volvo 264

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
admiral
5th Gear member

Ik hou deze http://link.marktplaats.nl/388343231 al een poosje in de gaten en ik zie dat ie 500 gezakt is met de prijs, kan een rede hebben natuurlijk.

Is deze volvo bij iemand bekend en kan mij meer vertellen.

Hij heeft geen apk
staat een jaar stil
kleppen moeten gesteld worden :wink: PRV motor misschien nokkenas(sen) versleten.
kleine roest plekjes (zie ik niet zo gauw op de foto.
geen gas (loopt dit goed op gas)

Wel veel optie's, maar werken die ook :?:

Dan nog de bak ik heb nu een automaat met OD dus een 3 traps met OD (AW71 uit een 240 van de 90er jaren) en ik zou niet meer anders willen. Past dit op de PRV motor. (vraag heb ik als eerder gesteld maar kan het antwoord niet meer vinden)
945i
8th Gear member

Ik zie die auto vaak staan maar heb hem nooit echt goed bekeken, als je wil kan ik hem weleens beter gaan bekijken...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
admiral
5th Gear member

945i schreef:Ik zie die auto vaak staan maar heb hem nooit echt goed bekeken, als je wil kan ik hem weleens beter gaan bekijken...
Als je zou willen graag. Alvast bedankt.
jos245
3rd Gear member

admiral schreef:
Dan nog de bak ik heb nu een automaat met OD dus een 3 traps met OD (AW71 uit een 240 van de 90er jaren) en ik zou niet meer anders willen. Past dit op de PRV motor. (vraag heb ik als eerder gesteld maar kan het antwoord niet meer vinden)
Nee, past niet. Dan moet je er een van een 760 zoeken.

Voor een autobedrijf is de auto wel erg goedkoop.
Als je hem wilt kopen zou ik in ieder geval verlangen dat ze voor de aankoop eerst de kleppen stellen-desnoods tegen betaling- zodat je daarna kunt beoordelen of de motor mooi loopt.
admiral
5th Gear member

jos245 schreef:
admiral schreef:
Nee, past niet. Dan moet je er een van een 760 zoeken.

Voor een autobedrijf is de auto wel erg goedkoop.
Als je hem wilt kopen zou ik in ieder geval verlangen dat ze voor de aankoop eerst de kleppen stellen-desnoods tegen betaling- zodat je daarna kunt beoordelen of de motor mooi loopt.
Oké een bak van een 760 dus, bedankt voor het antwoord. Ik weet niet of kleppen stellen bij een PRV motor veel werk is maar voor de verkoop zou ik dit allang voor mekaar hebben.
Weesje
3rd Gear member

Was net van plan om dit weekend bij die 264 te gaan kijken, staat vlak bij mijn ouders in de buurt.
Het is wel een orginele NL auto, ben benieuwd wat hij gelopen heeft
proud owner of a:
- 1969 Amazon B20B - 1986 240 GL B23 - 2001 V40 1.8
Iroll
6th Gear member

Wel veel optie's, maar werken die ook
De airco iig niet, er zit geen snaar op de pomp zo te zien. Ziet er verder netjes uit voorzover je dat van foto's kunt beoordelen. Maar als ze in de ad zeggen "een beetje roest" moet je dat meestal lezen als "hij is flink rot" is helaas mijn ervaring. Anders plaatsen ze ook wel een foto van het beetje roest.
945i
8th Gear member

Ik vrees dat ook ja, hij heeft wel meer een (Volvo) klassieker gehad, maar de prijzen weerhielden mij altijd van het nader bestuderen van desbetreffende auto..
Deze prijs doet niet veel goeds voorspellen..:)

Ik kijk straks wel even, moet toch hondenvoer halen straks, dat zit daar vlak achter.. ;)
jos245
3rd Gear member

Kleppen stellen op zich gaat sneller dan bij een 240 omdat je geen shims hoeft te wisselen bij de PRV.
Wel ben je meer tijd kwijt met het verwijderen van de opbouw op de kleppendeksels (aircopomp.e.d.).

264's die een tikkende motor hebben worden bijna standaard verkocht met de smoes "kleppen moeten even gesteld worden".

Ik denk dan meestal: als het daaraan ligt stel ze dan zelf voordat je de auto aanbiedt :lol:
Weesje
3rd Gear member

945i schreef:Ik vrees dat ook ja, hij heeft wel meer een (Volvo) klassieker gehad, maar de prijzen weerhielden mij altijd van het nader bestuderen van desbetreffende auto..
Deze prijs doet niet veel goeds voorspellen..:)

Ik kijk straks wel even, moet toch hondenvoer halen straks, dat zit daar vlak achter.. ;)
Ben benieuwd naar je bevindingen :)
proud owner of a:
admiral
5th Gear member

264's die een tikkende motor hebben worden bijna standaard verkocht met de smoes "kleppen moeten even gesteld worden".

