Heel vreemd maar sinds ik 16” velgen heb met 205mm brede banden heb ik geen rare klapperende geluiden meer als ik door een ongelijke wegdek rijd. Auto rijdt stukken beter, ik kan het zelf niet verklaren want velg is groter geworden maar buiten diameter is zelfde gebleven enige verschil is dat banden 1cm breder zijn.
Ik ben in ieder geval van het geklapper af.
K&N vervanging filter met low-pressure Turbo.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Ik ben van plan om binnenkort naar 225 breed te gaan, en 17 inch in de zomer. Kijken of dit lekker rijdt
.

Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
Even terugkomend op het K&N filter verhaal, volgens mij zijn er wel degelijk problemen met deze filters met luchtmassameters, ik weet dat diverse impretza rijders hierdoor problemen hebben gehad.
Misschien heeft dit te maken met de plaatsing ten opzichte van het filter, maar enige voorzichtigheid lijkt mij geboden
echter succes, en houd ons op de hoogte
Misschien heeft dit te maken met de plaatsing ten opzichte van het filter, maar enige voorzichtigheid lijkt mij geboden
echter succes, en houd ons op de hoogte
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nee hoor, luchtmassameters gaan enkel stuk als er te veel olie opzit zoals hierboven al aangehaald.J schreef:Misschien heeft dit te maken met de plaatsing ten opzichte van het filter,
inspuiten betekent niet "zeiknat" spuiten.
- Marco C70
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 24.09.2006 - 15:24
- Locatie: omgeving Rotterdam
Vermogens winst door een geolied matje?
De drukval over het filter zal iets minder zijn doordat de mazen iets groter zijn dit is ook de reden dat het een olie bevat, deze vangt de fijnere deeltjes dan toch af.
Volvo's hebben geen Hot wire luchtmassa meter zoals sommige voertuigen(subaru WRX 2002). Zo'n Hotwire brandt zichzelf bij iedere keer starten helemaal schoon.
Volvo heeft dit niet, dus de olie die evt vanaf je K&N filter meesleurt blijft plakken op je Luchtmassa meter.
Een defecte LMM is niet altijd direct te merken, het gevolg kan zijn dat je een gat in je zuiger brand doordat je een overmaat lucht creeerd als gevolg van een verkeerd luchtmassa signaal. (detonatie)
Dit is mij overkomen bij een Subaru gt turbo uit 1999. 7000EUR was de rekening.
Dus...... een K&N luchtfilter NOT DONE..
Dit is net als de monteur in de fles, een leuk marketing item maar je hebt er geen reet aan.
Tunen kost nu eenmaal geld en dan heb ik t niet over 7 of 8 tientjes voor een filter, daarmee kom je er niet.
Mijn T5 heeft +-290PK en ik rij met een papieren fabrieks filter van Volvo.
Ik voel 1pk vermogens winst door een geolied matje niet meer.
Greetz
Marco
De drukval over het filter zal iets minder zijn doordat de mazen iets groter zijn dit is ook de reden dat het een olie bevat, deze vangt de fijnere deeltjes dan toch af.
Volvo's hebben geen Hot wire luchtmassa meter zoals sommige voertuigen(subaru WRX 2002). Zo'n Hotwire brandt zichzelf bij iedere keer starten helemaal schoon.
Volvo heeft dit niet, dus de olie die evt vanaf je K&N filter meesleurt blijft plakken op je Luchtmassa meter.
Een defecte LMM is niet altijd direct te merken, het gevolg kan zijn dat je een gat in je zuiger brand doordat je een overmaat lucht creeerd als gevolg van een verkeerd luchtmassa signaal. (detonatie)
Dit is mij overkomen bij een Subaru gt turbo uit 1999. 7000EUR was de rekening.
Dus...... een K&N luchtfilter NOT DONE..
Dit is net als de monteur in de fles, een leuk marketing item maar je hebt er geen reet aan.
Tunen kost nu eenmaal geld en dan heb ik t niet over 7 of 8 tientjes voor een filter, daarmee kom je er niet.
Mijn T5 heeft +-290PK en ik rij met een papieren fabrieks filter van Volvo.
