in het koffer staat snel in de weg voor de binnenspiegel. En we hebben zelf ook trekhaak voor als we echt meer zouden moeten vervoeren (Eigenlijk nog niet gebruikt)
Hoe denken jullie over het hebben van de Xenon optie? bied dat echt meerwaarde? ik heb er zo mijn twijfels over, wie kan / durft hier iets over te roepen?
Persoonlijk vind ik dat helemaal niks(heb leen C30 gereden met Xenon), maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind dat de lampen te fel zijn en je daardoor bijna verblind wordt door verkeersborden.
2009 C30 1.8 Sport
2021 XC40 T4 Recharge r-design
Reader
2nd Gear member

Als je van plan bent om met de wagen op reis te gaan zou ik opteren voor een v50 wil je alles mee kunnen nemen.
Uiteraard zou ik liever een V70 rijden, echter is budget / bijtelling iets wat mede zwaar weegt :)
een racefiets zal er zeker wel ingaan met de banken plat,maar je zal de wielen moeten losmaken vrees ik.
Heb je hier ook zelf ervaring mee? of is dat een vermoeden?
En een trekhaak op een c30 is simpelweg niet mooi...
Eens, echter met een afneembare heb je dit probleem al niet meer, plus dat het mij op het functionele gaat.
Ik vind persoonlijk nog altijd dat de c30 voor de jongere generatie volvorijders is,niet dat de gemiddelde leeftijd of oudere generatie er niet mag in rijden maar die willen een auto als gebruiksvoorwerp en dan is een c30 wat te klein.
Gelukkig ben ik nog jong (24 hier) ;-)

Bedankt voor je input!
V480-S60
Geartronic member

Ik vergelijk de C30 altijd met mijn 480. Maar dan een beetje meer ruimte.
Wij zijn met de 480 zelfs met caravan erachter (ja afneembare trekhaak!!) naar Zuid Frankrijk gereden. Geen enkel probleem.

Qua ruimte voor 2 personen volstaat de C30/480 absoluut. Ook voor een ruime vakantietrip. De (grote) tent met accesoires kan, met neergeklapte achterstoelen, absoluut mee. Ook kunnen dan nog genoeg reistassen mee voor kleding en dergelijke.
Een racefiets past met beide wielen eruit eveneens prima.
Dus maak je geen zorgen.

En als laatste: Een C30/480 is voor alle leeftijden. jong, middelbaar en "oud". Het is alleen wel een auto voor slechts 2 personen. (Hoewel ik heb begrepen dat ook een jong stel met 1 baby nog alles mee kan krijgen.)

Overigens: Ik heb ervaring met het rijden met een C30 (al heb ik em zelf niet) Dus het is eigen ervaring geen veronderstelling.

En Ohw ja: Xenon. Ik heb dat mogen ervaren in een XC60: Het geeft wel een hoop meer licht. Dus dat moet je gewoon overwegen of het je de meerwaarde waard is. De nieuwe verlichting vanaf MY11 is ook bovengemiddeld goed.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Poolrev
5th Gear member

Hier qua reis-ervaring eigenlijk vooral de wintersport vakanties. En mijn ervaringen daarin zijn dat 4 volwassenen & bijbehorende bagage prima gaat! Wel met dakkoffer erop voor de ski-spullen en wat boodschappen, maar ik krijg er zonder heel erg veel moeite netjes 4 sportassen & nog wat extra kleinere tasjes achterin...
Dus voor 2 personen moet het helemaal geen probleem zijn lijkt me :).

Met fiets heb ik geen ervaring, maar ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat de doorgang van de achterklep wat krap is...

Ik rijd nu krap 2,5 jaar C30, en ervaar 'm als praktisch genoeg. Maar als je vaker met 3 of 4 personen in de auto zit, is het een wat minder praktische wagen, net als alle andere 3-deurs auto's. Instappen achterin gaat nu eenmaal makkelijker als er achterdeuren in zitten :). En daarnaast heeft een 3-deurs auto altijd vrij grote deuren, wat soms wat lastig is op krappere parkeerplaatsen. Maargoed, dat neem je al snel voor lief :-).

Als het even kan zou ik zeker de xenon-lampen als optie nemen. Ik heb ze zelf helaas niet, maar na meerdere keren met een wagen met xenon te hebben gereden, zie ik er zeker de meerwaarde van in. M 'n volgende wagen gaat ze dan ook zeker krijgen :) .
Reader
2nd Gear member

Allen dank voor jullie reacties, goed te horen dat de auto ondanks zijn wat kleinere afmetingen niet als on practisch beoordeeld word :) stelt me weer wat gerust :).

Meer tips en ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom!

[Edit]
als zelfs een billy past.. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=35461
Peter-V50
4th Gear member

Even over xenon ('k heb geen ervaring met een C30):

Wij hebben in onze V50 xenon-verlichting en ik vind het absoluut een meerwaarde. Het geeft gewoon veel meer zicht. Het geeft niet alleen meer licht, maar het licht is ook beter verspreid over de weg en de berm.
Ik vind dat de lampen te fel zijn en je daardoor bijna verblind wordt door verkeersborden.
De verkeersborden lichten inderdaad fel op, maar dat zie ik niet als een doorslaggevend probleem.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Paul
Geartronic member

Xenon heeft absoluut een meerwaarde, heb in mijn huidige C30 weer xenon en als je dat eenmaal gewend bent wil je niet zonder.

Maar je gaat voor een D2 motor, als je dan een C30 R-edition neemt kan je geen opties verder nemen. Dus wil je xenon, kom je op een normale R-Design C30 uit en kosten je die lampen eigenlijk iets van 6-7k.

Scheelt dus wel even in je lease-prijs!

Verder als reisauto, ik heb nu mijn tweede C30 en zit totaal nu op 130.000km en nog steeds rijdt hij heerlijk!
Vakantie, ben er mee naar Spanje geweest en twee tassen passen makkelijk achterin! Je kan 1 stoel plat doen en daar ook nog spullen kwijt dat je nog wel een stoelachterin hebt voor eet/drank-tassen.

Verder iets van 4 keer meer naar Oostenrijk mee gereden om te skien, skies gaan er ook makkelijk in, maar wel als je maar met zijn tweeen bent, want ze gaan bij mij dwars erin.

Al met al super auto! Enige reden voor mij om eventueel een V50 te gaan rijden is dat ik soms grote dozen moet vervoeren en dat past allemaal wel, maar er past net wat meer in een V50.

Maar goed voorlopig rij ik nog even C30 :-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Reader
2nd Gear member

Paul schreef:Xenon heeft absoluut een meerwaarde, heb in mijn huidige C30 weer xenon en als je dat eenmaal gewend bent wil je niet zonder.

Maar je gaat voor een D2 motor, als je dan een C30 R-edition neemt kan je geen opties verder nemen. Dus wil je xenon, kom je op een normale R-Design C30 uit en kosten je die lampen eigenlijk iets van 6-7k.

Scheelt dus wel even in je lease-prijs!
Zeker, echter is het niet het bedrag wat jij schetst, ik kijk inderdaad naar een D2, met momenteel als uitrusting een Momentum, Pro Line, Metalic Lak, 17" Spartacus en een afneembare trekhaak (accesoire)

Dan is het veschil, upgraden naar Summum, 1850 (ivm 17"), de optie los kost 1500, voor 350 meer krijg je dus ook nog Leer! (of de xenon voor 750 euro) vandaar twijfels...
Verder als reisauto, ik heb nu mijn tweede C30 en zit totaal nu op 130.000km en nog steeds rijdt hij heerlijk!
Vakantie, ben er mee naar Spanje geweest en twee tassen passen makkelijk achterin! Je kan 1 stoel plat doen en daar ook nog spullen kwijt dat je nog wel een stoelachterin hebt voor eet/drank-tassen.

Verder iets van 4 keer meer naar Oostenrijk mee gereden om te skien, skies gaan er ook makkelijk in, maar wel als je maar met zijn tweeen bent, want ze gaan bij mij dwars erin.

Al met al super auto! Enige reden voor mij om eventueel een V50 te gaan rijden is dat ik soms grote dozen moet vervoeren en dat past allemaal wel, maar er past net wat meer in een V50.

