Remschijven
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik heb wel meer "feeling" in de remmen nu, je kunt het beter doseren en dat is dan weer lekker met de nogal hard remmende setup die ik nu heb. Verder is massief prima als je er nooit echt gek mee doet, maar mijn S60 wil zo heel af en toe nog wel eens een rood/witte curbstone van dichtbij zien
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
Vandaag de schijven en blokken voor vervangen, ik weet nu zeker dat het de 15" schijven zijn
Wat een heerlijkheid om weer zonder trillingen te remmen, het lijkt wel of het rempedaal nu dieper aangrijpt maar dat zal wel suggestie zijn, hij remt weer prima.
Overigens heb ik de schijven en blokken besteld bij www.carpartsdirect.nl

Wat een heerlijkheid om weer zonder trillingen te remmen, het lijkt wel of het rempedaal nu dieper aangrijpt maar dat zal wel suggestie zijn, hij remt weer prima.
Overigens heb ik de schijven en blokken besteld bij www.carpartsdirect.nl
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland

S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
@FrankS60, dat lijkt op heel veel kopervet......
Lijkt mij een beetje te veel. :oops:
Trouwens bij ABS gebruikt men geen kopervet meer.
Lijkt mij een beetje te veel. :oops:
Trouwens bij ABS gebruikt men geen kopervet meer.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Dat is het eerste dat ik ook dacht, toen ik de foto zag.AlexV70 schreef:@FrankS60, dat lijkt op heel veel kopervet......
Lijkt mij een beetje te veel. :oops:
En toen was de pot leeg........ :shock:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 30.08.2010 - 21:42
Bedankt voor de foto Frank, hoop dat je niet speciaal hier voor alles los gehaald hebt
Deze dien je dus schoon te maken bij vervangen van remschijven als ik het goed begrijp.
Maar bij schijven die er al lange tijd op zitten kan dit geen oorzaak zijn van trillen tijdens remmen??
Deze dien je dus schoon te maken bij vervangen van remschijven als ik het goed begrijp.
Maar bij schijven die er al lange tijd op zitten kan dit geen oorzaak zijn van trillen tijdens remmen??
Volvo S60 2.4 170Pk 2002
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Niet op je schijven smeren he, dan wordt je remweg nogal lang ::?@FrankS60, dat lijkt op heel veel kopervet......
Lijkt mij een beetje te veel.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Gelukkig is het een plaatje van internet! Ik moest er ook wel om lachen maar het illustreert wel het onderdeel heel aardig
Het is nota bene van het Toyota forum uit België :oops: Als je goed kijkt zie je ook maar 4 tapeinden, dus een S60 kan het nooit zijn ivm de 5 bouten en geen tappen+moeren!
Voor wat betreft het trillen; normaliter niet maar je kunt ze altijd eens loshalen en even goed schoonmaken eronder, eventueel met een heel fijn schuurpapiertje. Het belangrijkste is dat de schijf goed vlak op de naaf zit zodat je geen slingering hebt.
Mocht je het willen proberen of het de schijven zelf zijn, ik heb hier nog een setje gebruikte 302mm (voor de 16 inch wielen) remschijven liggen die van mijn eigen auto af komen. Zijn recht en goed. Wil ze wel graag weer retour ivm reservesetje.
Voor wat betreft het trillen; normaliter niet maar je kunt ze altijd eens loshalen en even goed schoonmaken eronder, eventueel met een heel fijn schuurpapiertje. Het belangrijkste is dat de schijf goed vlak op de naaf zit zodat je geen slingering hebt.
Mocht je het willen proberen of het de schijven zelf zijn, ik heb hier nog een setje gebruikte 302mm (voor de 16 inch wielen) remschijven liggen die van mijn eigen auto af komen. Zijn recht en goed. Wil ze wel graag weer retour ivm reservesetje.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Kijk daar heb je ons tuk.FrankS60 schreef:Het is nota bene van het Toyota forum uit België :oops: Als je goed kijkt zie je ook maar 4 tapeinden, dus een S60 kan het nooit zijn ivm de 5 bouten en geen tappen+moeren!

- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland

S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Hallo allemaal,
Remschijven vervangen jongen jongen wat een gedoe met maten wordt er gek van. Goed ik wil ook mijn remschijven vervangen aan de voorzijde de wielmaat is 17 inch volvo 2.0 liter turbo Classic cabrio 2005 met 120 KW en 163 Pk.
Wie weet nu uiteindelijk de diameter van de remschijf voor mijn wagen, aan de voorkant.
Groeten,
Herman
Remschijven vervangen jongen jongen wat een gedoe met maten wordt er gek van. Goed ik wil ook mijn remschijven vervangen aan de voorzijde de wielmaat is 17 inch volvo 2.0 liter turbo Classic cabrio 2005 met 120 KW en 163 Pk.
Wie weet nu uiteindelijk de diameter van de remschijf voor mijn wagen, aan de voorkant.
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Herman, wees je ervan bewust dat je deze vraag stelt in het V70N gedeelte dus dat de antwoorden die je hier leest niet voor jouw model gelden.
Dat gezegd hebbende: enige manier om zeker te zijn is goed kijken of opmeten wat je nu hebt. De grootte van je velg zegt niets. Wellicht is de auto uit geleverd met 15 inch velgen en zit er 280mm onder. Misschien heeft een vorige eigenaar al eens een remupgrade gedaan?
Als ik zoek op jouw model zijn er 2 maten 280 en 302mm. Volgens mij heeft 302mm van die koelvinnen tussen schijf en naaf. Daar zou je het aan kunnen zien.
Dat gezegd hebbende: enige manier om zeker te zijn is goed kijken of opmeten wat je nu hebt. De grootte van je velg zegt niets. Wellicht is de auto uit geleverd met 15 inch velgen en zit er 280mm onder. Misschien heeft een vorige eigenaar al eens een remupgrade gedaan?
Als ik zoek op jouw model zijn er 2 maten 280 en 302mm. Volgens mij heeft 302mm van die koelvinnen tussen schijf en naaf. Daar zou je het aan kunnen zien.
S60 D5 2002, 842.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Ik zie alleen de ventilatie tussen de schijf.
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Ja ik heb ze net opgemeten en inderdaad 280mm. Heel erg bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003