De maat van die amerikaanse sealed beams schijnt vrij universeel te zijn.
Ik meen eens gelezen te hebben dat ze op vele merken auto's gebruikt ijn in het verleden, o.a. Japanse auto's.
Dus misschien eens op de sloop kijken...
usa koplampen
- Ziko
- 4th Gear member
Ik zal is kijken wat ik kan doen242-turbo schreef:kun je die voor mij regelen? ik kan geen hella's vinden voor die prijsZiko schreef:Bij de sealed beam lampen kan het lampje er niet uit en kan je dus alleen de hele unit vervangen als je lamp stuk is. En 75 euro per stuk is ruim overdreven, eerder 35 per stuk.

-
- 2nd Gear member
Maurice, je schrijft dat de achterkant van een 1992er motorkap niet matcht met de ruitenwisserplaat van oudere modellen, dus andersom past een lange motorkap niet qua hoogte met de ruitenwisserplaat van een 1992er?
Is het frame aan te passen zonder dat je aan de spatborden moet lassen?(ivm spuitwerk)
Is het frame aan te passen zonder dat je aan de spatborden moet lassen?(ivm spuitwerk)
- admiral
- 5th Gear member
Het hoogte verschil zit hem aan de voorkant, daar is de kap in de V-vorm hoger. Dat de paravan anders is kan ik niet rijmen want dan zou een scherm ook niet passen en het raam is dan ook niet in het frame te krijgen. Dit terwijl ik een voorraam met raamlijst van een 94er in mijn 82er heb zitten.igy schreef:Maurice, je schrijft dat de achterkant van een 1992er motorkap niet matcht met de ruitenwisserplaat van oudere modellen, dus andersom past een lange motorkap niet qua hoogte met de ruitenwisserplaat van een 1992er?
Ik heb nog een kap van 94er liggen is zal die is op mijn motorkap leggen en wat foto's maken, dan kunnen we de verschillen zien.
- admiral
- 5th Gear member
kap met lange hoge neus (ff geleend van MP)jos245 schreef:In het midden zal de paravan iets boven de motorkap uitsteken als je er een big-nose kap oplegt. Het is dus een optisch verschil.
http://link.marktplaats.nl/376757323
kap van een 1994er (mijn advertentie)
http://link.marktplaats.nl/373292737
Ik zie nu wat het verschil is.
-
- 2nd Gear member
Ben niet echt verder gekomen de 1 zegt past met aanpassingen wel de ander denkt dat het niet gaat zonder grotere aanpassingen.(andere spatborden)
Zal op de V.c.b.in Utrecht eens naar de verschillen kijken en rondvragen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Igy.
Igy.
- admiral
- 5th Gear member
Het is makkelijker een 245 om te bouwen naar 240 dan andersom dat ben ik met ze eens.igy schreef:Ben niet echt verder gekomen de 1 zegt past met aanpassingen wel de ander denkt dat het niet gaat zonder grotere aanpassingen.(andere spatborden)
Igy.
- admiral
- 5th Gear member
http://link.marktplaats.nl/376757323igy schreef:Denk dat ik het toch ga proberen met wat aanpassingen moet het toch te doen zijn.
Heb nog wel een mooie lange motorkap en grill nodig.Hoop op de Vkb het nodige te vinden en te breanstormen.
- admiral
- 5th Gear member
Ik wil hier nog even op terug komen, ik heb schermen van een 240 serie uit de jaren 90 en ik dacht die passen op de mijn 245 uit 1982. En dat past niet :evil: Het knipper / stadslicht is van mijn 82er ongeveer 25 cm hoog en die van dat jaren 90 scherm ongeveer 21 cm hoog. Gevolg dat de aanheling op het midden stuk niet past wan die zit te laag. Ik zou dan mijn USA front in zijn geheel om moeten zetten naar de europese. Dus omgekeerd wordt het lastig om een europese om te bouwen naar een USA versie.admiral schreef:Het is makkelijker een 245 om te bouwen naar 240 dan andersom dat ben ik met ze eens.igy schreef:Ben niet echt verder gekomen de 1 zegt past met aanpassingen wel de ander denkt dat het niet gaat zonder grotere aanpassingen.(andere spatborden)
Igy.
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
2 maal Hella H4 en 2 maal Hella H1
Gewoon bij de Brezan halen.Je kunt kiezen voor H4,s met of zonder stadslicht
Ik zou gaan voor die zonder de stadslichtjes.
Bosch heeft ook H4 maar ik weet zo 1,2,3 niet waar je die kunt kopen.
De VKB komt er ook weer aan .Misschien dat daar een "aanbieding" ligt.
(meestal weten de verkopers daar wat ze vragen voor het spul) (lees te duur)
Groeten ûût Epe
Volvo 760 GLE "Hausser" 1982
Groeten ûût Epe
- admiral
- 5th Gear member
Er zijn er ook die helder glas hebben, is ook erg mooi. kost 169 ex btw.Henk 760 Hausser schreef:2 maal Hella H4 en 2 maal Hella H1
Groeten ûût Epe
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
Aha,...
In het buitenland?
Niet dat ik daar wat kan kopen hoor, ik ben maar (voorlopig dan) een éénvoudige postbode (Ja een echte nog!)
Heb je er een linkje naar toe?
In het buitenland?
Niet dat ik daar wat kan kopen hoor, ik ben maar (voorlopig dan) een éénvoudige postbode (Ja een echte nog!)
Heb je er een linkje naar toe?
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";