usa koplampen

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

De maat van die amerikaanse sealed beams schijnt vrij universeel te zijn.
Ik meen eens gelezen te hebben dat ze op vele merken auto's gebruikt ijn in het verleden, o.a. Japanse auto's.
Dus misschien eens op de sloop kijken...
Gebruikersavatar
Ziko
4th Gear member
Berichten: 544
Lid geworden op: 03.03.2010 - 12:23
Locatie: Velp

242-turbo schreef:
Ziko schreef:Bij de sealed beam lampen kan het lampje er niet uit en kan je dus alleen de hele unit vervangen als je lamp stuk is. En 75 euro per stuk is ruim overdreven, eerder 35 per stuk.
kun je die voor mij regelen? ik kan geen hella's vinden voor die prijs
Ik zal is kijken wat ik kan doen :) Is wel ex BTW trouwens :P
igy
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07.06.2010 - 16:13

Maurice, je schrijft dat de achterkant van een 1992er motorkap niet matcht met de ruitenwisserplaat van oudere modellen, dus andersom past een lange motorkap niet qua hoogte met de ruitenwisserplaat van een 1992er?
Is het frame aan te passen zonder dat je aan de spatborden moet lassen?(ivm spuitwerk)
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

igy schreef:Maurice, je schrijft dat de achterkant van een 1992er motorkap niet matcht met de ruitenwisserplaat van oudere modellen, dus andersom past een lange motorkap niet qua hoogte met de ruitenwisserplaat van een 1992er?
Is het frame aan te passen zonder dat je aan de spatborden moet lassen?(ivm spuitwerk)
Het hoogte verschil zit hem aan de voorkant, daar is de kap in de V-vorm hoger. Dat de paravan anders is kan ik niet rijmen want dan zou een scherm ook niet passen en het raam is dan ook niet in het frame te krijgen. Dit terwijl ik een voorraam met raamlijst van een 94er in mijn 82er heb zitten.

Ik heb nog een kap van 94er liggen is zal die is op mijn motorkap leggen en wat foto's maken, dan kunnen we de verschillen zien.
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

Alleen het midvoorgedeelte van de paravan is anders, dus het heeft geen invloed op de voorruit of de schermen.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

jos245 schreef:Alleen het midvoorgedeelte van de paravan is anders, dus het heeft geen invloed op de voorruit of de schermen.
Maar wel op de motorkap toch??
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

In het midden zal de paravan iets boven de motorkap uitsteken als je er een big-nose kap oplegt. Het is dus een optisch verschil.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

jos245 schreef:In het midden zal de paravan iets boven de motorkap uitsteken als je er een big-nose kap oplegt. Het is dus een optisch verschil.
kap met lange hoge neus (ff geleend van MP)

http://link.marktplaats.nl/376757323

kap van een 1994er (mijn advertentie)

http://link.marktplaats.nl/373292737

Ik zie nu wat het verschil is.
igy
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07.06.2010 - 16:13

Ben niet echt verder gekomen de 1 zegt past met aanpassingen wel de ander denkt dat het niet gaat zonder grotere aanpassingen.(andere spatborden)
Zal op de V.c.b.in Utrecht eens naar de verschillen kijken en rondvragen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Igy.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

igy schreef:Ben niet echt verder gekomen de 1 zegt past met aanpassingen wel de ander denkt dat het niet gaat zonder grotere aanpassingen.(andere spatborden)
Zal op de V.c.b.in Utrecht eens naar de verschillen kijken en rondvragen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Igy.
Het is makkelijker een 245 om te bouwen naar 240 dan andersom dat ben ik met ze eens.
igy
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07.06.2010 - 16:13

Denk dat ik het toch ga proberen met wat aanpassingen moet het toch te doen zijn.
Heb nog wel een mooie lange motorkap en grill nodig.Hoop op de Vkb het nodige te vinden en te breanstormen.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

igy schreef:Denk dat ik het toch ga proberen met wat aanpassingen moet het toch te doen zijn.
Heb nog wel een mooie lange motorkap en grill nodig.Hoop op de Vkb het nodige te vinden en te breanstormen.
http://link.marktplaats.nl/376757323
igy
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07.06.2010 - 16:13

Admiral, deze motorkap heb ik ook gezien het is een immitatie en ik weet niet of die een goede pasvorm hebben
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

igy schreef:Admiral, deze motorkap heb ik ook gezien het is een immitatie en ik weet niet of die een goede pasvorm hebben
Immitatie?? weet je dat zeker, heb je gebeld of gemaild
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

admiral schreef:
igy schreef:Ben niet echt verder gekomen de 1 zegt past met aanpassingen wel de ander denkt dat het niet gaat zonder grotere aanpassingen.(andere spatborden)
Zal op de V.c.b.in Utrecht eens naar de verschillen kijken en rondvragen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Igy.
Het is makkelijker een 245 om te bouwen naar 240 dan andersom dat ben ik met ze eens.
Ik wil hier nog even op terug komen, ik heb schermen van een 240 serie uit de jaren 90 en ik dacht die passen op de mijn 245 uit 1982. En dat past niet :evil: Het knipper / stadslicht is van mijn 82er ongeveer 25 cm hoog en die van dat jaren 90 scherm ongeveer 21 cm hoog. Gevolg dat de aanheling op het midden stuk niet past wan die zit te laag. Ik zou dan mijn USA front in zijn geheel om moeten zetten naar de europese. Dus omgekeerd wordt het lastig om een europese om te bouwen naar een USA versie.
igy
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07.06.2010 - 16:13

Dit houd in dat het verschil van knipperlicht van 4 cm opgevuld moet worden als ik de usa lampen wil overzettenop een europees?
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

igy schreef:Dit houd in dat het verschil van knipperlicht van 4 cm opgevuld moet worden als ik de usa lampen wil overzettenop een europees?
Het plaatwerk deel onder de gril moet ook meegenomen worden in de conversie.
Gebruikersavatar
Henk 760 Hausser
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
Locatie: Epe

2 maal Hella H4 en 2 maal Hella H1
Gewoon bij de Brezan halen.Je kunt kiezen voor H4,s met of zonder stadslicht
Ik zou gaan voor die zonder de stadslichtjes.
Bosch heeft ook H4 maar ik weet zo 1,2,3 niet waar je die kunt kopen.
De VKB komt er ook weer aan .Misschien dat daar een "aanbieding" ligt.
(meestal weten de verkopers daar wat ze vragen voor het spul) (lees te duur)
Groeten ûût Epe
Volvo 760 GLE "Hausser" 1982
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Henk 760 Hausser schreef:2 maal Hella H4 en 2 maal Hella H1
Gewoon bij de Brezan halen.Je kunt kiezen voor H4,s met of zonder stadslicht
Ik zou gaan voor die zonder de stadslichtjes.
Bosch heeft ook H4 maar ik weet zo 1,2,3 niet waar je die kunt kopen.
De VKB komt er ook weer aan .Misschien dat daar een "aanbieding" ligt.
(meestal weten de verkopers daar wat ze vragen voor het spul) (lees te duur)
Groeten ûût Epe
Volvo 760 GLE "Hausser" 1982
Er zijn er ook die helder glas hebben, is ook erg mooi. kost 169 ex btw.
Gebruikersavatar
Henk 760 Hausser
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
Locatie: Epe

Aha,...
In het buitenland?
Niet dat ik daar wat kan kopen hoor, ik ben maar (voorlopig dan) een éénvoudige postbode (Ja een echte nog!)
Heb je er een linkje naar toe?
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”