Zeer recent een 2007 Volvo S40 Edition II aangeschaft bij een officiele Volvo dealer, wiens naam ik niet zal noemen. De auto stond bijna een jaar bij de dealer en behoefde wat werk om hem netjes te maken. Te denken valt dan aan lakschade, behandelen leer (slijtplekken) enz.
Bij aflevering bleek dat veel zaken niet waren uitgevoerd of echt verholpen waren. Later bleken er nog wat andere beschadigingen te zijn, velgen die niet schoon te krijgen zijn en het (vuil)verleden van de vorige eigenaar en diens hond trof ik onder de achterbank aan

Vandaag constateerde ik tot mijn grote ongenoegen dat de deurrubbers (tussen voor en achterdeur) ook aan beide zijden gescheurd zijn, zucht..
Ik heb 12 maanden garantie, dat staat op de orderbevestiging, omdat de dealer op zijn site ook de info van Selected Used Cars voert en de auto aan alle criteria voldoet, heb ik binnen de gestelde 14 dagen kenbaar gemaakt dat ik van de omruil garantie gebruik wilde maken.
De dealer leest zijn e-mail echter niet en weigert de omruilgarantie. De discussie is aardig opgelopen.
Ik ben niet happy met de auto en de dealer. Weet iemand hoe het zit met de Selected Used Cars garantie.
Bij Volvo Nederland wist men het ook niet, er zouden nadere voorwaarden aan de omruilgarantie hangen, maar dit wordt echter nergens bekend gemaakt. Ik ben juridisch aardig op de hoogte en het lijkt mij dat de een koper niet kan houden aan een soort verborgen voorwaarden.
Wat denken jullie?
Grt, een niet blije S40 rijder.