Ik heb een 245 uit 1992 en wil hem ombouwen naar dubbele USA koplampen.
Is dit mogelijk of moet ik dan ook een zo genaamde lange motorkap hebben met bijpassende grill.Of is een en ander aan te passen.
Wie weet hier iets van?
usa koplampen
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Je wilt hem zo hebben


icm een lange motorkap en de bijbehorende gril is het een mooie combinatie, althans ik vindt hem stoerder dan die aquariums die de europa 240's. Je moet ook de koplamppot meenemen want die is anders.


icm een lange motorkap en de bijbehorende gril is het een mooie combinatie, althans ik vindt hem stoerder dan die aquariums die de europa 240's. Je moet ook de koplamppot meenemen want die is anders.
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
geloof wel dat je daar gezeur mee gaat krijgen. aangezien je auto het origineel niet heeft gehad.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Zolang je alles kan afstellen en dus een goed lichtbeeld krijgt bij de APK is er niets aan de hand. Veelal opel commodore's A type worden veelal verandert naar ronde lampen ipv de rechthoekige.biadman schreef:geloof wel dat je daar gezeur mee gaat krijgen. aangezien je auto het origineel niet heeft gehad.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 07.06.2010 - 16:13
Admiral en baidman bedankt voor jullie reactie.
Domme vraag, met koplamppot wat bedoel je daar mee, is dat het gedeelte waarmee de koplamp aan de wagen wordt bevestigd en is dit een los verkrijgbaar onderdeel?
Een lange motorkap past die op een 1992er i.v.m de spatborden en knipperlichten of heeft dit alleen te maken met het middelste verhoogde motorkap gedeelte.
Ik vind het inderdaad een veel mooier front aanzicht vooral gezien als op foto 2. Geweldig.
Voor de koplampen op zich zijn europese te verkrijgen.
Domme vraag, met koplamppot wat bedoel je daar mee, is dat het gedeelte waarmee de koplamp aan de wagen wordt bevestigd en is dit een los verkrijgbaar onderdeel?
Een lange motorkap past die op een 1992er i.v.m de spatborden en knipperlichten of heeft dit alleen te maken met het middelste verhoogde motorkap gedeelte.
Ik vind het inderdaad een veel mooier front aanzicht vooral gezien als op foto 2. Geweldig.
Voor de koplampen op zich zijn europese te verkrijgen.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Koplampot van een europese is uit één stuk en daar zit de afstelling in, bij de amerikaanse uitvoering bestaat dit uit 2 delen per kant, want elke lamp kan en moet afzondelijk worden afgesteld. Maar het hele spul is zo over te zetten op een later model. Moet je maar is op MP kijken daar zie je wel is 240 polars met een lange neus en brede koplampen dus ombouwen is geen probleem. De schermen zijn als het goed is hetzelfde maarrrr bij de oude is het knipper/stadslicht gedeelte in de schuinte van de neus gemaakt (zie foto 2) en bij de latere zoals die van jou lopen contra tov de neus. Passen doet het zeker want ook hier zijn op MP veelal 245 omgebouwd naar een 240 POLAR.igy schreef:Admiral en baidman bedankt voor jullie reactie.
Domme vraag, met koplamppot wat bedoel je daar mee, is dat het gedeelte waarmee de koplamp aan de wagen wordt bevestigd en is dit een los verkrijgbaar onderdeel?
Een lange motorkap past die op een 1992er i.v.m de spatborden en knipperlichten of heeft dit alleen te maken met het middelste verhoogde motorkap gedeelte.
Ik vind het inderdaad een veel mooier front aanzicht vooral gezien als op foto 2. Geweldig.
Voor de koplampen op zich zijn europese te verkrijgen.
Oja vergeet de grill niet, die staat zoals je bij mij kan zien meer recht op dan bij de 240 polar, en dat komt dus weer door de langere of kortere motorkap.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21749
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Er komt bij mij een vraag op over die US-koplampen: kunnen daar ook koplamp-wissers op gemonteerd worden? Op de EU-uitvoering zie ik dat wel eens maar op de US ...
(Ik heb geen 200 maar ben meer nieuwsgierig)
(Ik heb geen 200 maar ben meer nieuwsgierig)
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Nog nooit gezien bij de volvo wel bij de US mercedessenMsuidgeest schreef:Er komt bij mij een vraag op over die US-koplampen: kunnen daar ook koplamp-wissers op gemonteerd worden? Op de EU-uitvoering zie ik dat wel eens maar op de US ...
(Ik heb geen 200 maar ben meer nieuwsgierig)
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Er is geen wiswas voor Amerikaanse koplampen.
