Gekocht S40 edition II

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Decibel
1st Gear member

Beste mensen,

Zeer recent een 2007 Volvo S40 Edition II aangeschaft bij een officiele Volvo dealer, wiens naam ik niet zal noemen. De auto stond bijna een jaar bij de dealer en behoefde wat werk om hem netjes te maken. Te denken valt dan aan lakschade, behandelen leer (slijtplekken) enz.

Bij aflevering bleek dat veel zaken niet waren uitgevoerd of echt verholpen waren. Later bleken er nog wat andere beschadigingen te zijn, velgen die niet schoon te krijgen zijn en het (vuil)verleden van de vorige eigenaar en diens hond trof ik onder de achterbank aan :-(

Vandaag constateerde ik tot mijn grote ongenoegen dat de deurrubbers (tussen voor en achterdeur) ook aan beide zijden gescheurd zijn, zucht..

Ik heb 12 maanden garantie, dat staat op de orderbevestiging, omdat de dealer op zijn site ook de info van Selected Used Cars voert en de auto aan alle criteria voldoet, heb ik binnen de gestelde 14 dagen kenbaar gemaakt dat ik van de omruil garantie gebruik wilde maken.

De dealer leest zijn e-mail echter niet en weigert de omruilgarantie. De discussie is aardig opgelopen.

Ik ben niet happy met de auto en de dealer. Weet iemand hoe het zit met de Selected Used Cars garantie.

Bij Volvo Nederland wist men het ook niet, er zouden nadere voorwaarden aan de omruilgarantie hangen, maar dit wordt echter nergens bekend gemaakt. Ik ben juridisch aardig op de hoogte en het lijkt mij dat de een koper niet kan houden aan een soort verborgen voorwaarden.

Wat denken jullie?

Grt, een niet blije S40 rijder.
945i
8th Gear member

Dus je klachten zijn hondenhaar, vuile velgen en een gescheurd deurrubber?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
codriver
3rd Gear member

Vreemd dat de dealer niet reageert op mail e.d.
Volvo S60 2.4 AT Edition 1
Decibel
1st Gear member

@945i

Je vergeet de lakschaden en het leer.

Ik heb niet ieder item genoemd, dat is ook niet nodig. Een simpel oplosbaar iets is geen probleem, maar dat wordt het wel als er nog 10 andere dingen bijkomen. Als dan de dealer meerdere malen niet terugbelt, ben ik er klaar mee.

Weet je toevallig meer over de garantie?

Grt
Decibel
1st Gear member

@codriver

Niet reageren kan bij afwezigheid een keer gebeuren, is op zich niet zo erg. Maar laat dan bijvoorbeeld een afwezigheids mailtje versturen, al dan niet automatisch. In plaats van een week niets........
945i
8th Gear member

Nee dat weet ik niet, maar als de dealer niet terugbelt, dan lijkt mij een bezoekje op z'n plaats. daar moet toch uit te komen zijn...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Wat ik sedert de aankoop van ons huis geleerd heb, elk gebrek dat je kan zien zonder iets te verwijderen (zijnde vastgemaakte onderdelen) valt niet onder verborgen gebrek.

De gescheurde deurrubbers had je kunnen/moeten zien. Hondenhaar had je gevonden als je de achterbank opgehoffen had. Staat van de velgen was zichtbaar, alsook die van de lak en het leer.

Stond er iets op papier dat de dealer de auto ging polieren, de velgen ging reinigen of leer ging behandelen?
Denk wel dat't belangrijk is om het hele verhaal te vertellen, want bij je eerste paar zinnen blijf je nogal vaag...

En euhm, wat betreft de mail, staat er nergens in de kleine lettertjes dat je het via aangetekend schrijven allemaal moet doen? Mails belanden in de spamfilter, en niemand kan je verplichten elke maand je mail te lezen ;)
Decibel
1st Gear member

@thamar

Een aantal zaken stonden op papier, andere dingen zijn met de verkoper (in bijzijn van mijn vrouw) besproken. De verkoper heeft ook aangeven dat zij zouden zorgen voor een keurige auto. Daarnaast moest ik gewoon 466 euro afleveringskosten betalen en nog extra voor een band, die tegelijk met een band met een karkasbreuk werd vervangen. Dan mag ik, ik mijn ogen, ook een nette auto verwachten. Ik heb zelfs, het is echt waar, aangegeven dat ik liever een paar honderd euro betaal voor een auto die echt spic en span is. Ze mochten ook de nieuwe matten set achterwege laten, de oude waren nog okay.

