Uitlaatsysteem 2.5 T

Plaats reactie
Frumpy
5th Gear member

Weet iemand misschien waar je componenten van het uitlaatsysteem van een 2.5 T 2004 kunt kopen (behalve bij dealer)?

Als ik op de diverse onderdelensites kijk komt er een uitlaat met slechts een middendemper en einddemper naar voren, maar mijn auto heeft, als ik het goed heb, drie dempers, t.w.

een voordemper dat aan het flexstuk geschroefd zit, dan een tussendemper, en de einddemper (de pot).

Iemand suggesties?

Alvast bedankt.
S80 2,5T AUT5 2004
FrankS60
5th Gear member

Die voorste demper, na het flexstuk (dat metaalomvlochten stukje), is bij mijn weten je katalysator. Ik ken de exacte layout van de 2.5T uitlaat niet maar normaliter hebben auto's een flexstuk, een kat, middendemper en einddemper.

Dit is de downpipe met katalysator. Die verdikking is de kat, de onderste is de originele unit.

Afbeelding
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Frumpy
5th Gear member

Hoi Frank,

Je hebt inderdaad gelijk, de uitlaat heeft bij de 2.5T maar twee dempers en de Kat. Had alleen maar even liggend op de grond onder de auto gekeken en dacht dat de Kat ook een demper was.
Vanmiddag een mazzeltje bij Rima gehad, een nieuwe originele complete uitlaat (vanaf de Kat) voor maar 125 Euri gescoord. En ze hadden nog tijd om hem er onder te hangen. Ben dus weer klaar voor weinig.

By the way, ze hadden wel uitlaten met drie dempers liggen, maar die zijn volgens Rima voor de 6 cylinders.
S80 2,5T AUT5 2004
Plaats reactie

Terug naar “S80”