De nieuwe S60 betast
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik vind dat betasten zo lekker ranzig klinken, heb nog niemand kunnen betrappen, bij ons kijken ze alleen (nog) maar
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ah.. die kunnen ons niet vinden
Volvo for life
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21370
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Deze topic neemt nu wel een onverwachte wending ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat ligt eraan of je een kijker of een betaster bentMsuidgeest schreef:Deze topic neemt nu wel een onverwachte wending ...
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
heb wel een S60 te wassen voor je945i schreef:Een nieuwe auto moet je voelen, als ik een nieuwe auto heb, moet ik hem eerst wassen om hem/haar te leren kennen.
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:59
Ik ben vorige week vrijdag bij de dealer langs geweest om de S60 te bewonderen. De eerste aanblik bracht zondermeer de herkenning van een Volvo naar boven, maar om nu te zeggen dat het de mooiste en gedurftste Volvo is??
Even ingestapt en op de bestuurdersstoel gezeten en ik moet zeggen; duidelijk een Volvo, er zijn nog wel wat parallelen met de vorige S60 te vinden.
Na het uitstappen even een van de verkopers geholpen met het netjes monteren van de kentekenplaat (raar idee is dat, gaatjes gaan boren in de bumper van een gloednieuwe auto) kreeg ik een kopje koffie aangeboden. Dat gaf me de gelegenheid om even te gaan zitten en schuin van voren (op ongeveer half 2 vanuit bestuurderspositie gezien) de nieuwe Volvo S60 wat beter te bestuderen.
De volgende dingen konden mij niet behagen; de nieuwe neus is niet meer 'hoekig' waardoor de echte Volvo-look er toch wat vanaf is. Wat doet dat rare 2e knikje trouwens halverwege de motorkap?!? Productie- of styling-foutje??
Het 2e wat me opviel: Die kentekenplaat is veels te groot voor de bumper? Worden er hier standaard 'Amerikaanse' platen meegeleverd om het geheel nog enigszins toonbaar te houden??
Volgende punt van kritiek: Jongens, had die behuizing voor de sensor van de adaptive cruise control niet ergens anders kunnen zitten dan in zo'n afschuwelijk hok in de grille?
Ik ben nog niet klaar: Zo schuin van voren lijkt de motorkap-lining op een kruising tussen een Mercedes E-klasse en CLC en de kont heeft de lining die aardig lijkt op die van een Seat (vraag me niet welk model, ik ben niet zo van Seat).
Uiteindelijk begon het me te dagen waarom ze de S60 zo gedurfd durven te noemen; volgens mij gewoon vanwege bovenstaande kritiekpunten..... Ja, in die zin is ie heel gedurfd!
Sjonges Volvo, na zo'n supermodel als de laatste S80 had ik alles verwacht, behalve dit!
Tenslotte; ook al is de styling van de auto nu niet bepaald iets waardoor de auto zich in mijn belangstelling kan verheugen, toch ben ik er van overtuigd dat deze auto op het gebied van comfort en veiligheid een absolute topper in zijn segment is! Ach, misschien ligt het wel aan mij en ben ik degene die niet modern genoeg is, of degene die de schoonheid niet direct ziet.... Ongetwijfeld zullen er meer dan genoeg liefhebbers zijn die bij de aanblik van deze auto gaan kwijlen :
Even ingestapt en op de bestuurdersstoel gezeten en ik moet zeggen; duidelijk een Volvo, er zijn nog wel wat parallelen met de vorige S60 te vinden.
Na het uitstappen even een van de verkopers geholpen met het netjes monteren van de kentekenplaat (raar idee is dat, gaatjes gaan boren in de bumper van een gloednieuwe auto) kreeg ik een kopje koffie aangeboden. Dat gaf me de gelegenheid om even te gaan zitten en schuin van voren (op ongeveer half 2 vanuit bestuurderspositie gezien) de nieuwe Volvo S60 wat beter te bestuderen.
De volgende dingen konden mij niet behagen; de nieuwe neus is niet meer 'hoekig' waardoor de echte Volvo-look er toch wat vanaf is. Wat doet dat rare 2e knikje trouwens halverwege de motorkap?!? Productie- of styling-foutje??
Het 2e wat me opviel: Die kentekenplaat is veels te groot voor de bumper? Worden er hier standaard 'Amerikaanse' platen meegeleverd om het geheel nog enigszins toonbaar te houden??
Volgende punt van kritiek: Jongens, had die behuizing voor de sensor van de adaptive cruise control niet ergens anders kunnen zitten dan in zo'n afschuwelijk hok in de grille?
Ik ben nog niet klaar: Zo schuin van voren lijkt de motorkap-lining op een kruising tussen een Mercedes E-klasse en CLC en de kont heeft de lining die aardig lijkt op die van een Seat (vraag me niet welk model, ik ben niet zo van Seat).
Uiteindelijk begon het me te dagen waarom ze de S60 zo gedurfd durven te noemen; volgens mij gewoon vanwege bovenstaande kritiekpunten..... Ja, in die zin is ie heel gedurfd!
Sjonges Volvo, na zo'n supermodel als de laatste S80 had ik alles verwacht, behalve dit!
Tenslotte; ook al is de styling van de auto nu niet bepaald iets waardoor de auto zich in mijn belangstelling kan verheugen, toch ben ik er van overtuigd dat deze auto op het gebied van comfort en veiligheid een absolute topper in zijn segment is! Ach, misschien ligt het wel aan mij en ben ik degene die niet modern genoeg is, of degene die de schoonheid niet direct ziet.... Ongetwijfeld zullen er meer dan genoeg liefhebbers zijn die bij de aanblik van deze auto gaan kwijlen :
Volvo S40 2.0i Polar Sports (193.000 km)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
Tjah het is en blijft een kwestie van smaak hé, en die verschillen gelukkig.
Misschien goed voor de mensen die de S60 niet mooi vinden om een S40/80 te overwegen ^^.
Ik vind hem in iedergeval helemaal top. En dat blokje in de gril vind ik juist stoer
Misschien goed voor de mensen die de S60 niet mooi vinden om een S40/80 te overwegen ^^.
Ik vind hem in iedergeval helemaal top. En dat blokje in de gril vind ik juist stoer

