@Ramon&Ramon; Bedankt voor de tip, ik zal het eens gaan proberen.
Ik ben nu op vakantie en heb al aardig wat kilometers afgelegd, met zowel de caravan als zonder de caravan. Wat me nu opvalt is het volgende;
Bij nog niet geheel warme motor springt de cruise control regelmatig uit en bij afremmen, net voor stilstaan, hikt de motor een keer met de toeren. Heel irritant! Ik vrees voor de ETM...... Ik heb echter geen foutmeldingen??
Na de vakantie de ETM eens reinigen en zien of het helpt. Het zal wel een tijdelijke oplossing zijn zoals ik her en der gelezen heb......
P.S. Kan iemand mij aan een pakkingnummer helpen voor de ETM zodat ik deze alvast kan bestellen vanuit het vakantie adres? (2.4T uit 2000).
Auto is over driehoekige varkensrug gereden!
- Niels S80
- 2nd Gear member
Gisteren met de caravan weer naar huis gekomen. Bij het verlaten van de parkeerplaats langs de snelweg even flink gas gegeven en de melding "emissie service vereist" verscheen samen met het motorstoringslampje dat ging branden
De melding en het lampje is niet meer uitgegaan, cruise control kon ik echter nog wel gebruiken en dit vond ik vreemd?

De melding en het lampje is niet meer uitgegaan, cruise control kon ik echter nog wel gebruiken en dit vond ik vreemd?
- Niels S80
- 2nd Gear member
Vandaag het gasklephuis gedemonteerd en gereinigd. Ik vond hem helemaal niet zo smerig eigenlijk :?
Alles weer gemonteerd en bij het starten klonk hij al meteen anders. Ook bij rijden en afremmen geen problemen meer, het is verholpen
De vraag is alleen hoe lang.......
Ik ben echter toch blij :roll:
Ik heb nog wat foto's genomen van de demontage en reiniging, volgens mij was het voor een 2.4T nog nergens beschreven? Werkje van niks, maar het neemt toch wel wat tijd in beslag.
Alles weer gemonteerd en bij het starten klonk hij al meteen anders. Ook bij rijden en afremmen geen problemen meer, het is verholpen

De vraag is alleen hoe lang.......
Ik ben echter toch blij :roll:
Ik heb nog wat foto's genomen van de demontage en reiniging, volgens mij was het voor een 2.4T nog nergens beschreven? Werkje van niks, maar het neemt toch wel wat tijd in beslag.
- elianmars
- 5th Gear member
Ik had 'm ook gemonteerd en heb 'm nog geen uur laten zitten. Vreselijk onconfortabel. De wagen trilde als de ziekte. Dat was niet fijn.edraket schreef: Hoe is het confort met die bovenste motorsteun. Bijna iedereen die ik ken en zo'n ding heeft geprobeerd heeft hem er weer uit gehaald vanwege de enorme trillingen die doorkomen in het interieur.
Ligt nu stof te happen in de kast :?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Niels S80
- 2nd Gear member
@elianmars; Bij mij zit hij nog, morgen even proberen om de onderste PU-steun ook weer te monteren (à la ramon&ramon) nu hij weer beter loopt.
Hierbij wat foto's van de reiniging van het gasklephuis;
Hierbij wat foto's van de reiniging van het gasklephuis;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Niels S80
- 2nd Gear member
Hierbij een korte uitleg;
Verwijder de drie pijpen uit het motorcompartiment. Benodigd; Dop 7 en Torx T20. Vergeet niet iets in de pijpen, intercooler en turbo te doen om vervuiling of kans op vervuiling te voorkomen. Om de buis van het gasklephuis naar de intercooler te kunnen demonteren moeten de stekkers op de buis worden verwijderd, de inlaatbuis naar het luchtfilter, de vacuumslangen aan de buis en het inlaatspruitstuk en de stekkers bij het luchtfilter.
Nu is er voldoende ruimte om het gasklephuis te verwijderen. Ik heb de bouten (met dop 10) van onderaf losgedraaid met een láááng verlengstuk, wel zééér eenvoudig
Vervolgens de stekker van het gasklephuis gedemonteerd en de kabel wat doorgevoerd om wat ruimte te creëren zodat het gasklephuis op het inlaatspruitstuk kan worden gelegd. Vervolgens de boel gereinigd en alles weer terug geplaatst. Ik heb de accu niet los gehad, ik heb iets over de startmotor kabel heen gelegd voor de zekerheid. Bij twijfel, accupool loshalen!
Dit is mijn beschrijving waarvan ik dacht dat het de eenvoudigste manier zou zijn.
Verwijder de drie pijpen uit het motorcompartiment. Benodigd; Dop 7 en Torx T20. Vergeet niet iets in de pijpen, intercooler en turbo te doen om vervuiling of kans op vervuiling te voorkomen. Om de buis van het gasklephuis naar de intercooler te kunnen demonteren moeten de stekkers op de buis worden verwijderd, de inlaatbuis naar het luchtfilter, de vacuumslangen aan de buis en het inlaatspruitstuk en de stekkers bij het luchtfilter.
Nu is er voldoende ruimte om het gasklephuis te verwijderen. Ik heb de bouten (met dop 10) van onderaf losgedraaid met een láááng verlengstuk, wel zééér eenvoudig

