Dakhemel demonteren

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
verton
Starter

Hallo 240 vrienden

Ik heb een probleem met het functioneren van de achterruitwisser: breuk in de kabel door scharnier achterklep. Kan iemand me zeggen hoe ik de dakhemel los kan maken om een nieuwe kabel te trekken door scharnier?
laptoprob
2nd Gear member

Achteraan in het midden of in de hoek starten: voorzichtig losmaken. Er zit een strakkere kunststof strook achter die om een stalen strip gevouwen zit. Die buigzame kunststof strip moet je dus om dat staal heen pielen.
admiral
5th Gear member

laptoprob schreef:Achteraan in het midden of in de hoek starten: voorzichtig losmaken. Er zit een strakkere kunststof strook achter die om een stalen strip gevouwen zit. Die buigzame kunststof strip moet je dus om dat staal heen pielen.
Neem een lasdraadje en buig daar een klein haakje aan, niet te groot maar groot genoeg dat het dat plastic randje kan pakken en dan voorzichtig trekken, stukje bij beetje.
verton
Starter

Dank voor de tips ben ik zeer mee geholpen. Ga het proberen
verton
Starter

laptoprob schreef:Achteraan in het midden of in de hoek starten: voorzichtig losmaken. Er zit een strakkere kunststof strook achter die om een stalen strip gevouwen zit. Die buigzame kunststof strip moet je dus om dat staal heen pielen.
Dank voor je tips. Ga ik proberen
verton
Starter

Dank voor je tip. Ga het proberen
verton
Starter

Dank voor de tips
verton
Starter

Dank voor de tips laptoprob,
laptoprob
2nd Gear member

monteren is hetzelfde, maar andersom uiteraard. Niet echt veel makkelijker overigens!
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”