Dan mijn volgende vraag; doet zo'n visco koppeling dan niet hetzelfde als een differentieel? Ik meen dat er ook autos zijn met visco koppelingen tussen de voorwielen ipv een differentieel.
Volgens mij geen, het wordt (voor zover ik weet) alleen gebruikt om aandrijfkrachten te verdelen tussen voor en achter, denk aan b.v. de Sierra XR4, of wat eerder de Jensen Interceptor FF, die hadden allen zo´n Visco koppeling.Reitse schreef:WElke auto's hebben viscokoppeling tussen de voorwielen dan? Dat komt mij namelijk wat onbekend voor...
Was dat een Integrale?menjo schreef:Ik wist me te herinneren dat Lancia Deltas dat hadden (was vroeger erg lancia fan omdat m'n vader een thema turbo had :B nu ik zelf een auto moet kiezen heb ik toch liever wat betrouwbaars), maar na wat zoekwerk blijken dat visco-sperdifferentieels te heten. Zou dat dan inderdaad een soort combinatie van differentieel en visco koppeling zijn?
Ik dacht dat de 850 R alleen een sper differentieel had...menjo schreef:En de 850 R heeft ook zo'n visco differentieel!
En waaarschijnlijk dus nog wel veel meer (snelle) autos.