Tikkend gevoel in koppelingspedaal en langzaam starten

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
P.Mallegrom
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
Locatie: Achterhoek :D

Ik heb net een S60 2.4 D5 uit okt 2003 (Pre-facelift model) gekocht. En ik heb nog 2 vraagjes:
      I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
      Grutte Pier
      1st Gear member
      Berichten: 17
      Lid geworden op: 31.10.2007 - 16:23
      Locatie: Friesland

      Welkom op het forum! Om kort op je beide vragen in te gaan; Voor je koppelingsvraag ben ik te weinig "geruige deskundig' om op basis van je signalement een verdachte te kunnen aanwijzen. (en gissen is missen). Het moeizaam starten zou inderdaad met het stilstaan verband kunnen hebben. Wat echter een kwaaltje is bij sommige van de S60 diesels phase I, dat een of meerdere injectoren gaan lekken. Volgens mij zijn vanaf phase II andere injectoren gebruikt zodat het daarbij veel minder voorkomt. Ik hoop voor je dat dit niet het geval is want vervangen door nieuwe/gereviseerde schijnt aardig prijzig te zijn.
      Gebruikersavatar
      P.Mallegrom
      2nd Gear member
      Berichten: 132
      Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
      Locatie: Achterhoek :D

      Door het lekken van injectoren kunnen motoren dus langzaam starten?
      Wat kan er verder door ontstaan?

      Edit: Bedankt voor het welkom :)
      I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
      JSS
      3rd Gear member
      Berichten: 369
      Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
      Locatie: Utrecht

      Dat langzaam starten is moeilijk te boordelen van een afstand. Wat jij langzaam vindt, vindt een ander misschien normaal. Deze diesels starten bijvoorbeeld minder snel dan die van VAG. De vraag is: kost het gewoon een seconde of 2 of kost het moeite om hem te starten? Voor die 'schok' geldt hetzelfde, bedenk je daarbij ook wel dat het een auto van 7 jaar oud is.

      Voor wat betreft de koppeling, dit is opzich ook wel bekend bij de D5. Ik durf niet helemaal te zeggen of het heel slecht is, maar ik weet dat het vaker voorkomt.
      Volvo S60 D5 Edition MY2004
      Gebruikersavatar
      P.Mallegrom
      2nd Gear member
      Berichten: 132
      Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
      Locatie: Achterhoek :D

      Het gaat om ongeveer 2 a 3 seconden.
      Mijn vorige auto was inderdaad een VAG model (Audi A6 2.5 TDI uit 2001, dus ook al een 'oudje') :)
      Ik heb zojuist de garage gebeld en ze gaan in ieder geval een lek-test doen voordat hij opgeleverd wordt.
      I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
      Gebruikersavatar
      JeroenSpock
      7th Gear member
      Berichten: 9315
      Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
      Locatie: Veendam
      Contacteer:

      Die tik in de koppeling had ik ook. De garage zei dat er een beetje speling in het vliegwiel hoort te zitten, maar de mijne had wel erg veel speling.
      Nu is hij vervangen, maar hij tikt nog steeds lichtjes. Misschien hoort het wel zo.
      Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
      Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
      Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
      Gebruikersavatar
      P.Mallegrom
      2nd Gear member
      Berichten: 132
      Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
      Locatie: Achterhoek :D

      JeroenSpock schreef:Die tik in de koppeling had ik ook. De garage zei dat er een beetje speling in het vliegwiel hoort te zitten, maar de mijne had wel erg veel speling.
      Nu is hij vervangen, maar hij tikt nog steeds lichtjes. Misschien hoort het wel zo.
      Tnx! Dan hoef ik me daar tenminste geen zorgen om te maken!
      I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
      Plaats reactie

      Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”