Sinds vandaag een foutmelding op de display.
ANTI-SKID service vereist.
Ik heb inmiddels via het forum gelezen om de centrale bouten op de assen na te trekken. Deze zaten inderdaad niet erg vast, maar ook niet erg los.
Direct daarna even de systemen getest:
DSTC werkt niet, ABS wel, maar de DSTC schakelaar op de middenconsole blijft wel in- en uitschakelbaar, al maakt dat voor de werking van de dstc niet echt uit (al begint er bij spinnen van één wiel wel van alles te ratelen)
Rondje dealer lijkt me, of heeft iemand nog nuttige tips ?
EDIT : Nu ontdekte ik ook dat toevalligerwijs tegelijkertijd het linker-stadslicht de geest gegeven heeft. Het zou toch niet zo zijn dat dit in een dergelijke foutmelding resulteerd.....
Je kan dat overigens lekker bij zo voor het luchtfilter.....
Anti SKID service vereist
- Rippie V70
- 5th Gear member
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Rippie V70
- 5th Gear member
Kent niemand deze problemen of en heeft niemand tips?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Het probleem, of beter: de mix van rare problemen doet geen bellen rinkelen. Op zich al het feit dat de BC aangeeft dat je bouten op een as na zou moeten trekken :dontknow: Die hangen toch niet aan enig software?
Ik vrees met grote vreeze dat de V70 even aan de dealercompu gehangen dient te worden.
Ik vrees met grote vreeze dat de V70 even aan de dealercompu gehangen dient te worden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 4th Gear member
Deze melding heb ik in het verleden diverse malen voorbij zien komen en het heeft eigenlijk nog nooit met de aandrijvingslijn te maken gehad. Altijd iets anders, al was de storingscode nog zo onbenullig. Geen idee waarom deze melding zo snel op de BC verschijnt. Beste is om de auto even uit te laten lezen.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- Rippie V70
- 5th Gear member
Uitlezen gaat morgen gebeuren.
Op een engelse site las ik zelfs al iets over vervuilde sensoren bij de wielen door aangekoekte remstof, maar dan zou de ABS ook foutmeldingen moeten geven, en die werkt nog 100%
Morgen maar even afwachten, maar ik vind het altijd prettig me van te voren even "ingelezen" te hebben
Op een engelse site las ik zelfs al iets over vervuilde sensoren bij de wielen door aangekoekte remstof, maar dan zou de ABS ook foutmeldingen moeten geven, en die werkt nog 100%
Morgen maar even afwachten, maar ik vind het altijd prettig me van te voren even "ingelezen" te hebben
- FrankS60
- 5th Gear member
Ik heb die melding gehad na een rondje op de rollerbank (vermogensmeting). Dat kwam dan weer omdat de achterwielen stil stonden en de voorwielen 200+ km/h haalden. Je ABS werkt dan volgens mij nog wel alleen zal het wiel (de wielen) met de kapotte sensor niet goed kunnen meten. Bij mij kwam het dus vanwege stilstaande wielen, waardoor de computer dacht dat de sensor stuk was.
Bij jou is er dus een redelijke kans dat de sensor een foutieve waarde geeft door stof of omdat hij stuk is. Maar zoals hiervoor al door meerdere mensen aangedragen; het kan echt vanalles zijn.
Bij jou is er dus een redelijke kans dat de sensor een foutieve waarde geeft door stof of omdat hij stuk is. Maar zoals hiervoor al door meerdere mensen aangedragen; het kan echt vanalles zijn.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Rippie V70
- 5th Gear member
Diagnose is gesteld:
WSS gierhoeksensor stuk ::? Ik hoor straks wat de schade is....
EDIT:
Net telefoontje gehad van de garage...... 382exBTW en montage...... Slik
Voor een stukje electronica.......
Weet iemand alternatieven voor een wat budgetvriendelijkere oplossing?
WSS gierhoeksensor stuk ::? Ik hoor straks wat de schade is....
EDIT:
Net telefoontje gehad van de garage...... 382exBTW en montage...... Slik
Voor een stukje electronica.......
Weet iemand alternatieven voor een wat budgetvriendelijkere oplossing?
-
- 1st Gear member
Excuses voor het late antwoord, maar ik had htzelfde probleem, echter, dit is een probleem wat ook door Volvo zelf erkend is, en ze hebben hiervoor een software-update uitgebracht. Waar het op neer kwam (zo is mij verteld door de dealer) is dat de gierhoeksensor verbonden is met je stuur, en dat deze tijdens het rijden de stand van je stuur in de gaten houdt wanneer je in een slip raakt. Nu wil het voorkomen dat wanneer je je auto start, de gierhoeksensor verkeerde signalen krijgt dor de stuurstand, dit komt omdat zodra je het contact aan doet, hij meteen deze sensor aanzet. Deze softwareupdate doet niets anders dan deze opstart vertragen. Sinds hij er bij mij opstaat (nu 2 maanden) geen melding meer gehad. Wie weet kan iemand nog wat met deze tip.
- Peter-V50
- 4th Gear member
Ik zie een overeenkomst met dit topic.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
- stingray71
- 2nd Gear member
Ja precies check je accu aansluiting eens. Wie weet, het kost niks en wellicht heb je net zoveel geluk als ik !Peter-V50 schreef:Ik zie een overeenkomst met dit topic.
XC70 D5 genieter alsmede een Corvette Stingray 71
Like to drive but hate to arrive!
Like to drive but hate to arrive!
- Rippie V70
- 5th Gear member
Dat ga ik idd eerst eens even doen, Thanks.
Ik wilde voor de winter de sensor gerepareerd hebben. In het uiterste geval een nieuwe, maar eerst even e.e.a. proberen!
Ik wilde voor de winter de sensor gerepareerd hebben. In het uiterste geval een nieuwe, maar eerst even e.e.a. proberen!