Hallo collega volvo-rijderTs,
Ik heb een vraag, afgelopen weekend reed ik op de snelweg (file en baggerweer) en toen ik op een gegeven moment weer kon doorrijden, begon de wagen te trillen (ook flinke trilling op het stuur) bij de 120 km...
Even aan de kant: linker voorvelg aan merkelijk warmer dan de rechter...
Ook bij het remmen naar stilstand schudde het stuur. Dit is weer opgehouden, rijd ik vanmorgen naar mn werk: even licht remmen (van 130 naar 100) en begon de wagen weer te trillen/schudden op het stuur.
Na weer kort te remmen werd dit minder...
Heeft iemend enig idee?
Alvast bedankt, Kaz
Trillende rem.. ? op V70
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Grote kans dat je remklauw blijft hangen.
Een nieuwe (ruil) klauw monteren of de bestaande klauw reviseren zal dan de oplossing zijn.
Een nieuwe (ruil) klauw monteren of de bestaande klauw reviseren zal dan de oplossing zijn.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Of tengevolge daarvan een krom getrokken remschijf.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Een kromgetrokken remschijf kan ook zijn gekomen door als je remt en je staat eenmaal stil, toch op de rem te blijven staan. De remschijven worden namelijk warm en als je op de rem blijft staan, kunnen ze op het punt waar de schijf en het blok contact maken niet afkoelen en gaat de schijf vervormen. Je moet dus helemaal niet op je rem blijven staan als je van bijv. 120 naar 0 gaat (vanwege een file ofzo).
Succes!
Succes!

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Slecht gebalanceerde velg zou kunnen, echter merk je het dan ook bij normaal rijden.
Wielbouten zitten wel vast neem ik aan ?
Wiellagers, dan hoor je de boel wel gonzen en zeker in de bocht
Wielbouten zitten wel vast neem ik aan ?
Wiellagers, dan hoor je de boel wel gonzen en zeker in de bocht
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- obelix
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:25
- Locatie: Den Haag
Maar dan zouden alle automaat rijders hier erg veel last van hebben.The Volvoboy schreef:Een kromgetrokken remschijf kan ook zijn gekomen door als je remt en je staat eenmaal stil, toch op de rem te blijven staan. De remschijven worden namelijk warm en als je op de rem blijft staan, kunnen ze op het punt waar de schijf en het blok contact maken niet afkoelen en gaat de schijf vervormen. Je moet dus helemaal niet op je rem blijven staan als je van bijv. 120 naar 0 gaat (vanwege een file ofzo).
Succes!
Niemand zet zijn bak meer in Neutraal na het afremmen.
Toevallig vandaag mijn schijven vervangen, en rijdt / remt weer heerlijk, dus misschien is dat ook wel zo.
Niet te lang mee door rijden want heel je wagen trilt uit elkaar!
Nu: V70 My 11 III Professional-line.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
ik stop altijd met (automaat) voet op de rem en laat de auto dan na een paar seconden altijd 20 cm oprollen zodat er een vers stuk van de schijf tegen de blokken komt.
en de topic starter vertelde wel dat het hard regende, en volgens mij kan het dan nog sneler gebeuren dat je schijven kromtrekken, ivm de afkoelende werking van het water, behalve op de plek waar je blokken de schijf raken.
en de topic starter vertelde wel dat het hard regende, en volgens mij kan het dan nog sneler gebeuren dat je schijven kromtrekken, ivm de afkoelende werking van het water, behalve op de plek waar je blokken de schijf raken.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad