Dat is wel redelijk voorzichtig ingeschat, ik was vorige week 412 kwijt bij de dealer voor 2 achterbanden...(kwikfit was zelfs nog 8 euro duurder).
Zelfstandig ondernemers willen weleens voor een hele scherpe prijs banden aanbieden.
Ik weet niet wat voor maat het is maar een beetje gangbaar 205/55/16-225/45/17 kost ongeveer €150 stuk.
Onderhoud doe ik bij de dealer, banden bij de zelfstandige bandenboer, zeg maar brood bij de bakker en vis bij de visboer.
Ik denk dat je €112 teveel hebt betaald.
Dat is wel redelijk voorzichtig ingeschat, ik was vorige week 412 kwijt bij de dealer voor 2 achterbanden...(kwikfit was zelfs nog 8 euro duurder).
Zelfstandig ondernemers willen weleens voor een hele scherpe prijs banden aanbieden.
Ik weet niet wat voor maat het is maar een beetje gangbaar 205/55/16-225/45/17 kost ongeveer €150 stuk.
Onderhoud doe ik bij de dealer, banden bij de zelfstandige bandenboer, zeg maar brood bij de bakker en vis bij de visboer.
Ik reken € 250 per jaar voor banden. Dat betekent ongeveer 2 banden per jaar van een goed merk in de maat 205/55/16.
Ik heb vorig jaar voor € 550 rondom nieuwe Bridgestone Potenzas laten plaatsen. Bij de Euromaster.
EVV schreef:
Ik reken € 250 per jaar voor banden. Dat betekent ongeveer 2 banden per jaar van een goed merk in de maat 205/55/16.
Ik heb vorig jaar voor € 550 rondom nieuwe Bridgestone Potenzas laten plaatsen. Bij de Euromaster.
Blijkbaar heb ik net een afwijkende bandmaat: 215/55/16. Blijkbaar maakt dat toch nog best wat uit. Maar goed, ik kan er weer een tijdje tegenaan. Ik geloof trouwens niet dat een jappanner echt zoveel goedkoper gaat worden als daar net zoveel kilometers mee gemaakt gaan worden. Daar slijten de remmen e.d. ook van. Dan rijdt ik liever met zo'n fijne 5 cilinder zittend in die geweldige stoelen
EVV schreef:
Das gewoon een nette prijs, ik zit voor 225/45/17 op €600 voor Michelin PS3.
En dit topic begon zó gezellig.
Als je al na moet denken over onderhoud, dan heb je nog niet gekeken na WB en verzekeringen elke maand wordt er gewoon €127 afgeschreven aan wegenbelasting en 71 euri aan verzekeringen dan hebben we nog geen meter gereden.
Ik ben zelf redelijk onverwacht ineens meer gaan rijden en ben ook erg aan het rekenen geweest wat ik zou doen. Doorrijden met een auto die me erg bevalt, LPi inbouwen, of inruilen tegen een diesel.
Volgens mijn berekeningen is een diesel in kosten (brandstof, verzekering, belasting) rendabel vanaf 14.000 km/j, LPG zelfs eerder.
Daar moet dan nog wel een investering worden opgeteld voor een LPG installatie, of een andere (diesel)auto, plus afwijkend onderhoud. Reden voor mij om in mijn huidige auto op benzine te blijven rijden.
Overigens rijd ik redelijk zuinig, dus voor anderen zal het eerder goedkoper zijn om op een andere brandstof te gaan rijden, zou ik benzine verbruik van 1:11 hebben is diesel al bij 12000km goedkoper (als diesel 1:16 rijdt)
diesel01 schreef:En dit topic begon zó gezellig.
Als je al na moet denken over onderhoud, dan heb je nog niet gekeken na WB en verzekeringen elke maand wordt er gewoon €127 afgeschreven aan wegenbelasting en 71 euri aan verzekeringen dan hebben we nog geen meter gereden.
Inderdaad wel jammer, drukt je wel met je neus op de feiten...Helaas moet ik weer toch morgen wachten tot ik weer ga rijden, maar dan is het ook wel weer Autobahn En dat maakt veel goed, daar voelt een S60 zich echt thuis.
en over twee weken wordt dan toch de LPG gekeurd voor aanschaf....
