LPG of Diesel

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

M@rcel schreef:
sju_art schreef:Als je dus zorgt dat je er een "flashlube" smeringsysteem bij hebt, zou je de gehele motor ontzien?

Zijn die trouwens achteraf nog eens te plaatsen ondanks dat men al een hele tijd op een LPG installatie rijd?
De montage schijnt redelijk kritisch te zijn om te zorgen dat elke cilinder dezelfde smering krijgt. De electronische versie van Flashlube schijnt beter te zijn (in zowel verdeling als dosering).
Vialle brengt binnenkort een nieuw systeem op de markt, Vvp, Vialle valve protection.
Het is een additief (zoals flashlube) dat mee ingespoten word tijdens lpg bedrijf.

Voor de LPi, LPfi en LPdi is er naast het standaard garantiepakket, een optioneel totaal garantiepakket, alles incl motorgarantie tot 150.000km.
Het Vvp systeem behoort tot de standaard uitrusting in dit totaal pakket.
Kleppen stellen word binnenkort ook verleden tijd, als je lpg rijd met de nieuwste Volvo's.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Klinkt goed, alle bekende problemen lijken daarmee dan de wereld uit, geeft Volvo ook de gebruikelijke garanties bij de nieuwste Volvo's op lpg?
Volvo for life
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Ik blijf het ieder topic wat ik lees over LPG nog maar weer even vermelden; wij hebben een V50 2.4 van 2006 op LPG. Reeds 145000km waarvan ongeveer 75000 op gas. Tot nog toe, geen enkel probleem. Uiteraard wel met Flashlube.

Ieder zijn eigen ervaring, laten we het daar op houden. Ik heb het al vaker gezegd, mochten er problemen komen, zal ik ze zeker vermelden.

Wat ons betreft heeft het maar een groot nadeel: de actieradius. Met de relatief kleine tank mag je blij zijn als je de 400km haalt. In mijn 850 haal ik er 500, maar daar gaat dan ook meer in. Voor ons hoe dan ook een reden om de opvolger van de V50, waarschijnlijk weer als diesel te nemen (D3? :) )
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
lagodolce
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 12.09.2009 - 16:25

[quote="945i"]Heb ooit 200.000 km gereden met een Omega op LPG, buiten de vele problemen met de LPG installatie was de actieradius van 250KM de grootste ergernis.[/quote]

Zo zie je maar weer dat alles betrekkelijk is. Ik heb met 2 Omega's resp. 250 K en 380K op LPG gereden zonder problemen!
En nu rij ik al weer enige tijd probleemloos op LPG in een 940.
riny
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 10.02.2007 - 20:45
Locatie: nh

Ik heb de audi A6 4cyl 20v op lpg G3 ingeruild op een s60 d5 een wereld van verschil de rust de snelheid de afstanden op een tank brandstof ongeveer 1100 km met de volvo .met de audi 400.000 gereden zonder problemen ,bij aanschaf van de s60 137.00km nu met de s60 300,000 wel met dure reparaties , maar rijd zo fijn dus op naar de 500,000 succes met jullie keuze
1971/1973 volvo 142 , 1973/1978 opel kadett gsi1980/1983 buggie classic 1600 1983/1988 citoen ds 1989/1999 bmw 325ia 2000/2006 audi a6 2006/20011 volvo s60 d5 2011/heden c70 d5
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Ben sinds kort overgestapt van een T5 op LPG naar een D5 en het bevalt prima!
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”