Achterruit vervangen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
daf46
2nd Gear member

De achterruit van mijn V70 is zopas iets te intiem geweest met een brievenbus en ligt er dus volledig uit :cry: .
Iemand een idee waar ik dat best laat herstellen (België) ?

En wat kost dat zo ongeveer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2.4 140 MT 2001 LPG: Afbeelding
daf46
2nd Gear member

Wordt morgen gemaakt bij Autoservice Aalst. :)
Walter
Geartronic member
Contacteer:

oeh brievenbus won zo te zien. Dat is een heel gepulk om de oude ruit eruit te kruigen. verzekeringskwestie?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
daf46
2nd Gear member

Helaas niet verzekerd voor glasschade (blijkt "slechts" 130€/jaar te zijn dus zal het misschien toch maar nemen, te laat voor dit incident helaas)

Heb me deze middag al bezig gehouden met het verwijderen van alle loszittende glasdelen.
(enkel de strook die gelijmd is zit er nu nog, daar mag mijn garagist zich op uitleven).
Gast

En wat gaat dit kosten?
Momenteel is namelijk een een relletje gaande in NL door het programma Radar over (voor) ruiten.
Verzekeringsmaatschappijen die door contracten met glasbedrijven af hebben afgesloten, kunstmatig de prijs hoog houden.
Soms zelfs 3x de normale prijs.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Behalve de kleur van de auto van daf 46, had ik gisteren exact hetzelfde plaatje kunnen schieten maar dan met een grijze V 70, de mijne dus ::?

Oorzaak dezes was ook een paaltje dat even niet werd gezien en, gelukkig, dusdanig scheef stond dat alleen de ruit kapot werd gedrukt. Desondanks.....(ter invulling)

Vervolgens dus met de kop op oorlog rap rap naar de Unive gereden om de schade te claimen, wetende dat hier een heel mooi topic liep/loopt over glasschade en de opstelling van verzekeraars daarbij.

De dame achter de balie deed snel, vriendelijk en goed haar werk. Toen kwam de vraag:

"Meneer, bij welke van de aangesloten bedrijven laat U de ruit vervangen? De Kwik Fit, Carglass etc etc."

Antwoord mijnerzijds: De Volvodealer.

Zij: Ehm.....slik, ja...weet U of die is aangesloten bij ons?

Ik: Geen idee, hij gaat naar BROEKHUIS en daar laat ik de ruit vervangen. Ik heb genoeg ellende gelezen van Volvo's die een immitatieruit kregen waarne de ellende pas echt begon, mag ik even van Uw computer gebruik maken, laat ik U even iets lezen.
(Vervolgens even het ruitentopicje opgezocht en haar laten lezen, dat duurde even want dat is inmiddels een aardig stuk proza geworden :P )

Zij: Ehm.....dan ga ik even voor U na of dat bedrijf bij ons is aangesloten, heeft U een moment? Het lijkt erop dat U dus gewoon naar de dealer kunt.

Iets later:
Zij: Geen probleem hoor meneer, BROEKHUIS is bij Unive aagesloten en wij betalen dus gewoon Uw schade op dezelfde wijze als wanneer U naar een Kwik-fit of Carglass zou gaan.

En aldus staat mijn beauty in de garage, helemaal uitgezogen want het glas lag overal, het megagat aan de achterzijde met plastic en ductape afgedicht, in afwachting van een ritje naar Broekhuis Emmen voor een nieuwe ruit.

Helaas kon ik de forumsticker niet redden, waarvoor mijn excuses ::? Zal even een nieuwe bestellen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
BlackcurrantV70
7th Gear member

Geen parkassist achter ?

Dergelijke ongevallen hebben ons laten besluiten om op de V70 en C70 parkassist achter te nemen...

Beter voorkomen dan genezen
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
V70/2.4D/2003
8th Gear member

@ Ivo Philips, iets met "verdonken kalf" en "een put". O ja, ik heb ook een vrouw die, bij het zien van de paal, de wijze woorden sprak: "hoe kun je die nu in de goede vrede niet zien"

Nee, ik heb dus geen parkassist.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
daf46
2nd Gear member

Inclusief plaatsing was het 400€ rond. Lijkt me een nette prijs, al heb ik geen vergelijking. Weet iemand wat het bij bvb Carglass zou kosten ?
Gast

V70/2.4D/2003 schreef:mag ik even van Uw computer gebruik maken, laat ik U even iets lezen.
(Vervolgens even het ruitentopicje opgezocht en haar laten lezen, dat duurde even want dat is inmiddels een aardig stuk proza geworden :P )

Zij: Ehm.....dan ga ik even voor U na of dat bedrijf bij ons is aangesloten, heeft U een moment? Het lijkt erop dat U dus gewoon naar de dealer kunt.

Iets later:
Zij: Geen probleem hoor meneer, BROEKHUIS is bij Unive aagesloten en wij betalen dus gewoon Uw schade op dezelfde wijze als wanneer U naar een Kwik-fit of Carglass zou gaan.
Kijk dat is nog eens leuk om te horen, waar zo'n forum al niet goed voor is. :P
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”