Prachtige wagen, welke altijd binnen gestaan heeft en Volvo dealer onderhouden werd.
Na jaren met veel plezier gebruik gemaakt te hebben van deze wagen stopten ze met werken en gingen automatisch ook minder KM's rijden. In 2007 begon de auto steeds moeilijker te lopen, horten en stoten tijdens het doortrekken in de 2e/3e versnelling in combinatie met veel zwarte rook uit de uitlaat.
De auto is diverse keren na de dealer geweest maar deze kreeg de auto niet goed afgesteld, vermoed werd dat het de carburateur was welke niet meer helemaal deugde. Nieuw exemplaar: € 1100,-
Logisch dat mijn grootouders dat gezien de 'economische' waarde geen hele beste investering vonden.
Het was halverwege 2007 dat mijn grootmoeder het vertrouwen in de 740 heeft opgegeven en mijn grootvader 'verbood' haar daar nog langer in te vervoeren

De auto moest weg!

Uiteindelijk hebben ze toen op redelijk korte termijn een nieuwe S40 full options gekocht. Prachtige auto, eens een Volvo rijder, altijd een Volvo rijder, zeker bij hun.
De verkoper bood slechts € 500,- voor de 740GL met een schamele 162.000km op de teller. Zonde om hem daarvoor weg te doen en aangezien we geen gebrek aan ruimte hebben konden de we oude bak stallen om hem vervolgens niet meer te gebruiken.
Sinds kort heb ik een andere baan waardoor ik ruim 100km per dag aan woon/werk verkeer KM's maak. Aangezien mijn vorige werkgever op slechts 2km van mijn huis zit heb ik hiervoor geen auto nodig, dit ligt nu even anders. Er moet dus een auto komen....
Totdat opa zei: "maar de 740 is er ook nog! - Is dat niet wat voor jou?"
Inmiddels is de 'tank' 25 jaar oud geworden en dus gepromoveerd tot 'oldtimer'. Heb de auto vorige week uit de loods getrokken, nieuwe accu erin gezet, sleutel erin: de auto sloeg in 1x aan. Ge-wel-dig!!
We wat kleine zaken als vast zittende remmerij en stugge versnellingspook, en die muffe geur in de auto! Dit is echter allemaal vrij snel te verhelpen wat inmiddels ook gebeurt is. De auto even flink van binnen en van buiten schoon gemaakt en hij mag er weer zijn!
Intussen heeft de auto natuurlijk nog steeds het probleem dat hij slecht loopt, dit was immers de reden dat hij aan de kant gezet is. Via internet opzoek gegaan naar een andere carburateur, en deze ook gevonden. Vanmorgen de auto naar de Volvo dealer gebracht om de hele bende perfect te laten afstellen, zo mogelijk worden ook de vloeistoffen ververst.
Hoe e.e.a. uitpakt laat ik uiteraard weten.
De volgende stap is: LPG! - Mits de auto goed loopt op benzine.