Hallo,
Ik heb mijn Volvo 242 omgebouwd met een B230FT motor uit 1989. Maar ik heb nu de standaard radiateur erin gebouw van een 2,3i. Is deze koeling voldoen of zijn er mensen die andere ervaring/oplossingen hebben.
Ik hoor het graag.
Dimitri
koeling 240 turbo
- psychonautlib
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 08.06.2009 - 21:51
- Contacteer:
Kun je het niet gewoon uitproberen? Wordt de motor warmer dan hij hoort te worden, dan zou ik eerst een andere thermostaat proberen. Pas als dat niet werkt een andere oplossing.
BTW: je kan speciale radiatoren krijgen voor warmere landen. Die hebben meer koelend vermogen.
Heb net een andere radiator in mijn 244 automaat. Een van aluminium met kunststof reservoirs. Koelt zéér goed.
Eabe
BTW: je kan speciale radiatoren krijgen voor warmere landen. Die hebben meer koelend vermogen.
Heb net een andere radiator in mijn 244 automaat. Een van aluminium met kunststof reservoirs. Koelt zéér goed.
Eabe
Volvo 244 GL Automaat, 1980
Volvo 440 LPG G3, 1994
Volvo 440 Automaat LPG, 1994
Volvo 440 LPG G3, 1994
Volvo 440 Automaat LPG, 1994
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hee Dimmes, lekker online jongen!? Heb je die aandrijfas al pas? Misschien kun je een electrische koelfan erop zetten met een knopje of een warmtegestuurd relais zoals op nieuwere auto's.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
arnok
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 20:20
Dag,
koeling van een 240Turbo is echt een probleem, ik heb een watergekoelde Turbo maar daarnaast 2 buizen vanuit de voorzijde rechtstreeks op de Turbo gericht. 1 buis rond 60 van boven op de Turbo eneen buis rond 110 van uit de onderzijde op het onderste deel van de Turbo. De onderste RVS spiralo buis aan de spoiler gemonteerd. de bovenste aluminium spiralo buis een gat boven de oliekoeler gezaagd en achter de gril gestoken. Koeling met deze 3 aanpassingen redelijk onder controle.
groet arno
koeling van een 240Turbo is echt een probleem, ik heb een watergekoelde Turbo maar daarnaast 2 buizen vanuit de voorzijde rechtstreeks op de Turbo gericht. 1 buis rond 60 van boven op de Turbo eneen buis rond 110 van uit de onderzijde op het onderste deel van de Turbo. De onderste RVS spiralo buis aan de spoiler gemonteerd. de bovenste aluminium spiralo buis een gat boven de oliekoeler gezaagd en achter de gril gestoken. Koeling met deze 3 aanpassingen redelijk onder controle.
groet arno















