Als trotse vader van 2 kindjes begin ik de grenzen van de laadcapaciteit van de S60 te ontdekken. Ik ben daarom aan het rondneuzen naar een vervanger, en de meest logische keuze zou een V70 D5 zijn. MAARRR... ik lees nogal wat problemen met de 185 pk versie, zoals afgebroken wervelkleppen, stijgend motoroliepeil, hoog verbruik etc... Na wat rekenwerk denk ik dat met mijn jaarkilometrage van 20.000 ook een 2.5T binnen budget zou vallen. Over deze motor valt erg weinig te lezen, zijn er zo weinig geleverd of is het gewoon een uiterst betrouwbare machine?
Verder ben ik benieuwd of er mensen de overstap vanuit een old skool D5 (163 pk) naar deze motor hebben gewaagd, en wat de bevindingen waren?
Ten slotte vind ik dat veel V70s nogal hoog op de poten staan aan de achterkant. Komt dit door de nivomats?
Oh ja wat vinden jullie van deze V70 uit Duitsland:
http://moll.de/fahrzeuge/1390246/Volvo- ... AVI/Hilden
V70 2.5T versus D5
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Ik dus van een D5 (163pk) naar een 2.5T.
Met de 2.5T verlang je nooit meer terug naar een diesel. Stevig gassen komt je wel te staan op een hoog verbruik, maar bij constante snelheden <=100 valt het allemaal erg mee.
De 2.5T heeft bijna dezelfde eigenschappen als de D5 in de zin van veel koppel bij een laag toerental maar gaat wel vlot door naar de ~5500 rpm.
Helaas is in de V70 ook een tijdje een geknepen versie van deze motor gelepeld die 200pk produceerde. Je moet dan nog wat budget overhouden om bij polestar of een andere tuner deze te laten opwaarderen naar 235 pk )of hoger, ~250 pk is haalbaar).
Success met je zoektocht.
Met de 2.5T verlang je nooit meer terug naar een diesel. Stevig gassen komt je wel te staan op een hoog verbruik, maar bij constante snelheden <=100 valt het allemaal erg mee.
De 2.5T heeft bijna dezelfde eigenschappen als de D5 in de zin van veel koppel bij een laag toerental maar gaat wel vlot door naar de ~5500 rpm.
Helaas is in de V70 ook een tijdje een geknepen versie van deze motor gelepeld die 200pk produceerde. Je moet dan nog wat budget overhouden om bij polestar of een andere tuner deze te laten opwaarderen naar 235 pk )of hoger, ~250 pk is haalbaar).
Success met je zoektocht.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Is de 200pk niet de 2.4T en de 2.5T 210pk!?Johan schreef:Ik dus van een D5 (163pk) naar een 2.5T.
Helaas is in de V70 ook een tijdje een geknepen versie van deze motor gelepeld die 200pk produceerde. Je moet dan nog wat budget overhouden om bij polestar of een andere tuner deze te laten opwaarderen naar 235 pk )of hoger, ~250 pk is haalbaar).
Ik rijd nu een tijdje met de 2.5T en deze bevalt uitstekend!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Nieuwe 2.5T hebben ook weer 200 pk gekregen.DannyB schreef:Is de 200pk niet de 2.4T en de 2.5T 210pk!?Johan schreef:Ik dus van een D5 (163pk) naar een 2.5T.
Helaas is in de V70 ook een tijdje een geknepen versie van deze motor gelepeld die 200pk produceerde. Je moet dan nog wat budget overhouden om bij polestar of een andere tuner deze te laten opwaarderen naar 235 pk )of hoger, ~250 pk is haalbaar).
Ik rijdt nu een tijdje met de 2.5T en deze bevalt uitstekend!
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Weet je ook vanaf welk modeljaar?
Ik zie in de advertentie dat modeljaar 2007 nog 209pk heeft!
