Afgelopen donderdag avond moest ik naar Utrecht en op de snelweg merkte ik ineens dat ik geen vermogen meer had. Ongeveer 1/2 seconden daarna is de motor weer uitgevallen en moest ik naar de vluchtstrook

De portier verlichting gaat aan en alle lampjes daarna net zoals je hem in het contact I zet. Het is best gevaarlijk, vooral als er geen vluchtstrook is op dat moment.
Op de vluchtstrook de sleutel er uitgehaald en weer aangezet, na 2 meter rijden sloeg hij weer af, nog een keer, weer hetzelfde toen even 2 minuten laten staan, en toen ging het weer. Ik heb toen met zweet in mijn handen de laatste 30km 90km/u gereden. De terugweg ging wel goed met +- 100Km/u.
Goed, dit is nu de tweede keer in 1500Km dat het voorkomt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat het meerdere dingen kunnen zijn?
Wat ik ook merk is dat het lijkt dat bij gewoon rijden hij soms echt moeite heeft met flink optrekken. Het is ook net alsof het stuk voor de kickdown heel traag is en pas bij de kickdown wat gebeurd.
Ik ken een Volvo monteur die hier naar gaat kijken en al heeft gekeken, hij heeft mij eerder verteld dat er iets in de katalysator was afgebroken en was doorgeschoten in de eind demper, hij kon zich voorstellen dat dit vermogen doet afnemen.
Hij vond echter de auto niet raar rijden de vorige keer maar ik zelf wel

Soms geeft hij ook aan dat de portier open is, terwijl dat niet zo is (het rode portierlampje gaat dan ook branden, is net van de buitenkant te zien). Deze knipperde ook even bij het uitvallen van de motor, ik heb toen de portier open en dichtgedaan op de vluchtstrook en toen kon ik wel verder rijden, geen idee of het met elkaar te maken heeft of dat het toeval is.
- Elektronisch gaskleppenhuis is vervangen (gele sticker).
- Nieuwe software er in voor meten van uitstoot, iets minder nauw dan de oude.
Iemand enig idee wat dit kan zijn, ik ben bang voor heel veel kosten ondanks dat ik een Volvo monteur ken.