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Daar heb je gelijk in maar het is en blijft wel een heel leuke topic.Msuidgeest schreef:Deze topic neemt nu wel een onverwachte wending ...
On-topic en beetje off-topic in de juiste mix. Geweldig ! (nu maar hopen dat de moderatoren dat ook vinden

Het leuke van deze topic vind ik dat iedereen zich je zou haast zeggen in allerlei bochten wringt, om zijn visie duidelijk te maken. Ik denk dat velen al hebben gemerkt dat het best wel tegenvalt om datgene op papier te krijgen dat ook echt weergeeft wat je nu eigenlijk 'voelt' bij de S60. De mensen die de auto al daadwerkelijk 'betast' hebben zijn natuurlijk licht in het voordeel


Wat we trouwens nog missen is een 'haar visie' want daar ben ik toch ook wel benieuwd naar ! Of gaat het bij 'haar' echt altijd alleen over de kleur ?


Ondanks deze topic vind ik de S60 MY11 nog steeds niet mooi maar tot nu toe is het wel de 'plezantste' in de Volvo-familie..................
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Het eerste zal, vrees ik, blijken zeker niet het geval te zijn. Helaas is het 'bewijs' pas te leveren tijdens een evt. kennismaking.casper schreef:
Je hebt steeds conservatievelingen maar bij jouw druipt het er af................
Of je nu wil of niet, je moet mee met de tijd![]()
In ieder geval hebben de meesten tot nu toe ruiterlijk moeten toegeven dat ze e.e.a. behoorlijk verkeerd hadden ingeschat


Tja met de tijd meegaan of je wil of niet ................... dat is nooit een probleem geweest. Gelukkig heb ik mijn hele werkzame leven met 'speeltjes' mogen stoeien die het onmogelijk maakten om niet met m'n tijd mee te gaan en anders ................ hield mijn werkgever dat wel in de gaten !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Nee zoals ik vrij recent al ergens heb geschreven heb ik aan de S80 vreselijk moeten wennen. Ik had ca. 12 jaar geleden een 940 Polar.Paul schreef:@Rob, je huidige S80 was je daar 10 jaar geleden ook meteen enthousiast over? Was toen ook een hele andere Volvo...
Was jij nu van plan een MY11 S60 aan te schaffen of over een paar jaar?
In het laatste geval heb je nog even om aan het nieuwe Volvo te wennen!
In eerste geval, neem dan gewoon een nieuwe S80, nu heel aantrekkelijk met de Limited Edition, heb je nog een financieel voordeel ook!
You love it or you Hate it...
Mijn huidige, 'bejaarde', S80 heb ik pas sinds januari 2009 !
Over een paar jaar een gebruikte S60 MY11 aanschaffen? Ik sluit vooralsnog niets uit, echter ............. de stok achter de deur om met mijn tijd mee te gaan die is verdwenen :roll:
V.w.b. een nieuwe S80 aanschaffen.......... daar wordt al aan gedacht. Ik ben zelfs al met een dealer aan het onderhandelen geweest dus wie weet

