Ochtendje proefrijden :)

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nou dat berg rijden is inderdaad wat meer remmen met een aanhanger, maar je kunt de automaat toch goed gebruiken.
Zet hem maar in de L in de afdaling, ook al rij je 80.
Helpt de automaat je goed afremmen zonder gekke toeren.

Kom je bij de 40 schakel je even op en dan weer naar de L en alles op de motorrem naar beneden. ( anders schakelt die soms terug naar de 1 en dat is te heftig naar mijn oordeel )
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Tussen de drempels vind ik het ook wel prettig om de tiptronic te gebruiken Dan rijd je 40 in z`n 3 in plaats van in z`n 2 en dan weer 3 van de automaat.
Bespaart nog brandstof ook.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11738
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

NOS schreef:ook leuk huisje op de achtergrond!
daar past zo'n enorme suv goed bij
Ik gok dat dat 'huisje' eentje van de familie Van der Valk is, en daar is een XC90 eigenlijk veel te chiq voor :D
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Nee dat is een huisje van V.D Most. Deze foto`s heb ik namelijk bij de lichtmis genomen. Vandaar de koperen hoogte op de achtergrond.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33122
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Dat huis lijkt meer een kantoorpand als zo'n vrachtwagen voor de deur staat...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Paul schreef:Ik zou die caravan thuis laten en een appartement huren voor hetzelfde geld (haha)
En daar dan met de trein heen gaan, want die rijdt toch....
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Persoonlijk ben ik geen fan van automaat rijden. Heb een keer met de XC90 gereden met geartronic en D5 (163pk) moter. Dat was geen geweldige ervaring. Wel is me opgevallen hoe gemakkelijk je ook weer wegrijdt met zo'n flinke auto.
Toch denk ik dat er als er weer een V70 komt (en dat gaat weer gebeuren :twisted: tzt) er toch een automaat gaat komen.

Bij mijn garage voorspelden ze het vorig jaar al. Hij zei dat ie over een pakweg twee jaar alleen nog maar automaten in de showroom zou hebben.......
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14793
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Hans,

Ik weet het zeker,

zonder automaat geen kilometer meer in dit file landje.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

hans anesthesie schreef:Persoonlijk ben ik geen fan van automaat rijden. Heb een keer met de XC90 gereden met geartronic en D5 (163pk) moter. Dat was geen geweldige ervaring. Wel is me opgevallen hoe gemakkelijk je ook weer wegrijdt met zo'n flinke auto.
Toch denk ik dat er als er weer een V70 komt (en dat gaat weer gebeuren :twisted: tzt) er toch een automaat gaat komen.

Bij mijn garage voorspelden ze het vorig jaar al. Hij zei dat ie over een pakweg twee jaar alleen nog maar automaten in de showroom zou hebben.......
tiens 2200 kg en 163 pk...
dat wordt nooit wat natuurlijk.

en dat er in de grote klasse steeds mer geartronics komen is zo logisch als wat.

als je eenmaal een automaat hebt gehad, baal je als je weer moet schakelen.
maar een geartronic dat is best of both worlds
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

+++t blijft behelpen+++ schreef:
hans anesthesie schreef:Persoonlijk ben ik geen fan van automaat rijden. Heb een keer met de XC90 gereden met geartronic en D5 (163pk) moter. Dat was geen geweldige ervaring. Wel is me opgevallen hoe gemakkelijk je ook weer wegrijdt met zo'n flinke auto.
Toch denk ik dat er als er weer een V70 komt (en dat gaat weer gebeuren :twisted: tzt) er toch een automaat gaat komen.

Bij mijn garage voorspelden ze het vorig jaar al. Hij zei dat ie over een pakweg twee jaar alleen nog maar automaten in de showroom zou hebben.......
tiens 2200 kg en 163 pk...
dat wordt nooit wat natuurlijk.

en dat er in de grote klasse steeds mer geartronics komen is zo logisch als wat.

als je eenmaal een automaat hebt gehad, baal je als je weer moet schakelen.
maar een geartronic dat is best of both worlds
Ik kan er niet aan wennen.

Laatst moest ik weer 1800 km rijden in een xc90 185pk ( in een dag)

Ik blijf het derde pendaal zoeken ](*,)
Volvo is het wordt het en blijft het
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

dat komt natuurlijk omdat dat pedaal heet, zonder N.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

Ja , dat krijg je laat op de avond :sleeping:
Volvo is het wordt het en blijft het
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”