Nieuwe TV Commercial

Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

De komplete Naughty campagne is gewoon een gigantische misser.
Naast dat Volvo hun safety geloof te kakken zet met allemaal zaken die je nooit op de openbare weg zou proberen lopen ze ook weer de boel te neppen door een auto o.a. als sportief neer te zetten terwijl deze alleen maar als automaat leverbaar is inclusief alle veiligheidssystemen en zonder de juiste middelen om als eindgebruiker tot eenzelfde sportief resultaat te kunnen komen. Zo is Volvo's automaat verre van sportief. Het awd systeem onder deze Volvo is niet in staat "Power oversteer" te genereren zoals Volvo ons wil doen geloven. Overmatig gebruik maken van "throttle lift oversteer" ofwel het laten uitbreken van de achterkant van de auto door plotselinge lastwissel zal in de dagelijkse Volvo praktijk niet lukken omdat een Volvo stampvol zit met Dstc, Ebd, Tc, etc, etc, etc.
Ze hebben er blijkbaar een woestijn voor nodig om er toch nog iets mee te kunnen doen.
Bij de rest van de slip akties maken ze gebruik van de electronische handrem... Links onder het dash... Ja ok, daar zou je op kunnen trainen. Of misschien wil het alleen als je een strak zwart leren pak aantrekt en zo'n lekkere overmaatse designer bril er bij op zet, niet de zwart leren race handschoentjes vergeten..
Schiet me trouwens nog iets te binnen, morgen eerst even westfalia bellen want zoonlief wil morgen op de jetski en ik weet nog niet welke drifthoek de aanhanger kan hebben bij de slalom..
Ook gelijk even die kras laten maken want de lak is niet viskom bestendig.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

:D
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Zie je? We praten er met smaak over!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
kmser
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
Locatie: de westhoek

VolvoTech schreef:Het goede er aan wat mij betreft is dat de filmpjes sterk afwijken van traditionele auto reclames...
Het grijpt je aandacht omdat het anders is.

Het Naughty plasje over al die filmpjes heen vind ik wel prettig, het net even aandurven allemaal wat scherper neer te zetten.

Dat regeltje 35Km/uur zie ik in de Duitse versie niet terugkomen, dus zal wel een juridische noodzaak hebben...
Die 35km/h is louter juridisch. Staat daar in geval van aansprakelijkheid voor mensen die toch voetgangers aanrijden aan hogere snelheden die dachten dat het systeem zou ingrijpen. Daar dit systeem maar volledig efficiënt is tot 35km/h wordt dit hier ook vermeld op die manier.
Anders zouden ze erbij moeten plaatsen: probeer dit niet zelf thuis.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Johann schreef:Zijn ook errug homo gericht de laatste tijd.. Alsof ze een nieuwe doelgroep willen "aanboren" .. :twisted:
Het werkt blijkbaar wel: http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/ ... rs-2010-q2
Gebruikersavatar
John Vermeulen
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Ik vind de nieuwe commercial ook niet erg gelukkig, waarbij ik besef dat in elke marketingcommercial een zekere mate van 'overdrijving' moet zitten, anders valt het niet op tussen al het aanbod.
Volvo blijft het in de marketing van de nieuwe S/V60 kennelijk maar lastig vinden om de centrale merkwaarden waar Volvo voor staat in samenhang, overtuigend en vooral realistisch te presenteren. De hele setting van de commercial staat in het teken van de vermeende "naughty" kwaliteiten van de wagen (testcircuit, testrijder met donkere helm e.d.), terwijl de kernboodschap eigenlijk betrekking heeft op het voetgangersdetectie systeem, dus op veiligheid en aandacht voor de medeweggebruikers. Dit is verwarrend voor de gemiddelde kijker die niet helemaal ingevoerd is in Volvo: gaat het nu om een raceauto-achtige uitstraling of om veiligheid en aandacht voor medemensen. Kennelijk om beiden, maar gecombineerd in 1 commercial werkt dat erg conflicterend. Los van dat het feitelijk ook niet klopt: het voetgangersdetectie systeem werkt inderdaad vooral tot 30-35 kilometer per uur; dus waarom dan een testcircuit setting.
Wat je bij meer organisaties wel ziet, zie je ook hier: een marketingafdeling die wat op hol geslagen lijkt te zijn, die met behulp van een extern communicatiebureau allerlei concepten en beelden bedenkt en realiseert, daarop blijft voortborduren, zonder zich voldoende te realiseren of dit wel past bij de basismissie en merkwaarden, zoals die herkenbaar zijn voor het algemene publiek. Volvo staat volgens mij voor duurzaamheid, comfort, design, aandacht voor mensen en milieu. Met de nieuwe S/V60 wil men met volle kracht 'sportiviteit' als waarde hier aan toevoegen en een trendbreuk hierin realiseren (zoals dat 'individualiteit' was bij de "Love it or Hate it' campagne van de C30). Op zich kan dat natuurlijk, maar volgens mij nooit helemaal los van de andere waarden.
Volgens mij is het ook allemaal niet nodig het zo aan te pakken. Ik begrijp dat het behoorlijk goed gaat met de verkoop van de S60 en er zijn voldoende vreemd merkrijders onder de kopers. Dus waarom dan maar blijven hameren op dat "naughty". Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar 1 koper is die de wagen aanschaft omdat ie "naughty" zou zijn (wat dit dan ook verder zou moeten zijn).
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”