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
Wat me wel opvalt is, dat er een groot verschil is tussen de mensen die de auto alleen betast hebben in de showroom, én de mensen die hem gereden hebben in Lelystad (zie topic aldaar). De laatste groep is duidelijk veel positiever met name over het rijgedrag en de extraatjes. Dus toch maar mee gaan rijden, en wie weet dat op een dag we de lijn ook wel mooi gaan vinden...??!!??
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:59
Ik ben het helemaal met volvo eens dat de beleving van de nieuwe S60 bij velen (waaronder ik) positiever zou zijn als je de kans hebt erin te rijden. Toch is de styling van de auto ook een belangrijk onderdeel. En uit de praktijk blijkt dat functionaliteit, veiligheid en uitstraling elkaar niet uit hoeven te sluiten! Kijk maar naar de laatste S80!
Volvo S40 2.0i Polar Sports (193.000 km)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Hoezo ? Jij hebt toch net een Mercedes gekocht ?gsx750r schreef:V.w.b. een nieuwe S80 aanschaffen.......... daar wordt al aan gedacht. Ik ben zelfs al met een dealer aan het onderhandelen geweest dus wie weetRob

V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Vandaag de S60 gaan betasten: nuttige kofferruimte 96x96x41.2 cm(10 cm minder nuttige lengte en 20 cm minder nuttige breedte dan de oude S60), wat betekent dat er geen 2 Samsonite koffers naast of op elkaar kunnen gestapeld worden. De vrouwen zullen dit graag horen.
Voor de V60 kan dit misschien breder zijn aangezien de koffer bij de opening 112cm breed is en naarmate hij dieper wordt smaller wordt.
Voorts het interieur valt goed mee, de asymmetrische luchtgaten op de middenconsole vallen in het echt wel mee.(veel beter dan de lelijke pod bij de XC60) Het dashboard is zeer overzichtelijk, zeer rustig en to the point, het navigatiegedeelte is zeer goed zichtbaar, de materialen zien er premium uit. Het stuur ligt prettig in de hand.Het interieur geeft wel de indruk van kleiner te zijn dan de oude S60. Het groffe (simili)leder in de zijkanten ziet er dan weer wel goedkoop uit.
De stoelen zitten beter dan mijn comfortstoelen in de oude S60. Ruimte achterin lijkt groter dan de huidige S60.
Wat ik wel mis, zijn de goede oude matten met opstaande rand.
De kloof tussen de banden en de wielkasten is 7 cm, wat veel lijkt, maar de oude S60 heeft dezelfde kloof en zelfs het sportonderstel staat vooraan 3cm lager en achteraan in rust wel lager maar bij beweging pompt de Nivomat de kloof ook naar 7 cm.
De verfkwaliteit is nog steeds van hoge kwaliteit, alhoewel ik mij afvraag waarom de verflaag op de motorkap en voorste spatborden systematisch minder dik is
Voor de V60 kan dit misschien breder zijn aangezien de koffer bij de opening 112cm breed is en naarmate hij dieper wordt smaller wordt.
Voorts het interieur valt goed mee, de asymmetrische luchtgaten op de middenconsole vallen in het echt wel mee.(veel beter dan de lelijke pod bij de XC60) Het dashboard is zeer overzichtelijk, zeer rustig en to the point, het navigatiegedeelte is zeer goed zichtbaar, de materialen zien er premium uit. Het stuur ligt prettig in de hand.Het interieur geeft wel de indruk van kleiner te zijn dan de oude S60. Het groffe (simili)leder in de zijkanten ziet er dan weer wel goedkoop uit.
De stoelen zitten beter dan mijn comfortstoelen in de oude S60. Ruimte achterin lijkt groter dan de huidige S60.
Wat ik wel mis, zijn de goede oude matten met opstaande rand.
De kloof tussen de banden en de wielkasten is 7 cm, wat veel lijkt, maar de oude S60 heeft dezelfde kloof en zelfs het sportonderstel staat vooraan 3cm lager en achteraan in rust wel lager maar bij beweging pompt de Nivomat de kloof ook naar 7 cm.
De verfkwaliteit is nog steeds van hoge kwaliteit, alhoewel ik mij afvraag waarom de verflaag op de motorkap en voorste spatborden systematisch minder dik is