Motorsteunen vervangen

Alles over de 440 / 460
sven-
3rd Gear member

Iroll schreef:Stang is de schakelstang, daar heb je de schakelbusjes van vervangen toch?
Nee, die niet. Die is ook niet echt zwart bij mij. Ik bedoel de echt zwarte stang die schuin onder het blok (zwarte "tank" waar je motorolie uittapt) doorloopt alsof deze hem ondersteunt.

Balen dat er zoveel mogelijkheden zijn bij die foutmelding. Heeft die melding uberhaupt wel te maken met mijn "probleem"?

Zou bij een kapotte lambda ook niet dat lampje op je dashboard moeten gaan branden?
sven-
3rd Gear member

Vandaag eindelijk klepspeling laten controleren. Bleek nog goed te zijn. Toen ik de auto ophaalde leek het probleem minder erg bij, maar na enige tijd rijden werd de trilling bij stationair heviger. (dus bij warme motor meer aanwezig dan bij koude motor)

Dus nog niet opgelost. Had ook doorgegeven dat de dealer zelf eens ging kijken naar een mogelijke oorzaak, maar dat hebben ze dus niet gedaan. 165e kwijt aan controleren klepspeling, vervangen klepdekselpakking en wat bijvullen olie (0,5 liter, niet om gevraagd...), leuk...

Wat nu?
Iroll
6th Gear member

Ik zou eerst eens beginnen met je lambda doormeten, zie de link die ik je gaf. Is niet alteveel werk en kost dit keer gelukkig nix. Je zal verder moeten gaan met uitsluiten, zodat je weet wat het iig niet is. Klepspeling kan je nu uitsluiten, ga nu door met de dingen die je zelf kan controleren. Meet de koudstart-en luchttemp.sensor, stationairklep en gaskleppositiesensor ook door. Weerstand waarden staan in het fenix manual. Ga er niet vanuit dat ze ook een foutcode oproepen als ze niet goed meer zijn , de diagnose is nou niet echt betrouwbaar.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Inlaatspruitstukpakking gaat niet lekken als hij warm is?
sven-
3rd Gear member

Ramon&Ramon schreef:Inlaatspruitstukpakking gaat niet lekken als hij warm is?
Uhm...geen idee, hoe controleer ik dat?

Nogmaals, ik waardeer alle tips / adviezen zeer, maar ik ben geen monteur, dus ervaring is niet erg aanwezig.
Iroll
6th Gear member

Nogmaals, ik waardeer alle tips / adviezen zeer, maar ik ben geen monteur, dus ervaring is niet erg aanwezig.
Een optie is om een sleutelcursus te gaan volgen zodat je iig wat basiskennis autotechniek opdoet. Daar spaar je een hele hoop mee uit aan garagekosten in de toekomst.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”