Ik zie niet meteen waarom het logisch is dat het de lmm is... ? :-s
Dan zou hij toch tijdens het draaien ook uit moeten vallen...?
Of pakt hij alleen als de lmm aan bepaalde waardes voldoet en is het daarna geen probleem meer? En het vreemde is, zoals gezegd is uit- en gelijk aanzetten ook geen probleem.
Cruise control
- rdkraker
- 3rd Gear member
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 21.07.2010 - 15:28
- Locatie: Bergen NH
Citroen c4 grand picasso zwart, 1.6thp my 2012
Ix35 my 2010 2.0 benzine I-catcher
V70 D5 my03, donkerblauw RTI, HU803, volleder
Renault Espace 2.0 16V LPG-G3 (donkergrijs) my00
VW Passat variant 1.9 TDI (d.blauw) my99
Renault Laguna (d.blauw) LPG-G3
Renault Megane Coupé (kanariegeel) 1.6
Citroën Saxo 1.1 (blauw) my97[/s][/size]
Ix35 my 2010 2.0 benzine I-catcher
V70 D5 my03, donkerblauw RTI, HU803, volleder
Renault Espace 2.0 16V LPG-G3 (donkergrijs) my00
VW Passat variant 1.9 TDI (d.blauw) my99
Renault Laguna (d.blauw) LPG-G3
Renault Megane Coupé (kanariegeel) 1.6
Citroën Saxo 1.1 (blauw) my97[/s][/size]
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Volgende keer er meteen bijzetten... Helpt.Tknee schreef:Koppelingspedaal lijkt me niet de boosdoener.... het is een automaat....
Ik denk toch nog steeds aan een pedaalsensorfout.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ramon&Ramon schreef:Ik denk dat dit het juiste antwoord is,de sensor in de rembekrachtiger,dat komt namelijk vaak voor!umpie schreef:hey dit heb ik ook
cc slaat af en is niet meer te bedienen en soms gaat ook het motorlampje branden maar niet altijd
als ik dan de cc weer activeer nadat ik de auto van contact heb gehad werkt ie wel weer tijdje goed
heb de fouten uitgelezen en daar gaf ie wel lmm aan als fout
maar dat was als dan ook het motorlampje ging branden
collega van me zei dat het de schakelaar in de rembekrachtiger is die die fout veroorzaakt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
- Locatie: zwolle
nou ik heb er dus een nieuwe sensor in de bekrachtiger laten zetten en geen verschil
ene x wel andere x werkt ie niet
ik ga nu maar eens voor de lmm die gaf ook af en toe een fout aan
ook gaat het toerental als ik voor de stoplichten sta van 700 naar 1000 en dan langzaam weer terug
etm laten controleren deze was gewoon goed
isschien wel een ud type maar heb de historie opgevraagt en er was al eens een nieuwe ingezet welke.... geen idee of het een oud of nieuw type was
ene x wel andere x werkt ie niet
ik ga nu maar eens voor de lmm die gaf ook af en toe een fout aan
ook gaat het toerental als ik voor de stoplichten sta van 700 naar 1000 en dan langzaam weer terug
etm laten controleren deze was gewoon goed
isschien wel een ud type maar heb de historie opgevraagt en er was al eens een nieuwe ingezet welke.... geen idee of het een oud of nieuw type was
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Zelfde probleem........Ramon&Ramon schreef:Ramon&Ramon schreef:Ik denk dat dit het juiste antwoord is,de sensor in de rembekrachtiger,dat komt namelijk vaak voor!umpie schreef:hey dit heb ik ook
cc slaat af en is niet meer te bedienen en soms gaat ook het motorlampje branden maar niet altijd
als ik dan de cc weer activeer nadat ik de auto van contact heb gehad werkt ie wel weer tijdje goed
heb de fouten uitgelezen en daar gaf ie wel lmm aan als fout
maar dat was als dan ook het motorlampje ging branden
collega van me zei dat het de schakelaar in de rembekrachtiger is die die fout veroorzaakt
Als de CC aan staat, komt er bij mij af en toe een oranje driehoekje, met de melding: "motor service" en de CC stopt ermee.
Ik heb hem uitgelezen, en de fout: ECM930A komt op.
Dit betekent: Clutch pedal sensor. Tsja, dan stopt de CC, want hij denkt dat de koppeling ingetrapt wordt.
De motor uit zetten, en weer starten, en de CC is weer bruikbaar...
Bij een automaat kan dit niet, misschien geeft de foutcode uit laten lezen een eenduidig antwoord. Om nu alles maar lukraak uyit te wisselen, is compleet zinloos, denk ik.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21584
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zeg Wim, als ik dit goed lees zit het contactje los bij je koppelingspedaal. Daar kun je toch bij als je je hoofd onder het dashboard steekt?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik heb me eerlijk gezegd nog niet verdiept waar deze sensor zit.......
Zit hij echt bij het pedaal, of zit hij gemonteerd ergens bij de koppelinghendel?
Zal morgen eens kijken dan......nu is het donker.
Zit hij echt bij het pedaal, of zit hij gemonteerd ergens bij de koppelinghendel?
Zal morgen eens kijken dan......nu is het donker.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- mini2
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 20:01
- Locatie: Amersfoort
Je kan het paneel onderaan wegnemen door de twee Torkschroeven los te draaien. Op deze manier kan je er beter bij.
Ik had hetzelfde euvel dat mijn CC er mee uitschee en dat het oranje driehoekje oplichtte . Ik heb in de stekker die in de sensor gaat contactspray gesproken en tot nu toe (5dgn) heb ik geen melding meer gehad. Voorheen om de haverklap.
Wellicht dat dit bij jou ook werkt.
Ik had hetzelfde euvel dat mijn CC er mee uitschee en dat het oranje driehoekje oplichtte . Ik heb in de stekker die in de sensor gaat contactspray gesproken en tot nu toe (5dgn) heb ik geen melding meer gehad. Voorheen om de haverklap.
Wellicht dat dit bij jou ook werkt.
V60 T8 Recharge AWD Inscription Polestar Engineered & Optimised
V60 D4 Geartronic Nordic+ Luxury (model 2017) 251.000km
V70 D5 AWD Summum (model 2005) sinds aug 2008 390.000km
V60 D4 Geartronic Nordic+ Luxury (model 2017) 251.000km
V70 D5 AWD Summum (model 2005) sinds aug 2008 390.000km
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Kijk, dat zijn goede tips! Dank je Mini2Ik heb in de stekker die in de sensor gaat contactspray gesproken en tot nu toe (5dgn) heb ik geen melding meer gehad.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955