Tikkend gevoel in koppelingspedaal en langzaam starten
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
Ik heb net een S60 2.4 D5 uit okt 2003 (Pre-facelift model) gekocht. En ik heb nog 2 vraagjes:
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
-
- 1st Gear member
Welkom op het forum! Om kort op je beide vragen in te gaan; Voor je koppelingsvraag ben ik te weinig "geruige deskundig' om op basis van je signalement een verdachte te kunnen aanwijzen. (en gissen is missen). Het moeizaam starten zou inderdaad met het stilstaan verband kunnen hebben. Wat echter een kwaaltje is bij sommige van de S60 diesels phase I, dat een of meerdere injectoren gaan lekken. Volgens mij zijn vanaf phase II andere injectoren gebruikt zodat het daarbij veel minder voorkomt. Ik hoop voor je dat dit niet het geval is want vervangen door nieuwe/gereviseerde schijnt aardig prijzig te zijn.
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
Door het lekken van injectoren kunnen motoren dus langzaam starten?
Wat kan er verder door ontstaan?
Edit: Bedankt voor het welkom
Wat kan er verder door ontstaan?
Edit: Bedankt voor het welkom

-
- 3rd Gear member
Dat langzaam starten is moeilijk te boordelen van een afstand. Wat jij langzaam vindt, vindt een ander misschien normaal. Deze diesels starten bijvoorbeeld minder snel dan die van VAG. De vraag is: kost het gewoon een seconde of 2 of kost het moeite om hem te starten? Voor die 'schok' geldt hetzelfde, bedenk je daarbij ook wel dat het een auto van 7 jaar oud is.
Voor wat betreft de koppeling, dit is opzich ook wel bekend bij de D5. Ik durf niet helemaal te zeggen of het heel slecht is, maar ik weet dat het vaker voorkomt.
Voor wat betreft de koppeling, dit is opzich ook wel bekend bij de D5. Ik durf niet helemaal te zeggen of het heel slecht is, maar ik weet dat het vaker voorkomt.
Volvo S60 D5 Edition MY2004
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
Het gaat om ongeveer 2 a 3 seconden.
Mijn vorige auto was inderdaad een VAG model (Audi A6 2.5 TDI uit 2001, dus ook al een 'oudje')
Ik heb zojuist de garage gebeld en ze gaan in ieder geval een lek-test doen voordat hij opgeleverd wordt.
Mijn vorige auto was inderdaad een VAG model (Audi A6 2.5 TDI uit 2001, dus ook al een 'oudje')

Ik heb zojuist de garage gebeld en ze gaan in ieder geval een lek-test doen voordat hij opgeleverd wordt.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Die tik in de koppeling had ik ook. De garage zei dat er een beetje speling in het vliegwiel hoort te zitten, maar de mijne had wel erg veel speling.
Nu is hij vervangen, maar hij tikt nog steeds lichtjes. Misschien hoort het wel zo.
Nu is hij vervangen, maar hij tikt nog steeds lichtjes. Misschien hoort het wel zo.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
Tnx! Dan hoef ik me daar tenminste geen zorgen om te maken!JeroenSpock schreef:Die tik in de koppeling had ik ook. De garage zei dat er een beetje speling in het vliegwiel hoort te zitten, maar de mijne had wel erg veel speling.