Ik denk dan meestal: als het daaraan ligt stel ze dan zelf voordat je de auto aanbiedt :lol:
Dat denk ik ook idd dat het bij deze auto ook zo is. Maar we zullen het wel horen.
admiral
5th Gear member

Vandaag een 264 op internet gevonden met als bouwjaar 1982 met gas maar deze heeft een ander luchtfilter huis, hij ligt meer naast het blok en is driehoekig van vorm. En het is een GLe houd dat in dat het een injectie is??
jos245
3rd Gear member

Een 82er al bijna zeker een B28E (injectie) motor hebben.

264's met carburateur zijn er sowieso weinig en zeker van de B28A.Die is volgens mij nog schaarser.
admiral
5th Gear member

jos245 schreef:Een 82er al bijna zeker een B28E (injectie) motor hebben.

264's met carburateur zijn er sowieso weinig en zeker van de B28A.Die is volgens mij nog schaarser.
Ik dacht het al te zien aan het benzinefilter bij het schutboord, die heb ik ook nl. Is dit ook de PRV motor die qua oliekanalen verbeterd is.
945i
8th Gear member

Verslagje zal even tot morgen moeten wachten, nog geen tijd gehad. :(
Weesje
3rd Gear member

Ha je houdt ons in spanning :D
proud owner of a:
945i
8th Gear member

Ben vanmiddag even gaan kijken, Robbert (de eigenaar) was er niet, dus maar even buiten gekeken zonder erin te kunnen of de motor te horen lopen.

De auto is geen schoonheid.. Alle plaatdelen hebben voor minstens 50% de blanke laklaag verloren en het ding is gewoon smerig en groen van de alg.

Binnenkant zag er van buitenaf (door het raam heen), best aardig uit.

Banden zijn niet echt goed meer en half leeg.
Roest zag ik zo op het eerste gezicht niet echt opvallend, maar nadere inspectie zal daar echte duidelijkheid over moeten geven...

Kortom, voor dat geld een opknapper, afhankelijk van de technische staat (motor, remmen ed.) en de roest die je niet even zo snel kan zien (in ieder geval een totale overspuiter), zal het mi. best een duur karretje worden als je hem echt mooi wil krijgen denk ik zo.....
admiral
5th Gear member

945i schreef:Ben vanmiddag even gaan kijken, Robbert (de eigenaar) was er niet, dus maar even buiten gekeken zonder erin te kunnen of de motor te horen lopen.

De auto is geen schoonheid.. Alle plaatdelen hebben voor minstens 50% de blanke laklaag verloren en het ding is gewoon smerig en groen van de alg.

Binnenkant zag er van buitenaf (door het raam heen), best aardig uit.

Banden zijn niet echt goed meer en half leeg.
Roest zag ik zo op het eerste gezicht niet echt opvallend, maar nadere inspectie zal daar echte duidelijkheid over moeten geven...

Kortom, voor dat geld een opknapper, afhankelijk van de technische staat (motor, remmen ed.) en de roest die je niet even zo snel kan zien (in ieder geval een totale overspuiter), zal het mi. best een duur karretje worden als je hem echt mooi wil krijgen denk ik zo.....
Als ik je moet geloven is dit niet wat ik zoek, moet wel meteen kunnen rijden, was leuk geweest maar helaas.

Ik hou die andere die ik op het oog heb nog ff geheim, loopt tegen de 4000 euro maar heeft wel een gasinstallatie en hoeft alleen nog maar een APK. Het is jammer dat mijn 245 ff naar de garage moet voor een nieuwe startkrans en keerringen motor en auomaatbak anders had ik toch wel een poging gedaan om is te gaan kijken of ik met inruil iets kan doen.

Een V6 die het natuurlijk goed doet lijkt steeds dichterbij te komen.

Als mijn 245 klaar is en dan bedoel ik technisch goed, en qua carroserie ook goed. Kijk een krasje en deukje hebben ze allemaal. maar die van mij is hard en heeft geen roest. Zit een auto verkoop bedrijf op mijn station te wachten om die in te ruilen voor een 264 of niet. Ik heb zelf het idee dat een estate meer gewild zijn dan een sedan.

Oja deze stond ook op MP. http://link.marktplaats.nl/280066999

Volvo 265 GLE stationcar, 1980, zilvermetallic, leer, el.ramen, heeft rondom paar plekjes t.e.a.b.
ferdy
4th Gear member

Ik geloof er niets van dat enkel de kleppen gesteld hoeven te worden, dit zou maar een paar euro kosten...
jos245
3rd Gear member

admiral schreef:
945i schreef:
Zit een auto verkoop bedrijf op mijn station te wachten om die in te ruilen voor een 264 of niet. Ik heb zelf het idee dat een estate meer gewild zijn dan een sedan.

Oja deze stond ook op MP. http://link.marktplaats.nl/280066999

Volvo 265 GLE stationcar, 1980, zilvermetallic, leer, el.ramen, heeft rondom paar plekjes t.e.a.b.
Een belastingvrije 245 als inruiler op een 264 is geen slechte deal voor een handelaar want een station is zoals je al zei gewilder dan een sedan.

Een 265 in goede staat is een aardige cent waard want die zijn niet dik bezaaid.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”