Distributieriem

Geleverd vanaf 2003
Rooz
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 02.10.2010 - 14:14

Bedankt mannen.

Volgens het VADIS boekje zit er in de (Ford!) 1.8B motor een ketting. Hoe kan ik dat in mijn auto zien? Let op: ben niet een sleutelaar!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

ICEFOX schreef:
bart simpson schreef:
ICEFOX schreef:Of toch ook wel...

De discussie is al eens in een ander topic gevoerd of er op de 1.8 een ketting of een riem zit. VADIS wees toen uit dat er een ketting op zit.
echt niet, 1.6B, 1.8B en 2.0B zijn qua constructie gelijk.
Volvo heeft op dit moment geen enkele motor met een ketting
Ramon&Ramon schreef:Alle V50 modellen hebben inderdaad een riem en geen ketting,ook de diesels hebben een riem.
De 5 cilinder van 2005 gaat om de 160000km..
@ Bart, Ramon&Ramon,

Wie helpt me dan met het volgende zoekplaatje klik

Deze motor krijg ik te zien als ik in VADIS voor een V50 de 1.8 motor kies. Nu geloof ik jullie direct, maar vroeg me toch af of er dan wel een 1.8 met ketting bestaat...
De foto,s vertellen inderdaad iets anders dan mijn documentatie,dit is een ketting aangedreven klepmechaniek,dat is duidelijk.
Ik duik er nog is even in..
Gebruikersavatar
MauritsvdT
5th Gear member
Berichten: 1612
Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

FrankS60 schreef:Laat je niet afschrikken door Bart Simpsons onbehouwen manier van reageren op sommige dingen, hij schijnt het niet verkeerd te bedoelen.
ik kan er elke keer weer om lachen.
:lol:
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

gebruikte Volvo in 2005 dan al Ford motoren?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

Ik dacht eerder anders om Ford gebruikt Volvo.
2.5 in de smax of xmax hoe zo'n ding ook mag heten
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een 1.8 B4184S heeft dus een distributieketting,de overige benzine motoren hebben een riem.
Dus het verhaal van Icefox klopt dus!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Is dus inderdaad een Ford benzine motor.
Gebruikersavatar
V50_1.8
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 27.02.2010 - 15:23

Ik rij zelf in een V50 1.8 uit 9/2004; navraag bij de dealer leerde mij inderdaad dat er een ketting in zit. Ben zelf absoluut geen sleutelaar dus sluit me aan bij de vraag die eerder werd gesteld: welke kap moet ik lospeuteren (en hoe) om dit zelf te checken?
Volvo V50 1.8 Kinetic MY 2005 Barents Blue, Castalia, High Performance Audio
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Bij een ketting zit er denk ik geen kunststof kap over.. Dan zou je het kleppendeksel los moeten halen...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

Dus geen 1.8
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

in 2004 kwam de 1.8 in de S40/V50, die kwam rechstreeks van de plank van Ford
Volvo for life
Gebruikersavatar
ICEFOX
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 13.07.2005 - 10:46
Locatie: Wijhe

Ramon&Ramon schreef:Een 1.8 B4184S heeft dus een distributieketting,de overige benzine motoren hebben een riem.
Dus het verhaal van Icefox klopt dus!
Specifiek had ik het over de B4184S11.
Zo heb je nu natuurlijk de B4184S8 flexifuel welke geloof ik wel weer een riem heeft. En in de S/V40 de B4184S2 en 3 en nog zo een paar, welke ook weer een riem hadden?
Wellicht dat de S11 de enige motor is waar mischien een ketting voor de distributie zorgt?
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

:shock: in welke S40 zat de B4184S11? en gelijk hebben is gelijk hebben, dus mijn nederige excuus
Volvo for life
Gebruikersavatar
ICEFOX
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 13.07.2005 - 10:46
Locatie: Wijhe

bart simpson schreef::shock: in welke S40 zat de B4184S11? en gelijk hebben is gelijk hebben, dus mijn nederige excuus
Zover ik kan zien alleen in de S40/V50 vanaf 2004, dus het "nieuwe type" S40.

Mn gelijk hoef ik hier niet te halen en excuses is ook niet nodig. Probeer enkel mee te denken en te helpen waar ik kan. Maar toch bedankt.
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het klopt als een bus,ik wist het dus ook niet,maar dat komt wel vaker voor.:)
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Uit de Focus ken ik die motor als een heel fijn torretje! Lekker soepel en met ausdauer.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Fluppes
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 10.01.2011 - 12:47
Locatie: Zuid Limbabwe

Ramon&Ramon schreef:Is dus inderdaad een Ford benzine motor.
En zelfs dit klopt niet. De 1.8 en 2.0 benzine zijn ontwikkeld door Mazda.(Er zit ook nog een 2.3 in deze serie, maar deze is niet door Volvo gebruikt)

Duratec HE (MI4)

De Duratec HE (MI4) is de productnaam voor een reeks 4 cilinder-lijn verbrandingsmotoren welke ontwikkeld zijn door Mazda onder de naam "MZR", en door Mazda, Ford en Volvo voor de automobielindustrie worden geproduceerd. Binnen deze lijn zijn motoren met een cilinderinhoud van 1.8L, 2.0L en 2.3L opgenomen.
1.8L (110 CID; 1796 cc)

Boring 83.0 mm (3.3 inch) Slag 83.1 mm (3.3 inch).

Benaming per merk:

Ford: Duratec HE 1.8L
Mazda: MZR 1.8L (L8-DE)
Volvo: 1.8L B4184S11
Volvo: 1.8L flexi-fuel B4184S8

2.0L (122 CID; 1999 cc)

Boring 87.5 mm (3.44 inch) Slag 83.1 mm (3.27 inch).

Benaming per merk:

Ford: Duratec HE 2.0L
Mazda: MZR 2.0L (LF-DE, LF-VE, LF-VD)
Volvo: 2.0L B4204S3

2.3L (140 CID; 2261 cc)

Boring 87.5 mm (3.44 inch) Slag 94 mm (3.70 inch).

Benaming per merk:

Ford: Duratec HE 2.3L
Mazda: MZR 2.3L (L3-VE, L3-DE)
Mazda: MZR 2.3L DISI Turbo (L3-VDT)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”