Volgens de website van WD40 en diverse fora is WD40 geschikt om velgen te reinigen en te beschermen tegen vastzittend remslijpsel.
Ik zit om de twee weken op mijn knieen met een schuursponsje het hardnekkige remslijpsel te verwijderen, wat een nogal lastig klusje is; ook met gebruik van velgenreiniger.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou het zondagse klusje graag wat vereenvoudigen
Je moet inderdaad niet op je remschijven spuiten, maar dat lijkt me vrij logisch. Even op een doekje spuiten en dan met dat doekje op de velgen aanbrengen.
hans98 schreef:Volgens de website van WD40 en diverse fora is WD40 geschikt om velgen te reinigen en te beschermen tegen vastzittend remslijpsel.
Ik zit om de twee weken op mijn knieen met een schuursponsje het hardnekkige remslijpsel te verwijderen, wat een nogal lastig klusje is; ook met gebruik van velgenreiniger.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou het zondagse klusje graag wat vereenvoudigen
Een schuursponsje lijkt me niet echt een goede oplossing, daar krijg je krassen van en dan blijf je aan het schoonmaken, velgenreiniger en een kwast of borstel, en als het dan schoon is de wielen inspuiten met cockpitspray dan maak je het de volgende keer makkelijk schoon.
V50 Momentum2.4140 PK , 170 PKby Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Hier net als de 2 hierboven ook het simpele recept: de velgen voor zomermontage lekker dik in de was zetten, aan de binnenzijde gewoon laten zitten. Daarna af en toe met een beetje onverdunde vloeibare driehoek zeep op een zacht sponsje wassen (evt met lauw water) en goed naspoelen. Na demontage voor de winter goed wassen en ook even de teerstippen verwijderen. De stylla's zijn nu 4 jaar maar zien er nog uit als nieuw..
Vwbt de WD40, weet niet zeker of dat spul wel zo lekker is voor het lak op je velgen....
Gebruik al jaren "wheel cleaner" van turtle wax (spray) en dit is geweldig spul
zonder enige moeite schone velgen. Je spuit het er op even laten inweken en met een (afwas) borsteltje er overheen en afspuiten...klaar!!
Doe dit meestal bij een auto afspuit plaats waarna je je wagen (lees velgen) ook gelijk in de was zet. :thumbup:
Gewoon even op de site www.meguiars.nl kijken.
Mocht je hun velgenreiniger te duur vinden dan heeft volvo ook bepaalde reinigers zoals, volvo extra reiniger of velgen reiniger. Even erop spuiten en niet te lang in laten trekken, spons erover en ze zijn weer als nieuw. Werk met dat spul ook per velg en spuit niet meteen alle velgen in anders heb je 3 velgen zonder lak.
Volvo S40 2.0D
Pegasus 18''inch
Pilot Xenon 6000K
Pilot LED kentekenplaatverlichting
Middenconsole deurgrepen aluminium look
Meguiars 5 stappenplan
Binnenkort H-R 35mm verlagingsset