Op den duur wil ik de downpipe + uitlaat aanpassen.
Mede om er sportieve roffel uit te laten toveren.
Aangezien ik totaal geen ervaring heb met een sportuitlaat op T5, zou ik hier over graag wat informatie in willen winnen.
Wat zijn de ervaringen?
Welke uitlaat voor de T5?
- RobbertC70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb er een 3" DP met aansluitend 2.5" uitlaat achter hangen.
Dat is RVS en van het merk Ferrita (v. European Tuning).
Heerlijke duistere brom die zwaarder wordt naarmate het spul opwarmt.
Ik vind het totaal niet overheersen binnen. Klinkt mooi.
Aanvankelijk had ik alleen het uitlaat gedeelte laten monteren, en toen verbeterde het geluid al zonder te overheersen.
Mijn T-5 was namelijk gewoon echt helemaal stil, wat ik iets te braaf vond voor het blok wat erin lag.
Dat is RVS en van het merk Ferrita (v. European Tuning).
Heerlijke duistere brom die zwaarder wordt naarmate het spul opwarmt.
Ik vind het totaal niet overheersen binnen. Klinkt mooi.
Aanvankelijk had ik alleen het uitlaat gedeelte laten monteren, en toen verbeterde het geluid al zonder te overheersen.
Mijn T-5 was namelijk gewoon echt helemaal stil, wat ik iets te braaf vond voor het blok wat erin lag.
1998 C70 T-5 Automaat. MTE Performance. Black Gold!
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
- oddball
- 2nd Gear member
Precies, die van mij is ook nog muisstil.
Ik heb ook al gekeken naar een JT downpipe + uitlaat, volledig 3 inch:

Kosten: 900 E.
Maar hij is niet van RVS, en ik weet niet wat voor geluid hij produceert.
Het moet geen bulderbak worden.
BSR heeft een downpipe van RVS, maar is gelijk al 714E:

Rest van het BSR systeem is 527 E:

Waar dient de dubbele pijp na de cat tot de einddemper voor?
Geluidsreductie?
Ik heb ook al gekeken naar een JT downpipe + uitlaat, volledig 3 inch:

Kosten: 900 E.
Maar hij is niet van RVS, en ik weet niet wat voor geluid hij produceert.
Het moet geen bulderbak worden.
BSR heeft een downpipe van RVS, maar is gelijk al 714E:

Rest van het BSR systeem is 527 E:

Waar dient de dubbele pijp na de cat tot de einddemper voor?
Geluidsreductie?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
-
- 1st Gear member
Ik heb zelf een S40 T5 met originele uitlaat. heb wel eens ergens een engelse site gezien die een RVS sportuitlaat maakten, zal wel eens opzoeken, geluid zou donker en niet te luid zijn. Nu is mijn T5 ook ,,muisstil,, !
Volvo S40 T5 AWD MY2007
- oddball
- 2nd Gear member
Dat zou mooi zijn.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
- oddball
- 2nd Gear member
Ik ga direct kijken!
Ferrita Downpipe 845 E, Ferrita systeem 579 E.
Simons heeft niets voor de V70n.
Misschien moet ik toch eens informeren bij EPS.
Ferrita Downpipe 845 E, Ferrita systeem 579 E.
Simons heeft niets voor de V70n.
Misschien moet ik toch eens informeren bij EPS.
- oddball
- 2nd Gear member
Kan heel goed kloppen, alleen wordt het vermogen dan nog niet optimaal benut.
Pas na een maatchip komt de grotere diamater + racekat tot zijn recht.
Bij mijn Audi A3 1.8t zit de cat er niet meer onder en is alles een beetje ruimer.
Standaard specs: 150pk en 210Nm.
Na een maatchip kwam hij op 219pk en 370Nm.
Pas na een maatchip komt de grotere diamater + racekat tot zijn recht.
Bij mijn Audi A3 1.8t zit de cat er niet meer onder en is alles een beetje ruimer.
Standaard specs: 150pk en 210Nm.
Na een maatchip kwam hij op 219pk en 370Nm.
-
- 1st Gear member
ik zit ook nog te twijfelen over chiptuning, nu al 230 pk, na chiptuning 278 zegt men in Utrecht, zou rond de 500 euries kosten, zou ook zuiniger zijn (zeggen ze...) ga nu eerst voor andere velgen, moet winterbanden heben en laat deze op de originele zetten, koop daarna waarschijnlijk 18 of 19 inch en 215 breed. misschien volgend jaar toch laten tunen.
Volvo S40 T5 AWD MY2007
- oddball
- 2nd Gear member
De Audi is wel zuiniger geworden door alle aanpassingen.
Het verbruik was gem. 8.3L op 100km, en is na de aanpassingen gem. 7.3L geworden.
Het verbruik was gem. 8.3L op 100km, en is na de aanpassingen gem. 7.3L geworden.
- oddball
- 2nd Gear member
Als ik nieuwe velgen koop worden het deze in 18":t5 awd schreef:ik zit ook nog te twijfelen over chiptuning, nu al 230 pk, na chiptuning 278 zegt men in Utrecht, zou rond de 500 euries kosten, zou ook zuiniger zijn (zeggen ze...) ga nu eerst voor andere velgen, moet winterbanden heben en laat deze op de originele zetten, koop daarna waarschijnlijk 18 of 19 inch en 215 breed. misschien volgend jaar toch laten tunen.

