turbo reparatie V50 - 2005

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
stefanul
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01.10.2010 - 17:04

Afgelopen week heeft de turbo van onze V50 het bij een km-stand van 188000 begeven.
De auto is afgesleept en onderzocht door een Volvo dealer.

Turbo moet vervangen en motorsmering systeem moet gereinigd worden in verband met mogelijke metaaldelen die daarin zijn gekomen.

Afijn kan gebeuren. Waar ik echt van van mijn stoel viel is de prijsopgave die volgde. Ben benieuwd of andere gebruikers hier vergelijkende prijzen voor kennen. Is dit een normale prijs of niet.

De reparatie van de turbo komt op 1500 incl en de spoeling op 500 inclusief. :shock:

Ik ben benieuwd naar uw reacties.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21382
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Reken even mee: turbo is duur en uit- en inbouwen kost ook en groot aantal uren. En dat spoelen zal gebeuren met misschien wel 5 maal de hoeveelheid motorolie die er normaal in gaat. En daar is een monteur ook weer een ochtend mee bezig.
En tot slot een proefrit. Die duurt hopelijk geen 5 minuten maar een uur om te ontdekken of alles weer goed is.

Zomaar even wat gefilosofeerd over een prijs.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Turbo los nieuw ongeveer 700 tot 900 euro, een halve dag werk (als het geen hele is) , turbomontagesetje zoals nieuwe moeren, pakkingen, tapeinden +/- 100 euro, motorolie is iets van een 10 euro per liter, 5 liter voor normale oliewissel, 50 euro per spoeling en dat zullen ze ook inderdaad wel een paar keer doen, wellicht op druk met apparatuur om alles eruit te krijgen.

Die spoeling van 500 euro vind ik nog redelijk prijzig, maar ik weet niet precies hoe ze dat aanpakken. Wellicht pompen ze er een grote hoeveelheid olie doorheen en dan is het heel begrijpelijk. Die 1500 is zeker voor de dealer een hele normale prijs.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Volgens mij is dat helemaal geen vreemde prijs, ik hoop alleen dat ze voor dat spoelen geen al te dure olie gebruiken, beetje zonde van het geld.

Tip: als je van plan was ooit nog eens een turbo-upgrade te laten doen, now is the time!!

Succes, en gecondoleerd met de financiële klapper.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Vervangen ze de intercooler ook voor die prijs,dat moet namelijk ook!
Vanwege eventueel slijpsel.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Owja goede tip inderdaad R&R, of in ieder geval die ook heel goed cleanen (is best lastig).
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”