graag stel ik me even voor. Ik ben Elmer Dammers, en sinds ongeveer een week ben ik nieuw op dit forum, vanwege de aankoop van een leuke Volvo 240 2.3 Polar Estate ('93).
Zelf was ik aanvankelijk sceptisch over deze auto en deed hem af als een "ouwe bak", maar de sfeer en de gemoedelijkheid van deze auto die ik tijdens de proefrit ervaarde maakte mij zowaar enthousiast! De auto gaat functioneren als trekauto voor de ritten van en naar de circuits; samen met een kameraad rijd ik in de BMW E30 Cup (DRS Motorsport).
Nu ben ik reeds enkele weken de trotse bezitter (samen met die kameraad) van deze auto, en voor ons als sleutelaars is het natuurlijk een sport om de auto in tiptop conditie te brengen

Nu gaat dit naar onze mening wel lukken; de carosserie is afgezien van een klein deukje in het goed te vervangen voorscherm strak (vrijwel roestvrij), het interieur nog mooi, en de algehele staat nog zeer netjes.
Echter, deze auto heeft de volgende problemen, en graag zou ik hier wat advies over krijgen:
- de kabelboom van de achterklep schijnt defect te zijn. Is dit gebruikelijk bij dit model, waar is deze verkrijgbaar en vanaf welk punt dien ik deze te vervangen?
- gisteren reden wij op snelwegtempo, en ineens kwam er een luide pieptoon vanuit het dashboard. Wij dachten aan een object in de ventilatie, maar de pieptoon bleef wanneer we deze uitgeschakeld hadden. Naarmate het tempo zakte, verdween ook de piep. Kan dit wellicht te maken hebben met een soort kortsluiting oid? De piep klonk mij vrij electronisch in de oren.
-verder dringt er bij wat vlotter accelereren en bij wat hogere snelheden een soort licht gebonk/gedreun door in het interieur. Dit is niet heel storend, maar lijkt me niet normaal (en moet dus opgelost worden:). Ikzelf heb al gezien dat de motorsteun aan vervanging toe is. Deze wordt dus zeker vervangen, maar kan het ook te maken hebben met bijvoorbeeld rubbers bij de achteras? Is dit probleem bekend bij iemand?
Alvast dank voor uw reactie, foto's van de nieuwe aanwinst volgen binnenkort!
Groeten Elmer