De uitwisselbaarheid van de bedoelde Amerikaanse koplampframes lijkt me lastig op een 240 van modeljaar 1986 en nieuwer of een Europese 240 van modeljaar 1981 en nieuwer.
De hoogte van de frames komt namelijk overeen met die van de 240/260 t/m modeljaar 1980 of Amerikaanse 240/260 t/m modeljaar 1985.
De breedte van de frames is gelijk aan die van de rechthoekige koplampen t/m modeljaar 1980.
Om een 245 uit 1992 gelijk te trekken met de bedoelde Amerikaanse uitvoering moet je de spatborden uitwisselen met model van vóór 1981 (resp vóór 1986 bij USA-model).
Voor de hoge motorkap geldt hetzelfde. Opmerking hierbij is dat ale 240's vanaf modeljaar 1986 een andere parafan hebben. De achterzijde van de motorkap van 1992 matcht dus (in de hoogte) niet met de ruiterwisserplaat van oudere modellen.
Check op internet maar de diverse modeljaren.
De uitwisselbaarheid van de bedoelde Amerikaanse koplampframes lijkt me lastig op een 240 van modeljaar 1986 en nieuwer of een Europese 240 van modeljaar 1981 en nieuwer.
De hoogte van de frames komt namelijk overeen met die van de 240/260 t/m modeljaar 1980 of Amerikaanse 240/260 t/m modeljaar 1985.
De breedte van de frames is gelijk aan die van de rechthoekige koplampen t/m modeljaar 1980.
Om een 245 uit 1992 gelijk te trekken met de bedoelde Amerikaanse uitvoering moet je de spatborden uitwisselen met model van vóór 1981 (resp vóór 1986 bij USA-model).
Voor de hoge motorkap geldt hetzelfde. Opmerking hierbij is dat ale 240's vanaf modeljaar 1986 een andere parafan hebben. De achterzijde van de motorkap van 1992 matcht dus (in de hoogte) niet met de ruiterwisserplaat van oudere modellen.
Check op internet maar de diverse modeljaren.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Bellen of mailen naar elke 240 onderdelen specialist.Dimmes960 schreef:Ik heb het allemaal gelezen, maar ik kan niet echt lezen waar ik nu echt de lampen makkelijk vandaan kan halen. Ik zou het ook dolgraag willen, maar dan met de hele inbouw erbij.]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.03.2010 - 13:48
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
usa setjes zijn altijd sealed beams, die zijn inderdaad niet toegestaan in nl. je moet dan nieuwe hella h4's halen, kostten vorig jaar 75euro per stuk x 4
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Ohw dus ik moet me wagen van voren niet in de prak rijden.242-turbo schreef:usa setjes zijn altijd sealed beams, die zijn inderdaad niet toegestaan in nl. je moet dan nieuwe hella h4's halen, kostten vorig jaar 75euro per stuk x 4
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Hoe kan ik zien of het usa lampen zijn of H4.admiral schreef:Ohw dus ik moet me wagen van voren niet in de prak rijden.242-turbo schreef:usa setjes zijn altijd sealed beams, die zijn inderdaad niet toegestaan in nl. je moet dan nieuwe hella h4's halen, kostten vorig jaar 75euro per stuk x 4
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Aha bij de aanschaf zaten er wel van die losse units bij waar je de lampjes niet van kan wisslen. Die heb ik weggekeild waren toch van binnen aangetast.Ziko schreef:Bij de sealed beam lampen kan het lampje er niet uit en kan je dus alleen de hele unit vervangen als je lamp stuk is. En 75 euro per stuk is ruim overdreven, eerder 35 per stuk.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.03.2010 - 13:48
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
kun je die voor mij regelen? ik kan geen hella's vinden voor die prijsZiko schreef:Bij de sealed beam lampen kan het lampje er niet uit en kan je dus alleen de hele unit vervangen als je lamp stuk is. En 75 euro per stuk is ruim overdreven, eerder 35 per stuk.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Nordicar is niet de goedkoopste maar dan heb je wel nieuwe.242-turbo schreef:kun je die voor mij regelen? ik kan geen hella's vinden voor die prijsZiko schreef:Bij de sealed beam lampen kan het lampje er niet uit en kan je dus alleen de hele unit vervangen als je lamp stuk is. En 75 euro per stuk is ruim overdreven, eerder 35 per stuk.
http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... cts_id=703
http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... cts_id=704
Maar ff MP in de gaten houden daar worden ze ook wel is aangeboden, wel oppassen dat je niet de USA versie koopt