C30 veilig maar zeer teleurstellend

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
piotrV70
5th Gear member

Silver_R schreef:Welke auto je ook uit dit segment overhaast koopt, zonder dat je affiniteit met een bepaald merk hebt, zal altijd wel tegenvallen.
Ik kan ook een A3, een 308, een Corolla ,een Scirocco of wat dan ook echt wel afkraken en met de grond gelijk maken.
Toch moet deze persoon eerst maar eens gedegen marktonderzoek doen voordat hij wat aanschaft.

Maar dat zeiltje in de C30, kan echt niet.
Sorry hoor maar een Toyota is een ander segment. En eerlijk gezegd vind ik de C30 ook een treedje lager dan een A3 of een Scirocco.
En: er zit gewoon een hopeloos ouderwetse motor in. Vergelijk dat eens met een 1.4TSI van VAG.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Silver_R
6th Gear member

Ok, dan een Megane , een DS3, of een BMW 1 serie?

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 6&cache=no

En kijk dan eens bij alternatieven.

Ook een leuk idee voor de persoon in kwestie.
Giuseppo
2nd Gear member

Ik neem aan dat de T3 en T4 snel beschikbaar zullen komen, maar dan blijf je een gat houden aan de onderkant. Misschien een T3 die softwarematig minder pk's heeft?
2009 C30 1.8 Sport
2021 XC40 T4 Recharge r-design
RobbertP
2nd Gear member

Heerlijk om te lezen hoe mensen zich druk maken om de mening van een ander.
Ga uit van je eigen ervaringen en baseer daar je mening op. Mocht de gekozen auto niet bevallen,is dat bij een overhaaste beslissing een dure les maar wel een duidelijke.

Op deze manier kan dit topic tot in den treuren blijven lopen...
V50 2.0D Summum
Poolrev
5th Gear member

piotrV70 schreef:En eerlijk gezegd vind ik de C30 ook een treedje lager dan een A3 of een Scirocco.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb met allemaal gereden, en het weggedrag van de C30 ligt toch duidelijk boven dat van de A3. De A3 is dan ook de oudere auto in deze. Verder vind ik de afwerking van de Scirocco maar matig; keihard plastic hier en daar (wat krast), en hier en daar grote kieren tussen de verschillende delen in 't interieur. Bovendien is de Scirocco fors overprized. Feitelijk is het een verbouwde Golf, notabene zelfs eentje van de vorige generatie (gebaseerd op Golf V). De prijs/kwaliteit verhouding van de A3 is nu met al die uitloop-acties wel weer in orde, maar een paar jaar terug wastie zeker ook veel te duur...
piotrV70
5th Gear member

Poolrev schreef:
piotrV70 schreef:En eerlijk gezegd vind ik de C30 ook een treedje lager dan een A3 of een Scirocco.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb met allemaal gereden, en het weggedrag van de C30 ligt toch duidelijk boven dat van de A3. De A3 is dan ook de oudere auto in deze. Verder vind ik de afwerking van de Scirocco maar matig; keihard plastic hier en daar (wat krast), en hier en daar grote kieren tussen de verschillende delen in 't interieur. Bovendien is de Scirocco fors overprized. Feitelijk is het een verbouwde Golf, notabene zelfs eentje van de vorige generatie (gebaseerd op Golf V). De prijs/kwaliteit verhouding van de A3 is nu met al die uitloop-acties wel weer in orde, maar een paar jaar terug wastie zeker ook veel te duur...
A3 (en zeker de Sportback) is een gezins auto, de C30 is er eentje in de catergorie Mini. De A3 is zeker motorisch niet de oudere auto, dat is de C30. Die had bij de introductie al een verouderde motor.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Grappige stelling gezien de hoeveelheid A3-en die ik op de C30 heb ingeruild, werkelijk iedereen vodn de C30 een behoorlijke verbetereing tov van de A3
Volvo for life
Poolrev
5th Gear member

piotrV70 schreef:A3 (en zeker de Sportback) is een gezins auto, de C30 is er eentje in de catergorie Mini. De A3 is zeker motorisch niet de oudere auto, dat is de C30. Die had bij de introductie al een verouderde motor.
De A3 Sportback vergelijken met de C30 is appels met peren vergelijken, doe het eerlijk en pak de 3-deurs A3. Die is qua binnenruimte alleen qua kofferruimte groter dan de C30, verder absoluut niet. Ik heb ze naast elkaar gehad toen ik een nieuwe wagen ging bestellen, ruim 2,5 jaar terug. En toen was ook de C30 motorisch de nieuwste tov de A3 op het dieselfront. Op dit moment is op het benzinefront de A3 inderdaad de modernste, qua diesel echter (nog steeds) niet. Daarin loopt Audi (en het hele VW concern) achter op de rest van de autowereld, al hebben ze de achterstand het laatste jaar wel iets goed gemaakt.

En de C30 staat absoluut boven de MINI, op alle fronten, behalve dan het rijplezier. De MINI is meer kart. Ik heb voor de C30 een Cooper gehad, en daarvan is de afwerking enorm minder dan die van de C30. De C30 was een verademing tov de MINI voor de langere ritten, daarvoor is de C30 in mijn ogen de beste mix tussen comfort en rijplezier. De enige concurrent die vergelijkbaar is wat die mix betreft, is de BMW 1-serie. Dat is dan ook de enige concurrent die bij mij ook een glimlach oproept bij het rijden.
Gesloten

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”