Ik voel 1pk vermogens winst door een geolied matje niet meer.
Greetz
Marco
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
mmmm
DAT vertellen ze er nooit bij.
goede tip om in de gaten te houden
DAT vertellen ze er nooit bij.
goede tip om in de gaten te houden
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 26.09.2006 - 16:14
Hoe denken jullie over Green filters?
Dit is een droog vervang filter en geeft een leuke doorlaat.
Dit is een droog vervang filter en geeft een leuke doorlaat.
If everything seems under control, you're not going fast enough ...Mario andretti.
If nothing breaks increase the boost
If nothing breaks increase the boost
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Ik heb vrij recentelijk een K&N filter in mijn S40 1.6D uit 2005 geplaatst (gechipt). Resultaat: meer vermogen in lage toeren en dus soepeler wegrijden. Daarnaast een soepelere opbouw van vermogen, ik ben er dus wel over te spreken.
Oppassen met de olie uiteraard, maar zolang je niet debiel gaat doen met de spuit moet dit geen enkele probleem zijn.
Oppassen met de olie uiteraard, maar zolang je niet debiel gaat doen met de spuit moet dit geen enkele probleem zijn.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Nee, dat is erna geweest. Echter, nu ben ik er wat minder positief over, het lijkt wel alsof ik geleidelijk vermogen ben gaan verliezen. Hij trekt niet meer absurd hard in 2e versnelling en ik ben ook 10-15km/h topsnelheid kwijt. LMM?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Zojuist een gloednieuw standaardfilter erin gezet. Ik heb het idee dat hij iets minder snel oppakt, maar de boost die ik krijg bij het voluit optrekken lijkt wel groter. Wellicht noemenswaardig: toen ik mijn K&N erin stopte had mijn oude filter 60dkm geblazen, dus die was al aan vervanging toe. Vreemde zaak allemaal... vannacht eens kijken hoe het zit met de topsnelheid 

Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Ja ik kan het ook niet helemaal beredeneren. Wat ik heb bedacht is dat de turbo op een of andere manier wordt afgeremd door dat K&N gebeuren, iets anders weet ik ook zo snel niet?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
[quote="Ludo"]kan zeker geen kwaad.
je mag dan ook wel een beetje optimistisch zijn, maar een noemenswaardig vermogenverschil haal je d'r niet mee.
dat zit enkel tussen de oren. :wink:[/quote]
In mijn volvo 480 merk ik een goed verschil tussen wel of geen K&N filter. Wat ik merk is dat de auto gretiger wordt. Hij reageert feller en directer op het gaspedaal omdat hij makkelijker lucht krijgt. Dit is puur voor mij de reden om het te doen. Dit is voor mij een stukje van mijn rijplezier. Wat het in PK's oplevert weet ik niet.
je mag dan ook wel een beetje optimistisch zijn, maar een noemenswaardig vermogenverschil haal je d'r niet mee.
dat zit enkel tussen de oren. :wink:[/quote]
In mijn volvo 480 merk ik een goed verschil tussen wel of geen K&N filter. Wat ik merk is dat de auto gretiger wordt. Hij reageert feller en directer op het gaspedaal omdat hij makkelijker lucht krijgt. Dit is puur voor mij de reden om het te doen. Dit is voor mij een stukje van mijn rijplezier. Wat het in PK's oplevert weet ik niet.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Nou, ik heb het getest en inderdaad, de topsnelheid valt met een K&N filter zo'n 10-15km/h lager uit. De auto pakt wel sneller op, maar het doseren van je gas wordt ook moeilijker. Met die K&N filter leek het wel alsof ik op de helft van mijn pedaal al volgas gaf. Met de standaard volvo filter rijdt de auto i.i.g. harder, zoveel is zeker.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
heb zelf ook een K&N luchtfilter erin en ik merk gewoon dat de motor beter ademt,
en de topsnelheid ... kan me niet voorstellen dat ik hem dan op de 275kmh zou kunnenb krijgen zonder K&N ...
en de topsnelheid ... kan me niet voorstellen dat ik hem dan op de 275kmh zou kunnenb krijgen zonder K&N ...
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
hij loopt nu 260kmh, vergeten te melden 