Vervolgens de stekker van het gasklephuis gedemonteerd en de kabel wat doorgevoerd om wat ruimte te creëren zodat het gasklephuis op het inlaatspruitstuk kan worden gelegd. Vervolgens de boel gereinigd en alles weer terug geplaatst. Ik heb de accu niet los gehad, ik heb iets over de startmotor kabel heen gelegd voor de zekerheid. Bij twijfel, accupool loshalen!
Dit is mijn beschrijving waarvan ik dacht dat het de eenvoudigste manier zou zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Oceanracer
- Geartronic member
Wat ik mij afvraag: Kun je zonder meer die gasklep met de hand open en dicht bewegen om beter schoon te kunnen maken?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Niels S80
- 2nd Gear member
Ja, is verend. Zoals op de foto te zien is, is het zaakje niet eens zo smerig toch? Het is echter voldoende vervuild om problemen te geven, dat is duidelijk!
In eerste instantie dacht ik dat de gasklepbleef hangen omdat deze niet dicht stond en er wel makeringen te zien waren dat hij wel dicht gaat/ging. Dit is echter ook verend.
In eerste instantie dacht ik dat de gasklepbleef hangen omdat deze niet dicht stond en er wel makeringen te zien waren dat hij wel dicht gaat/ging. Dit is echter ook verend.
Goeie vraag.Oceanracer schreef:Wat ik mij afvraag: Kun je zonder meer die gasklep met de hand open en dicht bewegen om beter schoon te kunnen maken?
Hier zijn de meningen nogal over verdeeld.
Oneindig de gasklep open en dicht doen zouden de filmbanen toch niet zo leuk vinden.
En de gasklep helemaal open drukken tot ie niet verder kan zou zeker niet goed zijn.
Maar als je de ETM wil schoon maken moet je toch wat, mijn advies is dan dan ook: heel voorzichtig zijn.
Wie het wel zeker weet, mag het zeggen.
- Niels S80
- 2nd Gear member
Gisteren de onderste PU motor/bak steun nog maar eens gemonteerd. Bij montage het blok gelicht zoals voorgesteld door Ramon&Ramon (hele auto ging mee omhoog). Het trillen is weer terug, drama!!
Originele rubber weer gemonteerd en weer het blok gelicht. Bij de bovenste PU motorsteun heb ik twee ringen geplaatst tussen de beugel en de motorsteun. De steun klemde strak tegen het rubber waardoor ik het idee had dat hierdoor ook nog wel eens teveel trilling kon worden doorgegeven. Het trillen is nu bijna weg. Ik heb nu het idee dat het bijna zo is als origineel.
Nu is het mooi geweest met de motorsteunen
Conclusie; ik vraag me af of het wel een upgrade is ten opzichte van origineel :?
Originele rubber weer gemonteerd en weer het blok gelicht. Bij de bovenste PU motorsteun heb ik twee ringen geplaatst tussen de beugel en de motorsteun. De steun klemde strak tegen het rubber waardoor ik het idee had dat hierdoor ook nog wel eens teveel trilling kon worden doorgegeven. Het trillen is nu bijna weg. Ik heb nu het idee dat het bijna zo is als origineel.
Nu is het mooi geweest met de motorsteunen

-
- Starter
- Contacteer:
Goeie overstap. Ik heb zelf ook recent de overstap gemaakt van een V40 1.8 benzine naar een S80 D5. Je kan in die S80 zowat meer spullen kwijt dan in de V40.
- Niels S80
- 2nd Gear member
Naar mijn idee kun je het "zowat" wel weg halen. Ik heb er alleen maar plezier van met die kleintjes achterin en een kinderwagen met bak in de bagageruimte. Kinderwagen kan nu zonder ook maar iets te demonteren in de bak en de kinderwagenbak kan er zo naast. In de V40 moest ik een wiel demonteren en de bak er boven op zetten. Tevens zou in geval van de maxi-cosi deze dwars achter de bestuurder moeten staan omdat deze anders niet zou passen (wanneer ik zou rijden). Niets dan lof!GJdeBoer schreef:Goeie overstap. Ik heb zelf ook recent de overstap gemaakt van een V40 1.8 benzine naar een S80 D5. Je kan in die S80 zowat meer spullen kwijt dan in de V40.
Juist!AlexV70 schreef:Remreiniger (van de Action) werkt goed.

- Niels S80
- 2nd Gear member
Gisteren is mijn vrouw (met het rechter voorwiel) over zo'n driehoekige "varkensrug"? gereden.
Het vreemde is dat alleen het stuur scheef staat en dat er voor de rest niets aan de hand lijkt te zijn. Gisteren eens alles geinspecteerd, maar eigenlijk niets kunnen vinden. Bij het rijden trekt de auto eigenlijk totaal niet, ik verwacht daarom niet dat de draagarm krom is. Ik heb voor de zekerheid maar nieuwe spoorstangen en die axiaalkoppelingen besteld, want die zullen wel een opfl*kker hebben gehad.
Iemand misschien ervaring?
Het vreemde is dat alleen het stuur scheef staat en dat er voor de rest niets aan de hand lijkt te zijn. Gisteren eens alles geinspecteerd, maar eigenlijk niets kunnen vinden. Bij het rijden trekt de auto eigenlijk totaal niet, ik verwacht daarom niet dat de draagarm krom is. Ik heb voor de zekerheid maar nieuwe spoorstangen en die axiaalkoppelingen besteld, want die zullen wel een opfl*kker hebben gehad.
Iemand misschien ervaring?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Nee, gelukkig niet. En de conclusie van de spoorstang en axiaal kon wel eens de juiste zijn. Geen deuken in de kokerbalk of elders?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
Ik noem het een toblerone, niet dat het daardoor minder is, het zijn en blijven krengen. Mijn S70 heb ik er eens voor een paar duizend euro mee beschadigd. En ik ree er niet over maarlangs!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)