LPG of Diesel

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Deze gasinstallatie is door Volvo zelf geleverd (bifuel). Is dus niet helemaal verglijkbaar...

[Off topic mode aan] Overigens als alleen Ned3 het niet meer doet, wie zegt dan dat het probleem alleen bij Ziggo zit? Mogelijk hebben Tele2 en UPC er ook wel last van en is er een probleem met de doorgifte van het signaal uit het mediapark :D .[off topic mode uit]
V40
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Jaja, klopt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Van een bi-fuel zou je mogen verwachten dat je adequaat geholpen wordt ja..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Voor LPG-problemen naar de LPG-specialist: Natuurlijk!

Maar kleppen stellen?
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Daarvoor naar een dealer met echte monteurs, geen it specialisten en vervang 'monteurs'.
En die zijn er nog wel hoor.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

945i schreef:Daarvoor naar een dealer met echte monteurs, geen it specialisten en vervang 'monteurs'.
En die zijn er nog wel hoor.

En met echte prijzen,voor kleppen stellen ben je zo ongeveer 1100 euro kwijt bij de dealer!
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

:shock: :shock:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Ramon&Ramon schreef:En met echte prijzen,voor kleppen stellen ben je zo ongeveer 1100 euro kwijt bij de dealer!
De moderne Volvo motoren zijn inderdaad niet echt ontworpen voor makkelijk kleppen stellen. Maar dat is een andere discussie dan het niet willen/kunnen uitvoeren.

[lichtelijk off topic]
Het is trouwens niet zo moeilijk (denk ik), maar vooral tijdsintensief. Om het als rijder zelf te doen, heb je eigenlijk een voorraadje stoterbussen in alle maten nodig. Hoe is dit op te lossen?

De nokkenassen komen los tijdens het stellen. Betekent dit dat de distributieriem ook vervangen moet worden? En de (span)rollen/waterpomp?

Welke pakkingen/ringen/materialen zijn er nodig?
[/lichtelijk off topic]
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Ik zou me daar niet zo op verkijken Marcel :)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die discussie is al zeer vaak voorbij gekomen.
Het is een arbeids intensief klusje in ieder geval.
Een snelle monteur doet er toch nog een uurtje of vijf over..
En een nog snellere ongeveer vier uur.
Of de riem vervangen moet worden hangt af hoelang deze er om zit.
Als hij weinig gelopen heeft kun je de riem laten zitten.

Je hebt dus 20 stoterbussen nodig als ze allemaal gesteld moeten worden.
Tube pakking van Volvo,geen gewone kit gebruiken dus.
Drie keerringen voor de nokkenas.
Afdekdop voor de cilinderkop.
5 rubber O-ringen voor om de bougiegaten.
Als je over het gereedschap beschikt is dat natuurlijk het mooiste,maar dat zal ongetwijfeld worden tegen gesproken.:)
En een uitgebreide sleutelervaring is natuurlijk wel handig.
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Maar is het verantwoord om de distri-riem te her-gebruiken nadat de spanning eraf geweest is?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20789
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Was het niet Ludo of AlexV70 die zelf de kleppen heeft gesteld.
Dat is idd nogal een verhaal.

De d-riem hergebruiken is onzin. Dat ding kost geen drol, en als ie er toch afligt kan je net zo goed meteen een nieuwe plaatsen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

V480-S60 schreef:Was het niet Ludo of AlexV70 die zelf de kleppen heeft gesteld.
Dat is idd nogal een verhaal.
Alex. :salute:
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Kreeg trouwens van de week het advies om een bezine S60 te kopen en daar gas in te bouwen. Reden:

De motor heeft dan langer op benzine gelopen wat beter is, dus heb je minder kans op " rariteiten".

Nu nog even vialle vragen wat zijn vinden van het inbouwen van LPG op een 200.000+ km stand....
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Kreeg trouwens van de week het advies om een bezine S60 te kopen en daar gas in te bouwen. Reden:

De motor heeft dan langer op benzine gelopen wat beter is, dus heb je minder kans op " rariteiten".

Nu nog even vialle vragen wat zijn vinden van het inbouwen van LPG op een 200.000+ km stand....
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Als je de motor eerst laat controleren, dan lijkt me dat geen punt. Vergeet niet om samen met de LPG installatie een Flashlube smeersysteem in te (laten) bouwen!

Zoals ik al eerder zei: Kopen met LPG al ingebouwd is financieel aantrekkelijker. Maar dat wist je al.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

sju_art schreef:Kreeg trouwens van de week het advies om een bezine S60 te kopen en daar gas in te bouwen. Reden:

De motor heeft dan langer op benzine gelopen wat beter is, dus heb je minder kans op " rariteiten".

Nu nog even vialle vragen wat zijn vinden van het inbouwen van LPG op een 200.000+ km stand....
is een broodje aap verhaal,onderbouw het is als je wilt?
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Nou broodje aap. Hangt van de interpretatie af.

Mijn interpretatie:
Als je een benzine-auto koopt, dan heb je de klepslijtage die bij een benzine-auto hoort. De extra slijtage als gevolg van de lpg inbouw wordt dan volledig door jouw kilometers veroorzaakt en niet door de kilometers van de vorige eigenaar. Je stelt hiermee de eerste klepstelling zo lang mogelijk uit.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20789
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Zou ik ook zeggen. Je hebt niet de misere van kleppenstellen (want dat moet bij ongeveer 200.000 km onafgebroken op gas wel eens gebeuren)

Maar het is economisch duurder om een LPG-installatie in te bouwen (G3 circa €2000,--) dan om de kleppen te stellen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

En een auto waar LPG al in zit is waarschijnlijk voordeliger in aanschaf.
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

En daar gaat het nu ook tussen: Een auto al op LPG, en een bezine auto. De benzine auto zal een stuk duurder worden door de LPG G3 installatie, maar begint (mits goed onderhouden) met minder "schade".

Vanavond bij de al ingebouwde LPG G3 auto kijken. Volgende week bij de bezine.

Beide krijgen een anwb keuring.

Weet iemadn hoe duur een flashlube systeem is? Ik heb hier veel goede verhalen over gelezen.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”