stationair toerental op LPG erg instabiel

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
erikie
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 19.12.2007 - 23:16

Hallo meedenker,

Het stationaire toerental van mijn 145 op LPG is erg instabiel, is afhankelijk van buitentemperatuur, wordt wat hoger wanneer het kouder wordt. Vaak zakt het toerental langzaam weg naar te laag en slaat de motor af. Als ik na een korte stop opnieuw start slaat motor moeilijk aan, moet ik soms de LPG / benzine schakelaar even in tussenstand zetten. Als ik voor een stoplicht sta te wachten, zakt het toerental ook langzaam en verhoog ik deze weer met het uittrekken van de choke. Mijn conclusie is: stationairmengsel staat te rijk. Ik heb deze schroef op de verdamper al wel vaker wat verdraaid maar met weinig succes. De installatie is nog niet zo lang geleden door een gasboer afgesteld. Ik heb de verdamper vorig jaar gereviseerd en ook de carburateur. De luchtinlaatslang is uit de grille verwijderd, lucht wordt nu uit motorruimte gezogen.
Er zit een 123-ontsteking gemonteerd met LPG-curve.
Alvast bedankt,

Erik
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Ik heb geen oplossing maar ik weet wel dat je vraag op de verkeerde plek staat. Voor de 140 serie is een afdeling gemaakt, nu staat je vraag bij Klassiekers.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de motor twee brandstoffen krijgt. Als de benzineklep een beetje lekt, zou hij langzaam te rijk komen te staan.
Koppel de benzineleiding eens af en kijk of hij dan blijft lopen?

Oh, en admiral, je hebt gelijk, maar al die postings over de 1800 horen hier m.i. ook niet: "de échte klassiekers" zijn toch echt de oudere Volvo's zoals de zijkleppers etc. Misschien moet de webmaster eens een speciaal plekj voor de 1800 en 1800ES creeëren?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

whitehorsekart schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de motor twee brandstoffen krijgt. Als de benzineklep een beetje lekt, zou hij langzaam te rijk komen te staan.
Koppel de benzineleiding eens af en kijk of hij dan blijft lopen?

Oh, en admiral, je hebt gelijk, maar al die postings over de 1800 horen hier m.i. ook niet: "de échte klassiekers" zijn toch echt de oudere Volvo's zoals de zijkleppers etc. Misschien moet de webmaster eens een speciaal plekj voor de 1800 en 1800ES creeëren?
Dat heb ik me ook al is afgevraagd, hierbij een oproep ook van mijn kant.
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

admiral schreef:
whitehorsekart schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de motor twee brandstoffen krijgt. Als de benzineklep een beetje lekt, zou hij langzaam te rijk komen te staan.
Koppel de benzineleiding eens af en kijk of hij dan blijft lopen?

Oh, en admiral, je hebt gelijk, maar al die postings over de 1800 horen hier m.i. ook niet: "de échte klassiekers" zijn toch echt de oudere Volvo's zoals de zijkleppers etc. Misschien moet de webmaster eens een speciaal plekj voor de 1800 en 1800ES creeëren?
Dat heb ik me ook al is afgevraagd, hierbij een oproep ook van mijn kant.
Dan worden de echte topics over de zijkleppers etc tenminste weer zichtbaar :)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”