De deurrubbers zag ik vandaag pas, normaal stap ik gewoon in :-) maar vandaag liet ik de auto even aan familie zien, en stond dus naast de auto.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Zonder te proberen een oordeel te bezigen, stel ik wel vast dat het niet aan de auto zelf ligt, maar aan de genoemde "ongemakken" aan de auto.
Jammer, want ik stel me voor dat een S40 toch een fijne auto is om in te rijden.

Misschien verstandig om toch te bellen en vragen om een gesprek? Het uiteen zetten van je ideeën in een persoonlijk gesprek kan vaak verhelderend werken en leiden tot een oplossing.

Succes.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Als het op papier staat is't iets anders, maar je weet zelf hoe moeilijk het is om een mondelinge overeenkomst hard te maken...
Decibel
1st Gear member

Dank voor de reacties. Vooralsnog ga ik kijken of de dealer het op wil lossen/verhelpen.

Grt
Eddy S60
6th Gear member

Ik wens je toch veel plezier met je S40, en hoop voor je dat alles goed komt.
Volvo S60 1.6 turbo R-Design 2014-
Volvo V40 1.6- Turbo intro line 2012-2014
Volvo S40 2.0 sport professional line 2010-2012
Volvo C30 2.0 momentum season line 2007-2010
FFF
1st Gear member

De voorwaarden, helaas beknopt:

Volvo Selected Used Cars.
Met afstand de hoogste divisie Volvo occasions.
Met zoveel garanties en exclusieve zekerheden, dat u in feite dezelfde zorgeloosheid krijgt die een nieuwe Volvo biedt. Alleen de prijs ligt natuurlijk prettig onder de nieuwprijs.

De selecte zekerheden van Volvo Selected Used Cars

Volvo garantie: 1 jaar (zonder km. beperking) volledige Volvo-garantie

Topkwaliteit en zekerheid met de inspectie conform VSUC normen

Standaard uitgerust met AIRCO, ABS, AIRBAG, SIPS en WHIPS

Altijd jonger dan 60 maanden

Altijd jonger dan 150.000 km.

Gegarandeerde km-stand via nationale autopas

Aantoonbaar onderhouden door de officiële Volvo-dealer (Volvo Service-boekje)

14 Dagen omruilgarantie (tot max. 2.500 km.)

Volvo Card (talrijke voordelen, aanbiedingen en arrangementen van Volvo)

Volvo Assistance (gratis hulpverlening bij autopech en -problemen. Voor Volvo's tot 10 jaar oud)

Gratis vervangend vervoer (bij een reparatie langer dan 1 werkdag, tot 5 werkdagen)

Nieuwe APK-keuring

Volvo afleveringsbeurt

Als alles klopt zou ik er aanspraak op maken, wel is de vraag of de dealer echt communiceerd dat je de "select used cars garantie" hebt. Als je bijvoorbeeld een garantie pasje hebt waar dat op staat of iets andcers aantoonbaars, dan kan de dealer niet onder die omruilgarantie uit lijkt me.

Ik ken de omstandigheden niet waarin je hem hebt gekocht (prijs, afspraken, etc) maar als je geen aantoonbare "selected used car" hebt zou ik eens rustig met de dealer gaan praten dat je eigenlijk niet tevreden bent met je aankoop en kijken hoe jullie dit samen op kunnen lossen en voor jullie allebei redelijk kunnen houden.

In geval van de dealer snap ik heel goed dat hij hem niet terug wil nemen, hij stond er al een jaar, waarschijnlijk apk + onderhoud bij vertrek, kosten voor hem om hem rijklaar te maken, en dan wil een klant hem terugbrengen. Wellicht kan hij je daarom wat tegemoed komen en je bezwaren wegnemen.

Op basis van alle dingen die je kon zien bij aankoop kan je jezelf eigenlijk niet beroepen op je rechten. Denk aan de vervuiling en de gescheurde rubbers.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”