Ik zie in de advertentie dat modeljaar 2007 nog 209pk heeft!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
nieuwe V70 heeft 230 pk
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Wow, da's mooi zeg dat chroom op zilver. Mooi met een open dak en een HU 850, ook een goeie optie. Hij heeft geen xenon, op zich niet erg maar dat is volgens mij bij de NL Summum standaard.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
2.4T is de 200pk versie met een lagedruk turbo; hierbij pakt de turbo al bij ca. 1500rpm mooi gelijkmatig op
2.5T is de 210pk versie met hogedruk turbo; hier komt de turbo er bij een veel hoger toerental pas in. Dit geeft een geheel ander karakteristiek in het rijden (maar wel allebei heel goed
)
2.5T is de 210pk versie met hogedruk turbo; hier komt de turbo er bij een veel hoger toerental pas in. Dit geeft een geheel ander karakteristiek in het rijden (maar wel allebei heel goed

Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Weet je dat zeker? Volgens mij heeft 2.5T ook lagedruk turbo. Ik heb de T5 versie met 260 pk en die heeft volgens mij de hogedruk turbo.Rob2u schreef:2.4T is de 200pk versie met een lagedruk turbo; hierbij pakt de turbo al bij ca. 1500rpm mooi gelijkmatig op
2.5T is de 210pk versie met hogedruk turbo; hier komt de turbo er bij een veel hoger toerental pas in. Dit geeft een geheel ander karakteristiek in het rijden (maar wel allebei heel goed)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
t5power mag door naar de volgende ronde
Volvo for life
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja de 2.4T en 2.5T hebben vergelijkbare turbo's.
Ik heb zelf de 2.4T (in een S60) en ook voor de tuning reed dat zeer prettig. Vanaf helemaal onderin al meer dan genoeg trekkracht waardoor je nooit toeren hoeft te maken om lekker vlot te kunnen rijden. Als je wilt scheuren dan kan dat ook probleemloos, de mijne reed zonder enige aanpassingen 240+ op de GPS. Heb na 170.000 km op de teller en flink doorrijden met enige regelmaat en een tuning die het maximale uit de turbo haalt eigenlijk geen enkele klacht over de motor. Zeer betrouwbaar torretje als je het mij vraagt, en de 2.5T zal daar vast niet voor onder doen.
Eventuele caravan/trailer trekkerijen zijn ook geen enkel punt, met 85/90 op de cruise hoef je eigenlijk nooit terug te schakelen voor heuvels e.d. Hij gaat gewoon meer gas geven en houdt keurig zijn snelheid.
Die V70 in de link ziet er heel netjes uit! Goede opties erop en algeheel wel een nette indruk.
Ik heb zelf de 2.4T (in een S60) en ook voor de tuning reed dat zeer prettig. Vanaf helemaal onderin al meer dan genoeg trekkracht waardoor je nooit toeren hoeft te maken om lekker vlot te kunnen rijden. Als je wilt scheuren dan kan dat ook probleemloos, de mijne reed zonder enige aanpassingen 240+ op de GPS. Heb na 170.000 km op de teller en flink doorrijden met enige regelmaat en een tuning die het maximale uit de turbo haalt eigenlijk geen enkele klacht over de motor. Zeer betrouwbaar torretje als je het mij vraagt, en de 2.5T zal daar vast niet voor onder doen.
Eventuele caravan/trailer trekkerijen zijn ook geen enkel punt, met 85/90 op de cruise hoef je eigenlijk nooit terug te schakelen voor heuvels e.d. Hij gaat gewoon meer gas geven en houdt keurig zijn snelheid.
Die V70 in de link ziet er heel netjes uit! Goede opties erop en algeheel wel een nette indruk.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Dank voor de opmerkingen....de 2.5T is dus een aanrader. Geen ETM problemen of andere aandachtspunten? De rest (draagarmen, stabi's, handrem, intercooler, condensor, thermostaat) ben ik al redelijk van op de hoogte, ervaringsgewijs...
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Excuus, je hebt gelijk!t5power schreef:Weet je dat zeker? Volgens mij heeft 2.5T ook lagedruk turbo. Ik heb de T5 versie met 260 pk en die heeft volgens mij de hogedruk turbo.Rob2u schreef:2.4T is de 200pk versie met een lagedruk turbo; hierbij pakt de turbo al bij ca. 1500rpm mooi gelijkmatig op
2.5T is de 210pk versie met hogedruk turbo; hier komt de turbo er bij een veel hoger toerental pas in. Dit geeft een geheel ander karakteristiek in het rijden (maar wel allebei heel goed)
Ik verwarde de 2.5T met de T5.......
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Gewoon modeljaar pakken van na 2003.mehrzahl schreef:Dank voor de opmerkingen....de 2.5T is dus een aanrader. Geen ETM problemen of andere aandachtspunten? De rest (draagarmen, stabi's, handrem, intercooler, condensor, thermostaat) ben ik al redelijk van op de hoogte, ervaringsgewijs...
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Vanaf modeljaar 2003 mag ook!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
half 2002 idd
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
- Locatie: Gent - Drongen
Ben net overgestapt van de xc70II 2.5T (210pk) naar de xc70III d5 (185pk).
Zonder twijfel is de 2.5T de betere motor, geen twijfel mogelijk!
Zonder twijfel is de 2.5T de betere motor, geen twijfel mogelijk!
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !