Bedankt mannen.
Volgens het VADIS boekje zit er in de (Ford!) 1.8B motor een ketting. Hoe kan ik dat in mijn auto zien? Let op: ben niet een sleutelaar!
Distributieriem
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De foto,s vertellen inderdaad iets anders dan mijn documentatie,dit is een ketting aangedreven klepmechaniek,dat is duidelijk.ICEFOX schreef:bart simpson schreef:echt niet, 1.6B, 1.8B en 2.0B zijn qua constructie gelijk.ICEFOX schreef:Of toch ook wel...
De discussie is al eens in een ander topic gevoerd of er op de 1.8 een ketting of een riem zit. VADIS wees toen uit dat er een ketting op zit.
Volvo heeft op dit moment geen enkele motor met een ketting@ Bart, Ramon&Ramon,Ramon&Ramon schreef:Alle V50 modellen hebben inderdaad een riem en geen ketting,ook de diesels hebben een riem.
De 5 cilinder van 2005 gaat om de 160000km..
Wie helpt me dan met het volgende zoekplaatje klik
Deze motor krijg ik te zien als ik in VADIS voor een V50 de 1.8 motor kies. Nu geloof ik jullie direct, maar vroeg me toch af of er dan wel een 1.8 met ketting bestaat...
Ik duik er nog is even in..
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
- Locatie: Zeeuws Vlaanderen
- Contacteer:
ik kan er elke keer weer om lachen.FrankS60 schreef:Laat je niet afschrikken door Bart Simpsons onbehouwen manier van reageren op sommige dingen, hij schijnt het niet verkeerd te bedoelen.

Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
gebruikte Volvo in 2005 dan al Ford motoren?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Ik dacht eerder anders om Ford gebruikt Volvo.
2.5 in de smax of xmax hoe zo'n ding ook mag heten
2.5 in de smax of xmax hoe zo'n ding ook mag heten
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een 1.8 B4184S heeft dus een distributieketting,de overige benzine motoren hebben een riem.
Dus het verhaal van Icefox klopt dus!
Dus het verhaal van Icefox klopt dus!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is dus inderdaad een Ford benzine motor.
- V50_1.8
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27.02.2010 - 15:23
Ik rij zelf in een V50 1.8 uit 9/2004; navraag bij de dealer leerde mij inderdaad dat er een ketting in zit. Ben zelf absoluut geen sleutelaar dus sluit me aan bij de vraag die eerder werd gesteld: welke kap moet ik lospeuteren (en hoe) om dit zelf te checken?
Volvo V50 1.8 Kinetic MY 2005 Barents Blue, Castalia, High Performance Audio
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
in 2004 kwam de 1.8 in de S40/V50, die kwam rechstreeks van de plank van Ford
Volvo for life
- ICEFOX
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 10:46
- Locatie: Wijhe
Specifiek had ik het over de B4184S11.Ramon&Ramon schreef:Een 1.8 B4184S heeft dus een distributieketting,de overige benzine motoren hebben een riem.
Dus het verhaal van Icefox klopt dus!
Zo heb je nu natuurlijk de B4184S8 flexifuel welke geloof ik wel weer een riem heeft. En in de S/V40 de B4184S2 en 3 en nog zo een paar, welke ook weer een riem hadden?
Wellicht dat de S11 de enige motor is waar mischien een ketting voor de distributie zorgt?
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
XC90 2.5T MT Momentum 2005
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
:shock: in welke S40 zat de B4184S11? en gelijk hebben is gelijk hebben, dus mijn nederige excuus
Volvo for life
- ICEFOX
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 10:46
- Locatie: Wijhe
Zover ik kan zien alleen in de S40/V50 vanaf 2004, dus het "nieuwe type" S40.bart simpson schreef::shock: in welke S40 zat de B4184S11? en gelijk hebben is gelijk hebben, dus mijn nederige excuus
Mn gelijk hoef ik hier niet te halen en excuses is ook niet nodig. Probeer enkel mee te denken en te helpen waar ik kan. Maar toch bedankt.
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
XC90 2.5T MT Momentum 2005
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het klopt als een bus,ik wist het dus ook niet,maar dat komt wel vaker voor.

- Fluppes
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 10.01.2011 - 12:47
- Locatie: Zuid Limbabwe
En zelfs dit klopt niet. De 1.8 en 2.0 benzine zijn ontwikkeld door Mazda.(Er zit ook nog een 2.3 in deze serie, maar deze is niet door Volvo gebruikt)Ramon&Ramon schreef:Is dus inderdaad een Ford benzine motor.
Duratec HE (MI4)
De Duratec HE (MI4) is de productnaam voor een reeks 4 cilinder-lijn verbrandingsmotoren welke ontwikkeld zijn door Mazda onder de naam "MZR", en door Mazda, Ford en Volvo voor de automobielindustrie worden geproduceerd. Binnen deze lijn zijn motoren met een cilinderinhoud van 1.8L, 2.0L en 2.3L opgenomen.
1.8L (110 CID; 1796 cc)
Boring 83.0 mm (3.3 inch) Slag 83.1 mm (3.3 inch).
Benaming per merk:
Ford: Duratec HE 1.8L
Mazda: MZR 1.8L (L8-DE)
Volvo: 1.8L B4184S11
Volvo: 1.8L flexi-fuel B4184S8
2.0L (122 CID; 1999 cc)
Boring 87.5 mm (3.44 inch) Slag 83.1 mm (3.27 inch).
Benaming per merk:
Ford: Duratec HE 2.0L
Mazda: MZR 2.0L (LF-DE, LF-VE, LF-VD)
Volvo: 2.0L B4204S3
2.3L (140 CID; 2261 cc)
Boring 87.5 mm (3.44 inch) Slag 94 mm (3.70 inch).
Benaming per merk:
Ford: Duratec HE 2.3L
Mazda: MZR 2.3L (L3-VE, L3-DE)
Mazda: MZR 2.3L DISI Turbo (L3-VDT)