Maar goed voorlopig rij ik nog even C30 :-)
Dat is goed om te horen! geeft me wel vertrouwen in de auto, goed dat er een dergelijk forum is! Zal eens informeren naar een mogelijkheid tot het rijden van de auto in een weekeind, dat je hem echt even kunt testen :)
Paul
Geartronic member

Bij het selecteren van een normaal model is dat inderdaad een normale meerprijs. Maar als je gebruik maakt van het huidge actie model op de D2, de R-Edition dan kan je al die opties niet nemen.
En vlieg je van het actie model naar een normale R-Design en heb je opeens hele dure lampen, tenzij je inderdaad nog meer wilt zoals een professional line etc!

Succes met kiezen en ben benieuwd hoe de D2 rijdt, schijnt wat sneller te zijn en het verbruik schijnt omlaag te gaan met die 6de versnelling.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Reader
2nd Gear member

Paul schreef: Succes met kiezen en ben benieuwd hoe de D2 rijdt, schijnt wat sneller te zijn en het verbruik schijnt omlaag te gaan met die 6de versnelling.
De D2 kan ik melden rijd prima! Heb deze afgelopen weekeind bij Vos (Zaltbommel) gereden in een S40.

Pakt goed op, lijkt iets feller en toch lekker stil. Vlot genoeg voor de S40 in elk geval! Heb eerder met de 1.6D (DrivE) gereden, de D2 is net wat lekkerder (en toch 20% bijtelling!)
Reader
2nd Gear member

Nou, volgende vraag dan maar... de trekhaak :)

Al even rondgezocht op het forum en de geleerden zijn er niet uit ;-). Afneembaar is wat duurder maar mooier? (heeft iemand toevallig foto's bij montage en ongemonteerd?), Vast scheelt schades. (heeft iemand hier foto's van?

Wat gebeurd er met je bumper achter? zit daar een gat in?

Alvast dank weer!
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik ben geen fan van trekhaken.. Als je het nodig hebt, neem dan een afneembare. Staat een stuk beter dan één die niet afneembaar is.

Veel plezier met het samenstellen van een C30 :)
Poolrev
5th Gear member

Als je een trekhaak wil, zou ik voor de afhaalbare van Westfalia gaan. Er is hier op 't forum nog iemand met een C30 met die trekhaak, daar is ook een topic over: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... =westfalia

Als die eraf is, zie je er niks van! Als je enkel een vaste wil ivm schades, zou ik niet doen als ik jou was. Als je een klapper achterop krijgt, is de schade sowieso groot, met of zonder vaste haak...
Reader
2nd Gear member

Goede referenties en goede topics tnx!

Helaas zit ik (ivm lease) vast aan de opties / accesoires die de dealert kan leveren, zelf klussen zit er dus niet in helaas!

Ik meld me uiteraard zodra de keuzes gemaakt zijn :), begreep dat het wachten rond de 10 weken duurt na bestelling, spannend!
Poolrev
5th Gear member

Je kan uiteraard vragen of de dealer de trekhaak van Westfalia wil leveren en monteren, moet mogelijk zijn denk ik :) . Persoonlijk vind ik de afhaalbare haak van Volvo zelf namelijk niet heel erg mooi weggewerkt bij de C30...

Ik ben benieuwd wat je definitieve keuze straks gaat zijn qua uitvoering e.d.!
Reader
2nd Gear member

Ik heb de vraag over de trekhaak uitgezet bij de leverend dealer, ik houd jullie wel op de hoogte van zijn antwoord. kan mogelijk interessante informatie opleveren.

Zal tzt de specs wel delen :).
Giuseppo
2nd Gear member

Wij hebben de afneembare trekhaak van Volvo zelf onder onze C30 zitten. Ik vind dat het er best redelijk uit ziet.
2009 C30 1.8 Sport
2021 XC40 T4 Recharge r-design
Reader
2nd Gear member

Giuseppo schreef:Wij hebben de afneembare trekhaak van Volvo zelf onder onze C30 zitten. Ik vind dat het er best redelijk uit ziet.
Beste Giuseppo, heb of kun je een foto maken van de trekhaak gemonteerd en gede-monteerd?

Alvast dank!
Plaats reactie

Terug naar “C30”