Volvo Odysseus replica van IPD.
Passend op een V70n (naaf is groter dan origineel, die past alleen op de V70nn)
- FrankS60
- 5th Gear member
Mocht je het BSR systeem (DP + sportflow) willen horen, ik heb het op de 2.4T zitten. Daarna gechipt door fasttech en ben over beide erg tevreden. Het geluid is niet heel erg toegenomen, je wordt niet nagekeken als je normaal aan het cruisen bent en op de snelweg is het ook vrijwel niet merkbaar. Als je echter even op het gas gaat is het wel goed te horen, en ik moet zeggen dat de klank ook mooi donker en rustig is.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 1st Gear member
Velgen zijn mooi !!!, waar kun jij die kopen ? Mijn vrouw is er ook van gecharmeerd (zij is degene die andere velgen wil, ik ben echt een lucky guy !!) Heb een adres in Vijfhuizen gevonden, bij Haarlem, is voor ons een half uurtje, ga zaterdag denk ik even kijken.
Volvo S40 T5 AWD MY2007
- oddball
- 2nd Gear member
De velgen zijn van IPD, european tuning is daar importeur van.
Die zou je dan moeten benaderen.
Site van IPD:
http://www.ipdusa.com/
Site van European tuning:
http://www.europeantuning.nl/
Die zou je dan moeten benaderen.
Site van IPD:
http://www.ipdusa.com/
Site van European tuning:
http://www.europeantuning.nl/
- oddball
- 2nd Gear member
Is jouw chip afgesteld op de bank?FrankS60 schreef:Mocht je het BSR systeem (DP + sportflow) willen horen, ik heb het op de 2.4T zitten. Daarna gechipt door fasttech en ben over beide erg tevreden. Het geluid is niet heel erg toegenomen, je wordt niet nagekeken als je normaal aan het cruisen bent en op de snelweg is het ook vrijwel niet merkbaar. Als je echter even op het gas gaat is het wel goed te horen, en ik moet zeggen dat de klank ook mooi donker en rustig is.
Wat voor cat heb jij eronder, en heb jij het systeem bij Fasttech gekocht?
Fasttech biedt leuke pakketten aan, maatchip icm compleet systeem of alleen DP.
Bij mijn weten alleen systemen van JT tuning.
- FrankS60
- 5th Gear member
Ik heb mijn uitlaat bij BSR gehaald (nouja op laten sturen) en er zelf onder gezet, en daarna naar fasttech die hem wel op de bank hebben gehad, maar er toen niets meer aan veranderd hebben. Hij loopt ook erg lekker moet ik zeggen en ik hoef niet de laatste 1,5 pk eruit te hebben.
De heren vast Fasttech wisten me te vertellen dat mijn BSR downpipe toch wel ontzettend lijkt op de JT versie dus wellicht van dezelfde fabriek. Het is hoe dan ook een prima systeem als je het mij vraagt. Bij Fasttech hebben ze inderdaad leuke deals, maar heb uiteindelijk toch de uitlaat van BSR gehaald na deze gehoord te hebben bij een ander forumlid. Was gewoon precies wat ik zocht.
De heren vast Fasttech wisten me te vertellen dat mijn BSR downpipe toch wel ontzettend lijkt op de JT versie dus wellicht van dezelfde fabriek. Het is hoe dan ook een prima systeem als je het mij vraagt. Bij Fasttech hebben ze inderdaad leuke deals, maar heb uiteindelijk toch de uitlaat van BSR gehaald na deze gehoord te hebben bij een ander forumlid. Was gewoon precies wat ik zocht.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- oddball
- 2nd Gear member
Okey, duidelijk.
Wat voor cat heb jij eronder?
200 CPI?
Wat voor cat heb jij eronder?
200 CPI?