Het wordt een 2e hands LPG-G3 (LPI) vialle S60. De keuring zal uitwijzen hoe de motor op gas rijden "ervaren" heeft. De LPG installatie wordt gechecked, tja en verder is het bezine dus alles wat op een normale S60 van toepassing is wordt bekeken.
Heb nog een S40 op LPG overwogen maar is qua aanschaf dus even duur als de S60 . En tja dan wint de S60 het toch.
Maarja onderhoud, we zullen het zien....
de 80 euro reiskosten vergoeding die ik overhoud kan ik ook in het onderhoud stoppen....
we zullen zien....
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3 Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
sju_art schreef:
Waar is dat in redesnaam op gebasseerd ?
Ik wil dolgraag die brekening zien.....
Ik ga je helemaal niet van je onzalige gasidee afbrengen, dus die berekening ga ik ook niet voor je maken
Je roepte maar wat he...?
Tegenwoorig gebruiken ze ook wel (en steeds vaker moet ik zeggen) de vervoeging 'riep' wanneer men de verleden tijdsvorm van het hele werkwoord (ook wel stam genoemd) 'roepen' wil gebruiken.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl. 2001 V70 2.4T , The Swedish King.
945i schreef:Nou, we hebben er weer eentje hoor.... Dat je na drie pagina's nog niet door hebt dat je niet van te voren kunt weten wat de (extra) kosten zullen zijn van een LPG auto, zegt mij genoeg.
sju_art, Ga maar een Japanner op LPG kopen, die gaan noooit stuk. Succes!
Jij bent altijd zo heerlijk subtiel hè? (ik hou daar wel van...)
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl. 2001 V70 2.4T , The Swedish King.
bart simpson schreef:Ik ga je helemaal niet van je onzalige gasidee afbrengen, dus die berekening ga ik ook niet voor je maken
Je roepte maar wat he...?
Tegenwoorig gebruiken ze ook wel (en steeds vaker moet ik zeggen) de vervoeging 'riep' wanneer men de verleden tijdsvorm van het hele werkwoord (ook wel stam genoemd) 'roepen' wil gebruiken.
Ondanks je "volwassen" reacties hier.....
Heb je wel gelijk. Dat is een behoorlijke grammaticale blooper van mij
Maar dat terzijde. Heb je nog wat toe te voegen aan de discussie?
Ik ben erg tevreden met mijn Diesel. 1400 km op een tank.
ik rij soms 400-500 km per dag. Ben blij dat ik geen gas heb, want dan stond ik toch met regelmaat zonder gas langs de snelweg.
Ik schrik overigens wel van heftige reacties van mensen op dit forum.
Ik ben gewend om met regelmaat op het Saab Forum te schrijven maar als ik sommige reacties hier zie(over grammatica, niet genoeg geld hebben om een volvo te rijden enz)zal ik niet zo veel berichten schrijven hoor.
Beetje vriendelijkheid kan geen kwaad. Respect voor een ieder en voor een ieder zijn beurs!! We zijn niet allemaal van adel of hebben een dikke beurs.
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998
Het rijden van een Volvo (of SAAB) met al wat meer kilometers kan voor mensen die niet een redelijk budget hebben op een grote kostbare teleurstelling uitdraaien, dat aan de orde brengen kan je als het niet hebben van respect voor iemands portemonnee opvatten, denk dat het eerder getuigt van realiteitszin
Meneer simpson u was mij een slag voor.. :mrgreen:
Jaahhh, dat gebeurt je niet vaak op het forum met u te worden aangesproken.
Hoezo geen respect voor elkaar.
Oh sorry. Ik was even vergeten dat respect alles te maken heeft met het Wel of niet u zeggen.
Goed om te horen dat alle scherpe opmerkingen te maken hebben met naastenliefde. Ik krijg er een warm gevoel van.
Volvo S60 2004, 2.4D, VDO/RTI navigatie, WiFi onboard, 803 premium sound, achteruitrijcam, Parrot Mki9200.
Saab 93 TiD 2000
Saab 93 2.0 1998
Saab 9000 CD 1998