Ik heb vrijdag avond mijn V50 Drive afgehaald aan de garage. Hij is 2e-hands heeft 24000 op de teller is is van 01/2010.
Dit weekend merkte ik dat het start-stop systeem van de drive-e niet werkt.
Het maakt niet uit hoe de schakelaar staat.
De melding dat het systeem "aan" of "uit" staat komt wel op de display. Het lampje in de drukknop reageert ook.
Ik draag de gordel.
De buitentemperatuur doet er niet toe, ook 's nachts werkt het niet.
Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee?
En het blijkt eveneens dat de airco helemaal niet koelt. Kan dit dezelfde oorzaak hebben?
Morgenvroeg sta ik aan de garage. Dan kunnen ze me uitleggen hoe het wel werkt.
Groetjes
Drive e : start-stop werkt niet
- Paul
- Geartronic member
Hi Bert, ik weet even niet of je het geprobeerd hebt na een korte rit of na een lange?
Als je de auto namelijk net start zal hij aanblijven, rij een 20 minuten rond en doe het dan nog even.
Je zet hem dus in zijn vrij en je houdt de koppeling los.
Als je de auto namelijk net start zal hij aanblijven, rij een 20 minuten rond en doe het dan nog even.
Je zet hem dus in zijn vrij en je houdt de koppeling los.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
airco lijkt me los te staan. Kan bv een steen of dergelijke geweest zijn die de condensor lek heeft gemaakt.
Hoe oud is de auto? Is het wel een start/stop-DRIVe? Het eerste jaar hadden ze die mogelijkheid nog niet...
Hoe oud is de auto? Is het wel een start/stop-DRIVe? Het eerste jaar hadden ze die mogelijkheid nog niet...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Paul
- Geartronic member
Hij heeft het over die knop, dus moet wel een S/S zijn.
Dacht ik ook meteen aan!
Dacht ik ook meteen aan!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
daar heb jij weer gelijk in. Lezen is ook een vak apart...
Wat nog zou kunnen is dat de accu's op de een of andere manier niet genoeg zijn bijgeladen om veilig te startstoppen. Beetje in lijn met wat Paul schreef over het stukje rijden
Wat nog zou kunnen is dat de accu's op de een of andere manier niet genoeg zijn bijgeladen om veilig te startstoppen. Beetje in lijn met wat Paul schreef over het stukje rijden
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
Wie zei er iets over goed lezen...
Ik lees net nog eens de oorzaken wanneer de start-stop niet werkt in de handleiding...
Daar staat dat indien "het klimaat in de passagiersruimte afwijkt van de ingestelde waarden - te herkennen aan het hoge toerental van de aanjager" het systeem niet werkt.
Waarschijnlijk zal de reden dus het niet werken van de airco zijn, waardoor de temperatuur binnen veel hoger is dan wat er gevraagd is van de ECC.
Ik ga vanmiddag nog eens proberen.
Ik hou jullie op de hoogte...

Ik lees net nog eens de oorzaken wanneer de start-stop niet werkt in de handleiding...
Daar staat dat indien "het klimaat in de passagiersruimte afwijkt van de ingestelde waarden - te herkennen aan het hoge toerental van de aanjager" het systeem niet werkt.
Waarschijnlijk zal de reden dus het niet werken van de airco zijn, waardoor de temperatuur binnen veel hoger is dan wat er gevraagd is van de ECC.
Ik ga vanmiddag nog eens proberen.
Ik hou jullie op de hoogte...
-
- Starter
Garage heeft niet dadelijk een oplossing. De wagen moet voor één dag binnen. Met de start-stop hebben ze nog geen slechte ervaringen zeggen ze. Dat wordt dus zoeken.
Volgens de mecanicien is het gas af van de airco. Dat wordt bijgevuld samen met een product dat aangeeft waar het lek is.
Volgens de mecanicien is het gas af van de airco. Dat wordt bijgevuld samen met een product dat aangeeft waar het lek is.
-
- 2nd Gear member
Heb ook al een keer een niet werkende start/stop gehad...
Bleek volgens mij iets van een sensor kapot te zijn en is vervangen.
Moet eerlijk zeggen dat het nu nog steeds niet altijd werkt...bij mij doet het systeem het soms na luttele minuten al en soms helemaal niet...ik snap de werking in ieder geval niet helemaal!
Nu maak ik er eerlijk gezegd ook niet echt veel gebruik van dus voorlopig zit het me wel even goed....bij de eerst volgende servicebeurt komt het wel!
Bleek volgens mij iets van een sensor kapot te zijn en is vervangen.
Moet eerlijk zeggen dat het nu nog steeds niet altijd werkt...bij mij doet het systeem het soms na luttele minuten al en soms helemaal niet...ik snap de werking in ieder geval niet helemaal!
Nu maak ik er eerlijk gezegd ook niet echt veel gebruik van dus voorlopig zit het me wel even goed....bij de eerst volgende servicebeurt komt het wel!
'09 V50 1.6 sport DrivE s/s, titanium grey, off black ,zaurak DC, Rti, interieur styling pakket, spoiler, getint vanaf b-stijl
-
- Starter
Vandaag een diagnose gekregen van de garage...
In verband met de airco, daar is de pomp defect en die dient besteld te worden. Hij wordt volgende week geplaatst.
Het niet werken van de start-stop is een gevolg van het niet werken van de airco, zeggen ze...
Ze hebben dat telefonisch meegedeeld. We zullen zien wat het resultaat is na de herstelling volgende week.
In verband met de airco, daar is de pomp defect en die dient besteld te worden. Hij wordt volgende week geplaatst.
Het niet werken van de start-stop is een gevolg van het niet werken van de airco, zeggen ze...
Ze hebben dat telefonisch meegedeeld. We zullen zien wat het resultaat is na de herstelling volgende week.